Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@16:35:00 GMT

رویترز مدعی شد: توافق سواپ نفت میان ایران و ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۷۱۹

رویترز مدعی شد: توافق سواپ نفت میان ایران و ونزوئلا

به گزارش ایسنا، این کشور آمریکای جنوبی که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد، در تلاش برای افزایش صادرات نفت خود است و قرارداد بین شرکت نفتی دولتی PDVSA و شرکت ملی نفت ایران، همکاری میان دو عضو اوپک را عمیقتر می کند.

یکی از این منابع آگاه به رویترز گفت: توافق سواپ در فاز نخست برای شش ماه برنامه ریزی شده اما ممکن است تمدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که وزارتخانه های نفت ونزوئلا و ایران و شرکتهای ملی نفت دو کشور درباره این خبر اظهارنظر نکردند، وزارت خزانه داری آمریکا در ایمیلی به رویترز با اشاره به فرمانهای دولت آمریکا، اعلام کرد این قرارداد می تواند نقض تحریمهای آمریکا از سوی هر دو کشور باشد.

برنامه های تحریمهای آمریکا نه تنها همکاری تجاری آمریکایی ها با صنایع نفت ایران و ونزوئلا را ممنوع کرده است بلکه هر فرد یا شرکت غیرآمریکایی که با هر کدام از شرکتهای نفتی این کشورها همکاری کند را هدف تحریمهای ثانویه قرار می دهد. تحریمهای ثانویه می تواند برای کسانی که هدف قرار می گیرند مجازاتهای مختلفی شامل قطع دسترسی به سیستم مالی آمریکا، جریمه یا بلوکه شدن اموال در آمریکا را به دنبال داشته باشد.

در واشنگتن یک منبع آگاه به رویترز گفت: توافق سواپ میان ونزوئلا و ایران به عنوان یک اقدام ناقض تحریمها در ماههای اخیر زیر نظر مقامات دولت آمریکا قرار داشته و آنها می خواهند ببیند این توافق از نظر عملی تا کجا پیش می رود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 

کره شمالی و بلاروس در تلاش برای تعمیق روابط دوجانبه جهت "فعال کردن همکاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی" توافق کردند.

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و اوگنی شستاکوف، معاون وزیر امور خارجه بلاروس، در مورد نیاز به «تقویت تماس‌های سطح بالا» و توافق برای دیدار‌های بیشتر گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است: «آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند از یکدیگر در عرصه بین المللی حمایت و همکاری کنند تا روابط دوستانه بین دو ملت گسترش و توسعه یابد. «نماینده روسیه به جزئیات بیشتر درباره نوع توافق‌ها اشاره نکرده است.

بلاروس از متحدان روسیه در راستای حمایت از پیونگ یانگ توافقاتی را با کره شمالی اتخاذ کرده است. در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اولین توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین کره شمالی و روسیه، سفیر کره شمالی گفت که هر دو ملت همبسته و همسایه در کنار هم به پیمودن مسیری به سوی «شکوفایی ابدی و یک راه جدید ادامه می‌دهند».

پس از آن، کره شمالی همکاری و توافق با متحدان روسیه را آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد