Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@12:50:35 GMT

انتصاب در وزارت فرهنگ

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۹۰۸

 محمدمهدی اسماعیلی در حکمی محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی را با حفظ سمت به عنوان «سرپرست معاونت امور هنری» منصوب کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی در ۲۱ شهریور ماه با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله سوابق فرهنگی محمود شالویی می‌توان به مدیر موزه هنرهای معاصر تهران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در بلگراد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد.

سید مجتبی حسینی که از سال ۱۳۹۶ تاکنون معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده داشت، با درخواست رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به این مجموعه خواهد رفت.



منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، احسان عابدی در مورد برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در راستای با سند یزد نوین اظهار کرد: سند یزد نوین ابتکار خوبی از سوی مسئولان اجرایی استان است که در حال حاضر به‌خوبی پیگیری می‌شود، برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد عنوان برنامه‌ای است که در رابطه با بخش فرهنگی سند یزد نوین در حال تدوین است.

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌هایی که استاندار و در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد انجام شده، قرار است بخش فرهنگی سند به‌طور ویژه دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برنامه پیشرفت فرهنگی استان هم‌ زمان به موازات برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی پیش میرود، تاکنون به موازات تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان کار را پیش برده‌ایم، پیش‌نویسی از نقشه مهندسی فرهنگی استان تهیه و در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده تا متخصصان نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را ارائه دهند، مجدد در حال اصلاح و ویرایش آن هستیم و مراحل پایانی خود را میگذراند.

وی عنوان کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی کشوری، هر استان موظف به تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی است، در این طرح، سیاست‌گذاری‌ها، طبق وضعیت فرهنگی هر استان، تدوین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: این برش باید از سال ۱۳۹۷ انجام می‌شد، اما تا سال ۱۴۰۱ انجام نشده بود، اکنون تدوین آن به پایان رسیده و در مرحله تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

عابدی گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی یزد به‌زودی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این دو برنامه از لحاظ مفاد تقریباً یکسان است، اما به خاطر اهمیت به ثمر رسیدن پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، برنامه پیشرفت فرهنگی استان بیشتر متناظر با رویکردهای یزد نوین در حال تدوین است. هر دو برنامه مراحل پایانی خود را دارند و به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی سند یزد نوین به طرح سامان خانواده پرداخته شده است، ادامه داد: از آنجایی‌که طرح سامان خانواده، بعد اجتماعی و فرهنگی دارد، این طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی که در زمینه اجتماعی و فرهنگی شرح وظیفه دارند، پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: به‌منظور اجرای طرح سامان خانواده، کمیته‌هایی فعال شده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، تقریباً در همه کمیته‌ها عضو بوده و بر طبق جمع‌بندی‌ها و مصوباتی کمیته‌ها دارند، اقداماتی را طی دو سال اخیر انجام داده‌ایم.

وی گفت: این وظایف بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی با موضوع خانواده، ازدواج و جمعیت بوده است که اقداماتی صورت گرفته است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228253 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت فرهنگی عدالت فرهنگی برنامه فرهنگی

دیگر خبرها

  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد