Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@18:10:36 GMT

نحوه ثبت اعتراض داوطلبان به نتایج کنکور

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۷۸۰

نحوه ثبت اعتراض داوطلبان به نتایج کنکور

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان و نحوه ثبت اعتراض داوطلبان به نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد. ناطقان: فاطمه زرین آمیزی  ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: باتوجه به اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ،معمولا برخی از پذیرفته شدگان با ارسال درخواست به سازمان سنجش آموزش کشور مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود بوده و متقاضی معرفی به اولویت بعدی که در آن دارای نمره هستند می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی در ادامه تصریح کرد: برای سازمان سنجش آموزش کشور تنهادرخواست هایی قابل پذیرش و بررسی هستند که شامل مصادیق "اشتباه در انتخاب رشته" که جزئیات آن در اطلاعیه امروز مورخ چهارم مهر سازمان سنجش آمده است، باشند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: این داوطلبان باید اطلاعیه حاوی موارد "اشتباه درانتخاب رشته" را مطالعه کرده و سپس در سامانه پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی https://request.sanjesh.org درخواست خود را ثبت کنند و این درخواست ها پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی درروز پنج شنبه ۸ مهرماه، درصورتی که داوطلب در کدرشته محل مورد درخواست دارای حد نصاب نمره باشد، قابل بررسی است.

زرین آمیزی افزود: اعتراض به نتایج کنکور تا ۱۴ مهرماه در سامانه مذکور قابل ثبت است و بعد از آن قابل دریافت نیست و نتیجه بررسی اعتراضات تا ۱۰ آبان بصورت پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: درخواست ها فقط از روش ذکر شده قابل ثبت است و سازمان سنجش از هیچ طریق دیگری درخواست اشتباه در انتخاب رشته را بررسی نخواهد کرد.
 
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: پذیرفته شدگان در این مرحله  باید مطابق برنامه زمانی اعلام شده، نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی فعلی اقدام نمایند.

به گفته وی، پذیرفته شدگانی که وضعیت آنها براساس اطلاعیه، در قالب شرایط موارد "اشتباه در انتخاب رشته" نیست، باید تقاضای خود را از طریق دانشگاه محل قبولی برای تغییر رشته یا انتقال و از طریق آیین نامه های مربوطه پیگیری نمایند، زیرا این موارد قابل بررسی در سازمان سنجش نمی باشد.
منبع: ایسنا برچسب ها: اعتراض ، داوطلبان ، سنجش ، سخنگو ، اعتراض ، نتایج

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اعتراض داوطلبان سنجش سخنگو اعتراض نتایج سازمان سنجش آموزش کشور اشتباه در انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

براساس این اطلاعیه، آن دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ تا روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، به این دسته از متقاضیان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان از بعدازظهر روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و غیره) در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقمند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

همچنین داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند و علاقمند به انتخاب هر یک از کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌های امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین هستند، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، می‌توانند کدرشته‌محل‌های مربوط به دوره‌های روزانۀ فقط دانشگاه‌های مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نیز انتخاب کنند.

آزمون مقطع دکتری نیمه‌متمرکز ۱۴۰۳، روز ۴ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر کشور؛ شامل ۱۸۶ حوزه اصلی و ۵۶۸ حوزه فرعی در هفت گروه امتحانی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار شد.

همچنین در این آزمون بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور ۱۵۱ هزار و ۶۴۱ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۵۶۴ نفر (۴۵ درصد) زن و ۸۴ هزار و ۷۹ نفر (۵۵ درصد) مرد بودند. افزون بر این، بر اساس آخرین آمار سازمان سنجش حدود ۱۲۸ هزار نفر از این افراد برای شرکت در آزمون کارت دریافت کردند.

نام‌نویسی آزمون دکتری ۱۴۰۳ از ۱۶ آبان گذشته آغاز شد و قرار بود تا ۲۳ آبان ادامه داشته باشد که تا ۲۷ آبان تمدید شد. داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر کارت شرکت در آزمون، باید کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مدادتراش، سنجاق به همراه داشته باشند. همچنین داوطلبان نباید وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه یادداشت، ماشین حساب، پیجر، تلفن همراه (حتی به صورت خاموش)، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و هرگونه ریموت کنترل را با خود به جلسه امتحان ببرند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از ۲۹ فروردین
  • آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از ۲۹ فروردین
  • نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت در گروه‌های تقلب‌رسان
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه‌های مدعی تقلب
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار تا سه روز آینده اعلام می‌شود/ ۳ هزار نیرو گزینش پذیرفته‌شدگان را گزینش می کنند
  • آخرین فرصت ثبت‌نام داوطلبان در نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۳