Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از "رویترز"، مارکو روبیو یک سناتور جمهوری خواه آمریکایی مدعی شد آزادی مدیر ارشد مالی شرکت هواوی سوالات جدی در مورد توانایی دولت جو بایدن برای مقابله با تهدیدهای این شرکت بزرگ تکنولوژی و چین مطرح می‌کند.
وی همچنین خواهان توضیح فوری بایدن به کنگره آمریکا در این خصوص شد.
بیل هاگرتی یک جمهوری خواه دیگر و سفیر سابق آمریکا در ژاپن گفت: من از این اقدام بسیار نگران هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این می‌تواند به سرسپردگی بیشتر دولت بایدن منجر شود. ما امروز اهرم فشار خود علیه چین را از دست دادیم.
روز شنبه یک قاضی در کانادا با امضای حکم آزادی مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی به مناقشه‌ای حقوقی- سیاسی که بیش از دو سال و نیم به طول انجامید، پایان داد.
آمریکا مدیر مالی هوآوی را متهم به پنهان‌کاری در مورد فروش تجهیزات از سوی این شرکت به ایران کرده است.
منگ در ماه دسامبر ۲۰۱۸ دستگیر شد. وزارت دادگستری آمریکا کمی بعد او را به جرم کلاهبرداری و اتهامات دیگر تحت پیگرد قانونی قرار داد و درخواست استرداد او را کرد.
منگ پس از آزاد شدن به قید وثیقه در خانه خود در ونکوور در حبس خانگی به سر می‌برد. موکلان او می‌گویند که ادعاهای آمریکا علیه او در کانادا جرم محسوب نمی‌شود، زیرا این ادعاها بر اساس نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند.
در پی بازداشت منگ توسط کانادا، پکن چند روز بعد دو شهروند کانادایی به نام‌های «مایکل اسپاور» تاجر و» مایکل کوریگ» دیپلمات سابق کانادایی را به اتهام «به خطر انداختن امنیت ملی چین» بازداشت کرد. با این حال چین تاکید کرده بود پرونده این دو شهروند بازداشتی ربطی به پرونده مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است