Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: با هدف حمایت از تولید دام و ایجاد تعادل و تنظیم بازار، خرید تضمینی ۵۰ هزار دام زنده مازاد بر نیاز از عشایر استان در دستور کار قرار گرفت.

سیدمحمدحسن آل هاشم روز یکشنبه در گفت وگویی با بیان اینکه با هدف حمایت از عشایر در شرایط سخت خشکسالی مقرر شده شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید دام مازاد عشایر اقدام کند، افزود: برای جلوگیری از ایجاد تنش قیمت بازار، کمیته ای در استان با حضور رییس جهادکشاورزی، اداره کل امور عشایر، مدیرعامل شرکت تعاونی های عشایری، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و شرکت پشتیبانی امور دام تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همچنین مقرر شده است به ازای هر کیلوگرم دام زنده خریداری شده سه کیلوگرم جو با قیمت  یارانه دار به عشایر تحویل داده شود، خاطرنشان کرد: دام خریداری شده فقط مربوط به دام عشایر بوده و نوع دام خریداری شده نیز میش حذفی می باشد.

آل هاشم با بیان اینکه خشک شدن مراتع به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین منبع تغذیه دام های عشایر باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای عشایر شده و وظیفه همه دستگاه های اجرایی حمایت از این قشر است، افزود: براساس تصمیمات کمیته مقرر شده است که در حوزه عشایر سه شهرستان اهر، کلیبر و میانه در میادین مربوطه فقط دام مازاد (میش حذفی) در سه میدان دواب به نرخ هر کیلو دام زنده کیلوئی ۳۰ هزارتومان و تحویل در درب کشتارگاه به نرخ ۳۳ هزار تومان توسط پشتیبانی امور دام و با همکاری ادارات کل امور عشایر، دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خریداری شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز به صورت کشتار در اختیار مصرف کنندگان، اتحادیه و تعاونیه ای مربوطه ذخیره سازی کند.

به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری آذربایجان شرقی در دوره ییلاقی ۱۳ هزار و ۲۹۵ خانوار بالغ بر ۷۰ هزار و ۵۷۷ نفر و در دوره قشلاقی ۸ هزار و ۹۷ خانوار با ۴۳ هزار و ۸۵۷ نفر است که در قالب ۲ ایل قره داغ و شاهسون و ۹ طایفه مستقل در دوره ییلاقی و ۷ طایفه مستقل در دوره قشلاقی شکل گرفته اند.

از جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی، ۲ درصد را عشایر تشکیل می دهند که حدود ۲۰ درصد جمعیت دام سبک استان را در اختیار داشته و نقش چشمگیری در تولید محصولات دامی و لبنی بر عهده دارند.

عشایر آذربایجان شرقی سالانه  حدود ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۳۵ هزار تن شیر و  ۲ تن پشم تولید می کنند./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عشایر آذربایجان شرقی پشتیبانی امور دام امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴ برنامه راهبردی با هدف رونق اقتصادی زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس سازمان امور عشایر کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از نوروزگا‌های عشایری شهرستان کوه‌چنار گفت: امسال، سازمان امور عشایر ایران ، چهار راهبرد را در پیش دارد که متناسب با زیست بوم هر استان اولویت بندی و  عملیاتی می‌شود.

 نادری افزود: موضوع تولید گوشت قرمز اولویت اول ما و دومین راهبرد هم موضوع گردشگری و زیست بوم‌هایی است که عشایر در آن مستقر هستند.

وی با بیان این که یکی از قطب‌های تولید صنایع دستی در کشور ما عشایر هستند، گفت: متناسب با استان‌هایی که صنایع مختلف دارند به عنوان سومین راهبرد برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود: با استان‌هایی که عشایر در موضوع دارو‌های گیاهی دارای ظرفیت هستند کمک می‌کنیم با هماهنگی ادارات کل استان‌ها و اهدای تسهیلات و سایر راهبرد‌هایی که داریم این کار هم عملیاتی شود.
نادری هدف از اجرای این برنامه ها را  رونق اقتصادی و کمک به  زندگی عشایر  اعلام کرد.
رئیس سازمان امور عشایر کشور  تاکید کرد:  باید از ظرفیت نوروزگاه ها برای عرضه مستقیم و بی واسطه و فروش محصولات  عشایر استفاده کرد.

نادری افزود: نوروز‌گا‌ها مراکز عرضه مستقیم کالا‌های کشاورزی و عشایری است که مسافران در این مکان‌ها هم استراحت می کنند و هم با زیست بوم عشایر آشنا می‌شوند.

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر حوزه سیستان به مناطق ییلاقی
  • عشایر بیش از یک میلیارد تومان محصول فروختند
  • بازدید هفت هزار گردشگر داخلی و خارجی از نوروزگاه‌های عشایری گلستان
  • اجرای ۴ برنامه راهبردی با هدف رونق اقتصادی زندگی عشایر
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی