Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@08:29:35 GMT

سیمانی‌ها در دوراهی صعود یا نزول بیشتر

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۵۲۹

سیمانی‌ها در دوراهی صعود یا نزول بیشتر

کارشناس بازار سرمایه گفت: هم اکنون شاخص گروه صنعت سیمان تا سقف قبلی خود در مرداد ۹۹ که عدد ۱۴ هزار واحد بود، بیش از ۴۰ درصد فاصله دارد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، علی ملک لی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت شاخص صنعت سیمان اظهار کرد: گروه سیمانی شامل ۳۱ شرکت است که از شاخص سازترین شرکت‌های این صنعت می‌توان به شرکت های سیمان اصفهان، سیمان دشتستان و سیمان ساوه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: هم اکنون عدد این شاخص در جایگاه ۹ هزار و ۹۷۲ واحد ایستاده است که تا سقف قبلی خود در مرداد ۹۹ که عدد ۱۴ هزار واحد بود، بیش از ۴۰ درصد فاصله دارد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: مسیر شاخص صنعت سیمان برای صعود کمی سخت است. این شاخص نسبت به بقیه صنایع کمتر رشد کرده و در ۱۹ روز کاری گذشته (۲۷ روز معمولی) حدود ۱۸ درصد ارزش خود را از دست داده است. این شاخص روندی نزولی را آغاز کرده است که در حال حاضر در نقطه حساسی به سر می‌برد.

ملک لی در خصوص دو مسیر و سناریوی محتملی که در انتظار شاخص صنعت سیمان است، گفت: گروه سیمان، چنانچه بتواند محدوده باکس آبی رنگ (عدد ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد) را به سمت بالا بشکند و تثبیت شود (احتمال بیشتر) می‌توان به صعود این شاخص امیدوار بود. اما در صورتی که به زیر محدوده زرد رنگ افت پیدا کند (احتمال کمتر)، پتانسیل افت بیشتر را نیز خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه در توضیح وضعیت اندیکاتور RSI صنعت سیمان اظهار کرد: اندیکاتور RSI نشان دهنده، سطح بیش خرید و بیش فروش است. در حال حاضر این اندیکاتور در محدوده پایین خود و عدد ۳۰ قرار گرفته است و انتظار روزهای بهتری را از این گروه داریم. لازم به ذکر است که برنامه‌های اخیر دولت در جهت ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکن نیز می‌تواند این فرضیه را تقویت کند.

ملک لی در مورد پتانسیل‌ها و ریسک‌های فعلی صنعت سیمان اظهار کرد: از پتانسیل‌های این صنعت می‌توان به؛ دسترسی آسان به سوخت و گاز طبیعی، ساده بودن فرایند ساخت، ریالی بودن سرفصل هزینه‌ها و حاشیه سود بالا اشاره کرد. همچنین بالارفتن بهای حامل‌های انرژی و قیمت گذاری دستوری نیز از ریسک‌های این صنعت به شمار می‌آیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان صنعت سیمان سیمان بورس بازار بورس اخبار بورس بورس کالا کارشناس بازار سرمایه صنعت سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش

به گزارش خبرنگار مهر با افزایش نسبی تقاضا در دقایق میانی و پایانی بازارِ امروز در گروه خودرویی‌ها، می‌توان منتظر اتفاقات خوبی در بازار سهام در روز آینده باشیم. با این وجود همچنان ترس و فشار فروش در بازارِ امروز دیده شد. همین موضوع منجر به منفی شدن شاخص کل و قرار گرفتن ۳۰۴ نماد در محدوده منفی، شد.

با توجه به این اتفاقات، به نظر می‌رسد که فشار فروشِ امروز در معاملات فردا کمی از شدت آن کاسته شود. با این حال، امید می‌رود که در ادامه، تقاضا در بازار تقویت شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا روز مثبت و متعادلی را در بازار سرمایه را شاهد باشیم.

کد خبر 6086539 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • بورس به مدار برگشت؟
  • تولید انبوه بلوک‌های سیمانی قفل شونده در ژاپن/ از سنگفرش تا طراحی خاص
  • صعود ۲۷ هزار واحدی شاخص بورس
  • صعود بورس | افزایش ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحدی شاخص کل
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روز سیمانی‌ها
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد