Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:38:40 GMT

هشت سال دفاع مقدس به روایت «از سنگر تا میدان»

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۲۰۹۰

هشت سال دفاع مقدس به روایت «از سنگر تا میدان»

امیررضا راز تهیه‌کننده ویژه برنامه «از سنگر تا میدان» در خصوص این برنامه به خبرنگار مهر بیان کرد: برنامه «از سنگر تا میدان» نوعی تاریخ نگاری است و به دلیل اهمیت موضوع تاریخ نگاری و درس آموزی از گذشته است که روایتگری و تحلیل از وقایع می‌تواند راهگشای آینده باشد. از همین رو تاریخ حادثه مهمی مانند جنگ تحمیلی باید به دقت و با درستی مورد تحلیل قرار گیرد چراکه ملتی که از تاریخ درس نگیرد ناگزیر از تکرار آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس ما نیز محور اصلی این برنامه را بازخوانی و مروری بر مهم‌ترین رویدادهای دفاع مقدس قرار دادیم تا در گفتگو با فرماندهان، راویان و نویسندگان دفاع مقدس به آن بپردازیم.

راز با اشاره به قالب تاریخ شفاهی در برنامه «از سنگر تا میدان» عنوان کرد: تجربه زیست بشر نشان داده که تاریخ به اشکال مختلف و در قالب حوادث متفاوت تکرار می‌شود و درس آموزی از وقایع تاریخی براساس تاریخ نگاری‌های دقیق از مهمترین نکاتی است که باید با گذشت چهل و یک سال از دفاع مقدس به شکل دقیق مورد بررسی قرار گیرد به همین منظور در برنامه «از سنگر تا میدان» تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کنیم.

این تهیه کننده با اشاره به محورهای مختلف برنامه یادآور شد: پرداختن به مسائل مختلف جنگ مانند تاریخ عملیات‌ها و تصمیم‌گیری های مهم درباره جنگ، نقش نیروهای مختلف در عملیات‌ها موضوعاتی است که در این برنامه به آنها می‌پردازیم.

وی درباره مهمانان برنامه نیز اعلام کرد: برنامه رادیویی «از سنگر تا میدان» هرروز بر اساس جدولی تعیین شده به نقش نیروهای مختلف نظامی در این جنگ تحمیلی می‌پردازد و چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه میزبان یکی از فرمانده‌های وقت ارتش شدیم تا آغاز تهاجم همه جانبه عراق به جمهوری اسلامی را مرور کند و در بخشی دیگر یکی دیگر از فرماندهان ارتش، در رابطه با شروع عملیات‌های نظامی ارتش جمهوری اسلامی سخن بگوید.

مجله رادیویی «از سنگر تا میدان» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی امیررضا راز شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲:۴۵ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

کد خبر 5313642 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس رادیو فرهنگ برنامه رادیویی اربعین 1400 هفته دفاع مقدس فیلم کوتاه اربعین حسینی عکاسی برنامه تلویزیونی حضور هنر ایران در جهان شبکه دو سیما دفاع مقدس تئاتر ایران محمد مهدی اسماعیلی فیلم سینمایی حسینیه مهر موسیقی ایرانی سنگر تا میدان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سردار کریمی، در نشست شورای اداری استان گفت: حوزه فرهنگ و در رأس پرداختن به فرهنگ جهاد و شهادت از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است. 

او با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب از دفاع مقدس به عنوان یک گنج نام می‌برند که باید از آن بهره‌برداری شود، گفت: در رأسِ اقدامات کنگره‌ ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس بود که مقدمات آن از سال ۹۳ آغاز و در سال ۹۸ برگزار شد.

کریمی افزود: بیش از ۲۰ اجلاسیه‌ کنگره برگزار شده و اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف از جمله تدوین دانشنامه‌ دفاع مقدس به برکت کنگره‌ شهدای استان رقم خورده است.

فرمانده سپاه روح‌الله با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر استمرار کار تأکید دارند، گفت: امسال یا ابتدای سال آینده مرحله دوم کنگره را برگزار خواهیم کرد و همه‌ی دستگاه‌ها در این مهم نقش دارند.

سردار کریمی افزود: استان مرکزی در پشتیبانی جنگ نقش بی‌بدیلی ایفا کرد و بیش از ۱۲۰ طرح مهندسی در این استان سرنوشت برخی عملیات‌ها را رقم زد.

او ادامه داد: بیش از ۷۰ هزار رزمنده از استان مرکزی در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند و هفت هزار و ۲۰۰ شهید، حدود ۱۶ هزار جانباز و ۷۰۰ آزاده از افتخارات این استان هستند.

???? فرمانده سپاه روح‌الله افزود: امسال هم‌زمان با سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر گردهمایی ۲۰ هزار نفره پیشکسوتان جبهه و جنگ در اراک برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی
  • روایت شبانه از رازهای تاریخ ایران