Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:04:13 GMT

آلمانی ها برای تعیین سرنوشت رای می دهند

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۷۳۹

آلمانی ها برای تعیین سرنوشت رای می دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، آلمان امروز یکشنبه شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است که رقابت در آن فشرده تر از آن است که بتوان به آسانی نتیجه خروجی از صندوق های رای را پیش بینی کرد.

مراکز اخذ رای از ساعت ۸ صبح الی ۶ بعد ازظهر به وقت محلی باز خواهند شد (۹:۳۰ الی ۱۹:۳۰ به وقت تهران) و انتظار می رود نتایج اولیه در ساعات آغازین روز دوشنبه اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دور از رای گیری، انتظار می رود حزب چپ میانه سوسیال دموکرات، چالش جدی برای «اتحاد دموکرات مسیحی» حزب متبوع آنگلا مرکل صدراعظم آلمان باشد که وابسته به جناح راست میانه است.

این در حالی است که «آرمین لاشت» هم حزبی مرکل و یکی از مدعیان کرسی صدراعظمی آلمان، ائتلاف احزاب چپ گرا را که از سوی سوسیال دموکرات ها و سبزها رهبری می شوند؛ به تلاش برای بی ثباتی در اروپا و خروج از ناتو متهم کرده است.

اصلی ترین رقیب لاشت ۶۰ ساله، «اولاف شولتز» ۶۳ ساله از حزب سوسیال دموکرات است که در هر سه مناظره تلویزیونی که پیش از انتخابات برگزار شد؛ بهتر از سایرین ظاهر شد.

در حال حاضر، سوسیال دموکرات ها پیشتازی اندکی دارند حال آنکه محافظه کاران وابسته به مرکل هم طی روزهای اخیر فاصله خود با رقیب را کمتر کرده اند حال آنکه هنوز بسیاری از مردم آلمان درباره اینکه به چه کسی رای خواهند داد؛ با قاطعیت تصمیم نگرفته اند و این آرای مردد نقشی تعیین کننده در نتیجه نهایی خواهد داشت.

احتمال می رود که دولت آتی برلین یک ائتلاف سه جانبه باشد و طبق یکی از محتمل ترین سناریوها، سوسیال دموکرات ها و یا بلوک محافظه کار (اتحاد دموکرات مسیحی/ اتحاد سوسیال مسیحی)، بسته به اینکه کدام یک دست برتر را داشته باشد، با سبزها و حزب دموکرات آزاد آلمان، ائتلاف تشکیل خواهند داد.

با این حال، شولتز ابراز امیدواری کرده که سوسیال دموکرات ها بتوانند در ائتلاف با سبزها و بدون حضور حزب سوم، دولت تشکیل دهند.

در این انتخابات ۶۰.۴ میلیون واجد شرایط در ۸۵ هزار صندوق اخذ آراء مستقر در ۱۶ ایالت آلمان رأی خواهند داد. ۶۵ هزار مأمور انتخابات در ۲۹۹ حوزه انتخابیه در سراسر آلمان کار خواهند کرد.

در انتخابات پارلمانی آلمان ۷.۵ میلیون مهاجر که ۹۰۰ هزار نفر از آنها ترک‌تبار هستند، رای خود را به صندوق می‌اندازند.

در این انتخابات آنگلا مرکل پس از ۱۶ سال صدراعظمی آلمان، بار دیگر نامزد نخواهد شد.

کد خبر 5313585 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات آلمان آلمان حزب اتحاد دموکرات مسیحی حزب سوسیال دموکرات آلمان آرمین لاشت آنگلا مرکل ایالات متحده امریکا افغانستان طالبان روسیه رژیم صهیونیستی ایران عراق مجمع عمومی سازمان ملل متحد فلسطین طالبان افغانستان سوریه انگلیس ترکیه فرانسه سوسیال دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت پدر موشکی ایران چه شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «بی‌پایان» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر با نمایش یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم مقابل دوربین رفت.

در این اثر حمید ابراهیمی نقش شهید طهرانی‌مقدم را ایفا می‌کند.

«بی پایان» اقتباسی آزاد از یک ماجرای واقعی در رابطه با یکی از پروژه‌های مهم سرلشکر شهید حسن طهرانی‌مقدم است.

این فیلم داستانی روایتی متفاوت از پدر علم موشکی ایران است که در محدوده محل شهادت او فیلمبرداری می‌شود.

«بی پایان» تولید مرکز هنری رسانه‌ای مدار است که بزودی در اخبار تکمیلی عوامل آن معرفی خواهند شد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895688

دیگر خبرها

  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • سرنوشت پدر موشکی ایران چه شد؟
  • انتقاد امیرعبداللهیان از همتای آلمانی | به جای محکومیت اقدام مشروع ایران ...
  • انتقاد امیرعبداللهیان از همتای آلمانی در گفتگوی تلفنی/ اسرائیل اگر ماجراجویی کند با پاسخ متقابل مواجه می‌شود
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • برد سخت تیم آلمانی با درخشش ستاره ایرانی/ یخچالی بهترین بازیکن شد
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن