Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@09:28:41 GMT

تثبیت ۸۵ درصد از اراضی ملی استان لرستان

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۷۲۳

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان لرستان از تثبیت ۸۵ درصد از اراضی ملی استان لرستان خبر داد و گفت: نیمه اول سال جاری ۷۳۱ هزار هکتار اراضی ملی معادل ۲۰۰۲ قطعه تثبیت که ۳۰۰ هزار هکتار معادل ۳۵۱ قطعه آن منجر به صدور سند شده‌است.

علی اکبر باقری، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان لرستان در گفت‌وگو با میزان گفت: ۸۵ درصد اراضی ملی استان لرستان تثبیت شده و اهتمام ما بر این است که تمام اراضی ملی استان لرستان تا پایان سال تثبیت و سند صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای دستیابی به اهداف عالیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر مستندسازی اراضی ملی، تاکنون یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار هکتار از اراضی ملی معادل ۴۷۳۸ قطعه تثبیت شده که از این میزان ۹۹۲ هزار هکتار معادل ۹۳۹ قطعه منجر به صدور سند شده‌است.

بیشتر بخوانید: تثبیت صد در صد اراضی در استان کهگیلویه و بویراحمد

باقری اظهار کرد: نیمه اول سال جاری ۷۳۱ هزار هکتار اراضی ملی معادل ۲۰۰۲ قطعه تثبیت که ۳۰۰ هزار هکتار معادل ۳۵۱ قطعه آن منجر به صدور سند شده‌است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان لرستان تثبیت اراضی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تثبیت اراضی اراضی ملی استان لرستان ثبت اسناد و املاک هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    بورالان، دشتی با ۶۵ هزار هکتار وسعت است که در سال‌های نه چندان دور کانون بحرانی شن‌های روان بود.

اما در سال‌های گذشته به مدد اجرای طرح‌های مناسب برای تثبیت شن‌های روان، چهره این منطقه عوض شده و به دشتی سر سبز در دامنه قله‌های آرارات تبدیل شده است.

احیای اراضی ۱۵۰۰ هکتاری دشت بورالان در قالب طرح‌های تثبیت به همت بخش خصوصی از جمله این طرح‌ها در این منطقه است.

  مشیری مجری طرح تثبیت شن‌های روان در بورالان  گفت:از اردیبهشت ۱۴۰۲   عرصه را تحویل گرفتیم و فاز نخست  را ۲۵۰ هکتار را با سرمایه گذاری حدود ۹۰ میلیارد تومان  زیر کشت بردیم

  در قالب اجرای طرح تثبیت شن‌های روان ایستگاه پمپاژ آب بورالان ماکو در فاز اول برای آبیاری اجرای طرح با ۵۰۰ لیتر در ثانیه واگذار شده است.

محرم زاده رئیس اداره منابع طبیعی ماکوگفت: فاز دوم طرح نیز ۲۰۰ هکتاراست و پس از تکمیل فاز اول به بهره بردار واگذار خواهد شد.

  اجرای این طرح‌ها در این دشت علاوه بر جلوگیری از کوچ اهالی، باعث ایجاد شغل برای روستائیان و اجرای طرح‌های بیشتر در رابطه با کاشت نهال و درختان مثمر و طرح‌های کشاورزی در این منطقه را شامل خواهد شد.

  کاظمی فرماندار ماکو در این زمینه گفت:اگر این به نتیجه برسد و و نتیجه مطلوب بدهد فاز بعدی هم ۲۰۰ هکتار است که ۴۰۰ هکتار زمین به این سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

  مشیری مجری طرح و سرمایه گذارگفت:کشت‌های الگویی که کارشناسان برای اینجا پیشنهاد کرده اند اول احیا خاک به ترتیب برای جو بعد یونجه نهایتا بعد از سال‌های بعدی دانه‌های روغنی و برای بادشکن گونه‌های سنجد اقایا سنجد تلخ و زرشک که پیشنهاد کارگروه مطالعاتی اداره کل منابع طبیعی است.

  اجرای طرح‌های نوین کشاورزی، کاشت ۲۵ هزار اصله نهال و احداث باغ‌های مختلف در داخل محدوده از دیگر اقداماتی است که در قالب اجرای طرح تثبیت در این منطقه اجرا خواهد شد.

  در حال حاضر در اجرای این طرح ۴۰ نفر مشغول بکار بوده و تا سه سال آینده میزان اشتغال این طرح به ۱۸۰ نفر خواهد رسید

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است