Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایران از کشور‌هایی است که به بازگرداندن متخصصان برجسته از دانشگاه‌های برتر تاکید داشته است، بنابراین تسهیلات ارائه شده غالبا مختص دانشجویان و فارغ التحصیلات ایرانی است که در بهترین دانشگاه‌ها و بالاترین تراز جهانی تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر آخرین آمار تا پایان فروردین ۱۴۰۰، تاکنون ۱۲۱ نفر از متخصصان ایرانی از ۱۰ دانشگاه برتر جهان به ایران بازگشته اند و ۲۴/۶ درصد از ۵۰ دانشگاه برتر جهان بازگشته اند. ۴۵/۳ درصد از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان، ۶۷/۱ درصد از ۲۰۰ و ۸۲/۵ درصد از ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان بازگشته اند که سهم قابل توجهی است.

کشور‌های آمریکای شمالی و اروپای غربی مقصد بخش عمده‌ای از دانشجویان ایرانی خارج از کشور را تشکیل می‌دهند، بازگشت دانشمندان و متخصصان ایرانی غیر مقیم به کشور ایران نیز اغلب از کشور‌های این مناطق صورت می‌گیرد.

طبق آخرین آمار در سال ۱۴۰۰، کشور‌های ایالت متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، مالزی، آلمان، هلند، ایتالیا، سوئد و فرانسه به ترتیب مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی متخصصان ایرانی بازگشت به کشور بوده اند.

بیش از ۴۲۰ متخصص از ایالات متحده آمریکا، بیش از ۳۱۰ متخصص از کانادا، بیش از ۱۶۰ متخصص از انگلستان، بیش از ۱۲۰ متخصص از استرالیا، بیش از ۹۰ متخصص از مالزی و آلمان، بیش از ۶۰ متخصص از هلند و ایتالیا و بالغ بر ۵۰ متخصص ایرانی از فرانسه به کشور بازگشته اند.

بیشتر بخوانید

کدام کشور‌های جهان بیشترین دانشجویان بین المللی را دارند؟ آخرین آمار از مهاجرت دانشجویان ایرانی طی دهه گذشته

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه های برتر مهاجرت نخبگان دانشگاه برتر جهان متخصصان ایرانی بازگشته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دانشجویان هنجارشکن به این دانشگاه ممنوع شد

فرزاد جهان‌بین رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رؤسای استان‌ها و واحد‌های ویژه اعلام کرد: «با توجه به اهمیت آراستگی و شئون رفتاری و نقش آن در پاسداشت حقوق و آزادی‌های اجتماعی و تضمین کیفیت آموزشی که پیش از این نیز بیان شده است، موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می‌شود:

«۱- براساس تبصره ۲ ماده ۹ دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی، موقتا از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی که شرح آن اعلام شده است، به واحد جلوگیری کرده و پرونده افراد خاطی مستقیما به کمیته انضباطی ارسال گردد.

۲- کسانی که براساس بند‌های ۱ تا ۴ ماده ۹ همان دستورالعمل تذکر گرفته‌اند و پرونده‌شان می‌باید به کمیته انضباطی برود، حکمشان مانند فردی که اصرار بر تخلف دارد صادر شود، چراکه عملا باوجود ۴ مرحله تذکر به این مرحله رسیدند.

۳- ابلاغیه این‌جانب به شماره/۱۱/۸۵۷ ص مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ درخصوص تذکر اساتید به موارد کشف حجاب در کلاس مورد تأکید قرار می‌گیرد.

مسئولیت این امور بر عهده رئیس واحد است و با هر نوع قصور و تقصیری برخورد می‌شود.»

منبع: مهر

tags # دانشجو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • ساختار مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • ورود دانشجویان هنجارشکن به این دانشگاه ممنوع شد
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • دستیابی متخصصان ایرانی به فن آوری نور‌های مصنوعی
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • این دانشگاه ایرانی در جمع ۱۰ دانشگاه برتر خاورمیانه
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران چیست؟
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان