Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - کتاب "خوشه‌های عشق" روایت شش شهید از یک خاندان با حضور فرمانده سپاه، ارتش و جمعی از خانواده شهدا در آران و بیدگل رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  آران و بیدگل ، به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی و حزن و اندوه آل‌الله کتاب "خوشه‌های عشق" با حضور سرهنگ حسن فخرل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آران و بیدگل، سرهنگ شاهین پاکروان، فرمانده گروه 840 موشکی شهید کبریایی شهرستان آران و بیدگل و جمعی از خانواده شهدا رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن کشایی در حاشیه رونمایی از این کتاب ضمن اشاره به جزئیات این کتاب اظهار داشت: "خوشه‌های عشق" به بررسی زندگی و خاطرات شش شهید دوران هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد که این شهدا با یکدیگر ارتباط نسبی داشته و از یک خاندان بودند که به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

نویسنده کتاب "خوشه‌های عشق" ضمن اشاره به دیگر جزئیات این کتاب افزود: علی‌اصغر حاجی‌پور، حسین مرنجابیان، حسین جوبیان، ماشااله مرنجابیان، محمدرضا مکاری‌نژاد و علی حاجی‌پور شهدایی هستند که در این کتاب به بررسی زندگی و شرح خاطرات این شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.

کتاب "مطالعه‌ جامعه‌شناختی خیر دینی در آیین پیاده‌روی اربعین" منتشر شدنمایشگاه "عطر لاله‌های حسینی" کتاب‌های دفاع مقدس را با تخفیف ویژه عرضه می‌کندمراسم رونمایی کتاب عکس اربعین به‌ زبان اسپانیایی در قم از قاب دوربین

وی با بیان اینکه شهید والا مقانم علی‌اصغر حاجی‌پور به عنوان مسن‌ترین شهید دفاع مقدس در شهرستان آران و بیدگل است، ابراز داشت: این شهید والامقام هشت سال دفاع مقدس در عملیات والفجر دو به شهادت رسید و در زمان شهادت دارای شش فرزند و 46 سال سن داشت.

به گزارش تسنیم؛ این کتاب در حسینیه محله شهدا شهرستان آران و بیدگل در حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان شهر رونمایی شد؛ محله شهدای آران با تقدیم 41 شهید به عنوان محله برتر ایثارگری استان اصفهان شناخته شده است.

انتهای پیام/803/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان آران و بیدگل خوشه های عشق رونمایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد شهداست، گفت: تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده سازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، امروز  در نشست خبری «ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان» ضمن ادای احترام به یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس مقاومت، شهدای امنیت و مدافع حرم اظهار داشت: امروز آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی این شهیدان عزیز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار داشت: قریب به 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود 127 شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند و 42 درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و 40 درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده در ادامه افزود: خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است به صورتی که کوچکترین شهید، با 12 روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر، در این استان 22 یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان، تأکید کرد: در حال حاضر 22 یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد. هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و پتانسیل این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌‌ دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است، این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

 ارسطو زاده در ادامه گفت: تاکنون 40 اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی استان خوزستان به ثبت رسیده است و 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

وی همچنین اشاره کرد: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند