Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه از دولت سودان خواست تا دارایی‌هایی را که در چارچوب کمپینی علیه عملیات تأمین مالی جنبش حماس در این کشور مصادره کرده است، تحویل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، حسین الشیخ، رئیس اداره کل امور مدنی در تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، در توئیتی نوشت: "امیدواریم کشور سودان که همیشه در کنار مردم و دولت فلسطین بوده است، اموال منقول و غیرمنقول مصادره شده را به دولت فلسطین تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا مردم فلسطین به این پول نیاز دارند، به ویژه مردم بزرگ ما که در غزه محاصره شده‌اند. "

سودان مدت‌ها در زمان عمر البشیر، رئیس جمهوری پیشین متحد حماس بود، اما پس از برکناری وی در سال ۲۰۱۹، مقام‌های سودانی سرمایه گذاری‌ها و شرکت‌هایی را که به گفته آنان برای سال‌ها اموالی را به این جنبش حواله می‌کردند، ضبط کردند.

حماس روز جمعه گفت، هیچ ارتباطی با شرکت‌ها و افراد مورد هدف در کمپین سودان ندارد و سرمایه گذاران و بازرگانان فلسطینی مالک دارایی‌های مصادره شده هستند.

یک مقام ارشد در نیروی ماموریت ویژه سودان که بر عملیات مصادره دارایی‌ها تحت رهبری دولت نظارت می‌کند، به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد.

نیروی ماموریت ویژه گفت، اموال خصوصی و قانونی را مصادره نمی‌کند؛ بلکه تنها اموال عمومی را که در دوره طولانی حکومت بشیر اختلاس شده‌اند ضبط می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان فلسطين تشکیلات خودگردان فلسطین حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی خواست که از نماز جمعه امروز تا دوشنبه آینده برای حفاظت، دفاع و خنثی کردن توطئه‌های رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی آمده و در آن اعتکاف و تحصن کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که گله‌های شهرک‌نشین صهیونیست که به اصطلاح خود را «جماعت هیکل» می‌نامند، می‌خواهند با برپایی آئین یهودی و قربانی کردن در صحن‌های مسجدالاقصی در روزهای یکشنبه و دوشنبه به این مکان مقدس هتک و حرمت کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که به عموم ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی که ثابت کرده‌اند در خط اول دفاع از قبله اول مسلمین و سومین حرم شریف مسلمانان قرار دارند، ادای احترام کرده و از آن‌ها می‌خواهیم که به روند دفاع از قدس و مسجدالاقصی با تمام توان در برابر دشمن اشغالگر فاشیستی و جنایتکاران جنگی مانند «بن غفیر» ادامه دهند.

جنبش حماس سراسر امت اسلامی و آزادگان جهان را به تشدید همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از غزه، قدس و مسجدالاقصی و مبارزات مشروع ملت فلسطین تا توقف جنگ و احقاق حقوق این ملت در زمینه آزادسازی سرزمین و مقدسات خود دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • شناسایی ۶۰۰ ملک مازاد دولتی در استان یزد
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!