Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خالقی نژاد پژوهشگر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلات سامانه شاد اظهار کرد: این سامانه یک پیام رسان است و به معنای واقعی سیستم مدیریت یادگیری نیست، در صورتی که سایر کشور‌های دنیا پلتفرم‌های استانداردی برای آموزش‌های مجازی خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در کشور‌های توسعه یافته قبل از همه گیری ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، آموزش‌هایی را به شیوه مجازی داشتند، گفت: در ایران آموزش‌ها به شیوه مجازی تجربه جدیدی بود همچنین ویروس کرونا باعث شد بخش زیادی از مدارس تعطیل شوند و آموزش به صورت مجازی با پیام رسان خاصی به نام اپلیکیشن شاد در کشور ما برگزار شود.

خالقی نژاد در خصوص مشکلات ابتدایی سامانه شاد گفت: از جمله مشکلات اپلیکیشن شاد در شروع آموزش، آشنا نبودن کافی معلمان برای کار با این اپلیکیشن و آموزش های مجازی، ارزشیابی‌های نادرست دانش آموزان، دسترسی نداشتن دانش آموزان و خانواده‌ها به وسایل الکترونیکی لازم برای بهره گیری از آموزش‌های مجازی  همچنین سامانه شاد قابلیت جوابدهی روی همه وسایل الکترونیکی نداشت.

او ادامه داد: دانش آموزان و معلمان با مشکلات و نقص‌های سامانه شاد مانند، مشکل در قسمت امتحان و سنجش دانش آموزان، امکان پذیر نبودن تماس‌های تصویری برای دانش آموزان و معلمان، درگیر بودند.

این پژوهشگر با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص میزان اثر بخشی سامانه شاد گفت: با مشارکت ۵۰ هزار معلم در سراسر کشور و پایه‌های مختلف، مشخص شد در بخش مدیرت محتوا ۵۹ درصد از کاربران، مدیریت کاربران ۶۵ درصد، بخش ارتباطات و تعامل ۶۲ درصد، بخش ارزشیابی ۶۱ درصد و همچنین بخش خدمات ارائه شده به کاربران ۶۱ درصد سامانه شاد را اثر بخش دانستند و در نهایت رضایت کلی کاربران از سامانه شاد ۶۲ درصد بود.

او افزود: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ۳ میلیون از دانش آموزان دسترسی کافی به آموزش مجازی نداشتند، طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار کشور ۲/۹ درصد از دانش آموزان دچار بازماندگی از تحصیل شدند، متاسفانه این موضوع زنگ خطر سهمگینی برای آموزش و پرورش کشور است.

خالقی نژاد تصریح کرد: تعدادی از دانش آموزان در سامانه شاد ثبت نام کردند، اما این موضوع به معنای استفاده قطعی این دانش آموزان از سامانه شاد نیست.

این پژوهشگر افزود: برای پیشرفت این سامانه و تبدیل شدن آن به یک پلتفرم یادگیری علمی، نیازمند طراحی آموزشی جدی است، به طور کلی سامانه شاد برای ارتقا در کیفیت آموزشی نیازمند یک بازنگری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش سامانه شاد آموزش مجازی دانش آموزان سامانه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با پیروزی در دو دیدار اول خود در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ صعودش را از گروه مسجل کرده بود، از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در دیداری تشریفاتی به مصاف بلژیک رفت و توانست با پیروزی در دست‌های اول و دوم، بازی را در نهایت به سود خود خاتمه دهد.

در این دیدارها که در سه دست برگزار می‌شود، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان موفق شد مقابل بلژیکی‌ها در دست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ پیروز شده و بازی را با حساب دو بر صفر به سود خود خاتمه دهد تا در نهایت با حداکثر امتیازات و به عنوان سرگروه، گروهD صعود کند.

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان باید پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه به مصاف هلند، تیم دوم گروه B برود که این دیدار در ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086676 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه