Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@19:55:25 GMT

با دلایل ارتعاشات خودرو آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۷۰۷

با دلایل ارتعاشات خودرو آشنا شوید

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العین؛ یکی از فعالیت‌های نگران کننده که بیشترین دقت و تمرکز را می‌طلبد رانندگی است. در همین راستا اگر خودرو دچار اشکالات و ارتشاعات شود این اشکالات بر روی راننده تاثیر بسیار منفی می‌گذارد. اخیرا وب سایت "Reelable"، لیستی را ارائه داده که دلایل ایجاد ارتشاعات خودرو در هنگام رانندگی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسداد تزریق سوخت

اولین و شایع ترین  دلیلی که می‌تواند منجر به ارتعاشات خودرو شود، "انسداد تزریق سوخت" در موتور است؛ انسداد تزریق سوخت به این معنا است که مواد سوختی مورد نیاز موتور برای شتاب تامین نمی‌شود؛ برای حل این اشکال باید تمام نازل‌های آن تمیز و قابل پمپاژ باشد یا در صورت لزوم تعویض شود.

مسدود شدن مبدل کاتالیزوری

دومین علت ارتشاعات خودرو "مسدود شدن مبدل کاتالیزوری" است. وظیفه اصلی مبدل کاتالیزوری کاهش ذرات خروجی توسط خودرو است. گفته شده، اگر مبدل با گرفتگی مسدود شود و نتواند دود را به طور موثری خارج کند، باعث ارتعاش خودرو و مشکلات دیگر می‌شود. این مشکل را می توان با تمیز کردن و سیم کشی ترانسفورماتور با استفاده از پاک کننده ای که برای این کار تعیین شده، حل کرد و در صورتی که دلیل آن فراتر از یک روش تمیزکاری باشد، به یک تکنسین متخصص نیاز است.

خرابی سنسور هوا

سومین دلیلی که باعث ارتعاش خودرو در هنگام رانندگی می شود، خرابی سنسور جریان هوا است، وظیفه اصلی، سنسور جریان هوا، اندازه گیری میزان جذب هوا توسط موتور خودرو در حین کار است و یکی از علائم خرابی آن ظاهر شدن دود سیاه هنگام باز شدن کاپوت موتور است که بهترین راه برای این مشکل تعویض کامل سنسور است.

براساس گزارش این وب‌سایت یکی دیگر از علل ارتعاشات خودرو،  آلودگی فیلتر سوخت در موتور بوده که یکی از دلایل اصلی قرار گرفتن اتومبیل در برابر لرزش است که با تعویض فیلتر و تصفیه آن این مشکل حل می‌شود.

آخرین علت لرزش خودرو انسداد دستگاه تصفیه هوا است که باعث کاهش میزان هوای موجود در موتور برای انجام صحیح فرآیند احتراق می‌شود. برای حل این مشکل، باید  فیلتر را تمیز نگه دارید.

بیشتربخوانید

علت لرزش موتور خودرو + راه حل

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتعاشات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرهنگ احمد حاج پروانه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو ایسوزو مظنون شدند و این خودرو را برای بررسی های بیشتر متوقف کردند.

وی از کشف ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت گازوئیل قاچاق  در این کامیونت   خبر داد و گفت ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال برآورد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به تشکیل پرونده و ارسال آن به اداره کل تعزیرات حکومتی ادامه داد خودروی توقیفی به پارکینگ منتقل شد.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان
  • موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین
  • سریعترین خودروهای سه سیلندر که عملکردشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد (+عکس)
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ دو سوم تهرانی‌ها کالابرگی شدند
  • خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور