Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@15:53:31 GMT

تخم مرغ گران شد / قیمت هر شانه تخم مرغ؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۱۹۳۱

تخم مرغ گران شد / قیمت هر شانه تخم مرغ؟

 تورم، امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته است. نرخ تورم سالانه در شهریور١۴٠٠، به ۴۵,٨ درصد رسیده است. اما تورم خوراکی‌ها از این هم بیشتر است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» به ۶١.۶ درصد رسیده است.

با افزایش تورم مردم مصرف بسیاری ازک مواد غذایی را کاهش داده‌اند و برخی دیگر از مواد غذایی را جایگزین دیگری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله تخم‌مرغ که علی‌رغم افزایش قیمت، مصرف آن افزایش پیدا کرده است.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران با اشاره به افزایش سرانه مصرف تخم‌مرغ توضیح داد: آمارها نشان می‌دهد سال گذشته هر ایرانی ۲۲۶ عدد تخم مرغ مصرف کرده است. این در حالی است که امسال به دلیل افزایش قیمت گوشت، سرانه مصرف تخم‌مرغ بیشتر از سال‌های قبل شده است.

فرزاد طلاکش به تجارت‌نیوز گفت: در سال‌های گذشته باور غلطی درباره تخم مرغ و افزایش کلسترول خون وجود داشت، هر چند این صحبت‌ها مبنای علمی نداشت و حالا مردم به این نتیجه رسیده‌اند که عدم استفاده از این کالا برای بالا رفتن کلسترول مبنای علمی ندارد و بنابراین به دلیل گرانی‌ها تخم مرغ را جایگزین گوشت مرغ کرده‌اند.

قیمت هر عدد تخم مرغ هزار و ۵۰۰ تومان

او  بیان کرد: علی رغم اینکه قیمت تخم مرغ به نرخ واقعی رسیده اما برخی مغازه‌ها گران فروشی می‌کنند با این حال اما سرانه مصرف این کالا کاهش پیدا نکرده است.

طلاکش ادامه داد: اکنون قیمت هر عدد تخم مرغ غیر بسته‌بندی بین هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۶۰۰ تومان است. واحدهای صنفی هم باید این کالا را با نرخ مطرح شده بفروشند. یعنی قیمت هر شانه (۳۰ عددی) بین ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان است. بنابراین هر واحد صنفی گران‌تر از این نرخ بفروشند، گران فروشی محسوب شده و مردم باید به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

گزارش‌ها حاکی از این است که سرانه مصرف گوشت، برنج و لبنیات ایرانیان کاهش داشته است. آخرین بررسی‌ها هم نشان می‌دهد در سال ۹۷، شرایط اقتصادی به گونه‌ای بوده که هفت دهک جامعه نتوانسته‌اند کالری مورد نیاز خود را تامین کنند.

چندی پیش جلال‌الدین میرزای رزاز، رئیس انجمن تغذیه ایران به تجارت‌نیوز گفته بود: « در این اوضاع اقتصادی کشور، یکی از حوزه‌هایی که به شدت آسیب دیده امنیت غذایی است. مصرف سرانه گوشت، لبنیات و این دست اقلامی که بسیار گران شدند، آسیب جدی دید. مردم می‌توانند به جای پروتئین حیوانی، پروتئین گیاهی را جایگزین کنند.»/تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: شانه تخم مرغ قیمت تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال قیمت برق افزایش نمی یابد

تین نیوز

مدیر عامل توانیر گفت: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سال جاری تعرفه برق افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: تعرفه ها امسال تغیبر نمی کند و کسانی که زیر الگومصرف دارند برق را با نرخ یارانه ای دریافت می کنند اما کسانی که بیش از میزان الگوی تعیین شده برای هر اقلیم مصرف داشته باشند تعرفه را با افزایش پلکانی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ۱.۵ میلیون مشترک باید نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و در صورت عدم رعایت اخطار گرفته و یا با محدودیت مواجه خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است