Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@08:50:39 GMT

علیپور: صعود به جام ملت‌ها سکویی برای دختران است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۲۲۴۴

علیپور: صعود به جام ملت‌ها سکویی برای دختران است

فاطمه علیپور معتقد است صعود تیم ملی فوتبال زنان به جام ملت‌های آسیا می‌تواند در آینده ورزشی بازیکنان تیم و حتی لیگ باشگاهی هم تاثیر بگذارد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران  در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با کسب دو پیروزی مقابل تیم‌های بنگلادش و اردن برای اولین بار به مرحله نهایی صعود کرد که اواخر دی ماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاطمه علیپور، سرپرست تیم ملی در مورد دو بازی ایران مقابل رقبای خود به ایسنا گفت: در مورد بازی بنگلادش، با توجه به آنالیزی که از بازی این تیم مقابل اردن داشتیم، توقع می‌رفت که بیشتر از پنج گل بزنیم اما بازیکنان تیم ما از فرصت‌هایی که خلق شد، استفاده بهینه نکردند. البته این چیزی از برتری تیم ما کم نکرد.

 

او در مورد دیدار با اردن بیان کرد: می‌دانستیم مقابل اردن بازی سختی پیش رو داریم و حتی پیش‌بینی کردیم که احتمال دارد در زمان قانونی بازی به نتیجه دلخواه نرسیم و کار به ضربات پنالتی بکشد. به صراحت می‌گویم که همه تصویرسازی‌هایی که شب قبل از مسابقه انجام دادیم، اتفاق افتاد. این پیش‌بینی می‌رفت که زهره کودایی دو پنالتی بگیرد و بازیکنان تیم هم به این باور رسیده بودند. این خیلی در روند بازی تاثیر داشت و کمک کرد. چیز دور از انتظاری نبود و خوشبختانه نتیجه به نفع ما تمام شد.

 

علیپور به حس و حال تیم پس از صعود به جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و گفت: حس و حالمان قابل وصف نیست. به هر حال اولین بار یک اتفاق تاریخی در فوتبال زنان  افتاده که دل همه مردم و خانواده فوتبال را شاد کرده است. واقعا برای تک تک بازیکنان تیم ملی خوشحال هستم. این صعود و دیده شدن می‌تواند سکوی بهتری برایشان باشد تا شرایط بهتری را برای راه فوتبالی خود در نظر بگیرند و اتفاقات خوبی برایشان رقم بخورد.

 

او در ادامه افزود: برای مسئولان فدراسیون، آقای عزیزی خادم، خانم موسوی و اعضای هیات رییسه خوشحال هستم که ما را در نقطه توجه خود قرار دادند. بحث امکانات رفاهی و توجه یک طرف قضیه و در طرف دیگر احترامی که برای تیم ملی قائل شدند، قابل تقدیر بود. دستمزد و پاسخ آن احترام باید اینگونه داده می‌شد. خوشحالم که توانستیم این احترام و توجه را پاسخ بدهیم.

 

سرپرست تیم ملی به تاثیر این صعود در فوتبال زنان اشاره کرد و گفت: این صعود خیلی تاثیر دارد در بحثی که گاهی پیش می‌آمد که نمی‌شود و نمی‌توانند. در هر مسیری یک سری مشکلات و کمبودها وجود دارد که ما با این صعود نشان دادیم، برازنده هستیم. با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال و آقای عزیزی خادم از بدو ورود توجه مثبتی به زنان داشتند و  خواستار نگاه برابر در فرایند فوتبال زنان بودند،   دختران ما راه را برای این نگاه برابر بازتر کردند تا اتفاقات خوبی برای ما بیفتد، حتی در لیگ‌های باشگاهی فوتبال تاثیر مثبت دارد ، چرا که زمان آن رسیده که بازیکنان ما به صورت حرفه‌ای قرارداد ببندند و حرفه ای بازی و رفتار کنند. تشعشعات این اتفاقات خوب می‌تواند به باشگاه‌ها و حتی رده‌های پایه برسد و تاثیر مثبتش را نشان بدهد.

 

علیپور در مورد برنامه تیم ملی برای مرحله اصلی مسابقات گفت: با توجه به اینکه پیش‌فرضی برای صعود داشتیم، از قبل برنامه‌هایی برای اردو به فدراسیون ارائه دادیم که در کنار آن درخواست دیدارهای تدارکاتی با کشورهای مطرح، صاحب فوتبال و صاحب نام داشتیم. این خیلی به روند رو به بهبود و پیشرفت فوتبال ما کمک می‌کند. باید این فرصت کوتاه را مغتنم بشماریم. همانطور که طی این چهار ماه تغییر و تحول چشمگیری داشتیم، مسلما از ابتدای شروع اردوها بعد از صعود تا شروع مرحله اصلی در دی ماه تغییر خیلی مضاعفی خواهیم دید.

فوتبال بانوان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فوتبال بانوان بازیکنان تیم فوتبال زنان تیم ملی جام ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مریخی مردان ونوسی یا یک تفاوت‌ شخصیتی ساده؟!

در نتایج یک تحقیق درمورد تفاوت‌های شخصیتی زن و مرد اعلام شده است که حدود ۱۸ درصد مردان و زنان با یکدیگر خصوصیات مشابهی دارند اما باقی آن‌ها کاملا با هم متفاوت بوده و به هیچ عنوان مشابه هم نیستند.

این مطالعه چنین اثبات می‌کند که مردها اکثرا شخصیتی غالب‌تر دارند با اینکه زنان از روحیه‌ای لطیف‌ و منعطف‌تری برخوردار هستند. طبق نظر علم رواشناسی، مرد و زن از منظر شخصیتی تفاوت‌های بسیاری دارند و همین موضوع باعث می‌شود که برخی افراد تصور کنند این ۲ جنس متفاوت از سیارات جداگانه‌ای به زمین آمده‌اند.

به گفته یکی از محققان این پژوهش، تفاوت در مشاغل زنان و مردان را به این صورت می‌توان شرح داد: افراد با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و محیطی، دست به انتخاب حرفه‌ای می‌زنند که گمان می‌کنند برایشان مناسب است. به عنوان مثال غالب زنان با اشراف بر خصوصیات لطیف و حساس‌تر خود، به سمت حوزه‌هایی می‌روند که از دیدگاهشان با این خلصت‌ها سازگارتر است مثل علم روانشناسی؛ یا از طرف دیگر اکثر مردان با توجه به قدرت بیشتر جسمی‌شان به سوی رشته‌های عملی مثل علوم مهندسی می‌روند.

با وجود مدت‌ها بررسی و تحقیق در این مطالعه و اثبات آن، همچنان بخشی از افراد بر این متن ایراد وارد کرده و معتقدند که مردان و زنان با هم هیچ تفاوتی ندارند و برتری بین آن‌ها نیست؛ در حالی که در هیچ قسمتی از این مطلب صحبتی از برتری نشده و تنها بر توانایی‌های مختص هر جنسیت سخن به میان آمده است.

محققان این پژوهش، با بررسی اطلاعات و ارائه آزمون به بیش از ۱۰ هزار نفر با میانگین سنی ۱۵ تا ۹۲ سال در ایالات متحده، به این نتایج دست پیدا کردند. این آزمون‌ها مربوط به جنبه‌های مختلف شخصیتی از جمله میزان عاطفه، حساسیت، سرسختی، مدیریت، جسارت و انعطاف بودند که شرکت‌کننده‌ها را به چالش کشیدند.

پس از انجام آزمایشات و آزمون‌ها، پژوهشگران با جمع‌آوری آن‌ها به نتایج ارائه شده دست پیدا کردند تا بتوانند تفاوت میان زنان و مردان در جهان را توضیح دهند. باید توجه داشت که این‌ها فقط تفاوت وجودی هستند، نه برتری جنسیتی!

با وجود این تحقیق مفصل و نتایج ارائه شده، برخی از مطالعات گذشته با نظریه شباهت زنان و مردان موافق‌اند و در تحقیقات خود به این نتیجه دست پیدا کرده‌اند که این ۲ جنسیت، تفاوتی با هم ندارند و در همه زمینه‌ها به یک میزان توانمند هستند.

اما پژوهشگران تحقیق اخیری که صورت گرفته است معتقدند در مطالعات قبلی آزمایشات دقیقی انجام نشده چراکه تفاوت‌های وجودی زن و مرد در جهان اثبات شده است.

منبع: دانش زندگی

ترجمه: تکتم شریفی نژاد خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • درخشش مهدی طارمی در شب صعود پورتو به فینال
  • صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی پرتغال با گلزنی طارمی
  • محمد ربیعی: این مدل بازی باب میل من نیست؛ دربی اصفهان باید جذاب‌تر باشد
  • «جنگ علیه زنان»؛ سازمان ملل: اسرائیل در 6 ماه ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • سازمان ملل: «جنگ علیه زنان»؛ اسرائیل در 6 ماه گذشته، ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • زنان مریخی مردان ونوسی یا یک تفاوت‌ شخصیتی ساده؟!
  • صعود خدمتی و چهل‌امیرانی به فینال تفنگ بادی