Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@09:32:31 GMT

رشد ۷۰ درصدی حجم معاملات بورس کالا

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۲۳۷۶

رشد ۷۰ درصدی حجم معاملات بورس کالا

بیش از ۸ میلیون تن انواع کالا به ارزشی بالغ بر ۵۳۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در آخرین ماه تابستان امسال معامله شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در آخرین ماه تابستان امسال ۸ میلیون و ۶۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۳۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به مرداد ماه به ترتیب رشد ۷۰ و ۴۹ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله ۶ میلیون و ۱۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۶۴ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار ۴ میلیون و ۶۴۹ هزار تن سیمان، یک میلیون و ۵۰ هزار تن انواع فولاد، ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن، ۳۱ هزار تن آهن اسفنجی، ۲۸ هزار و ۱۰ تن آلومینیوم، ۱۹ هزار و ۱۸۰ تن انواع مس، ۱۶ هزار و ۸۲۰ تن روی، ۷۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۴۰۰ تن کک، ۸۴ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۱۰۸ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی شهریور ماه افزون بر ۲ میلیون و ۴ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۱ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۵۲۱ هزار و ۲۴ تن انواع قیر، ۴۱۷ هزار و ۷۸۷ تن انواع مواد پلیمری، ۱۶۳ هزار و ۱۶۹ تن مواد شیمیایی، ۱۷ هزار و ۲۹ تن روغن، ۳ هزار و ۵۰۰ تن سلاپس واکس و ۶۴۳ هزار تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۳۴ هزار و ۶۴۵ تن گوگرد، یک هزار و ۶۱۰ تن عایق رطوبتی و ۱۹۴ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

شایان ذکر است ۸۶۰ کیلوگرم زعفران رشته ای نیز در تالار کشاورزی بورس کالای ایران دادوستد شد.

این گزارش می‌افزاید: بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۳۹ هزار و ۱۹۸ تن انواع کالا را تجربه کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان بازار سرمایه بورس کالا بورس بازار بورس اخبار بورس تن انواع کالا به ارزش هزار میلیارد ریال بورس کالای ایران هزار تن انواع بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۴ میلیون و ۶۱۹ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار وارد کشور شده است. این میزان کالای اساسی وارداتی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه ماقبل به لحاظ وزنی ۱.۳۵ درصد و از حیث ارزش ۹.۷۲ درصد کاهش داشته است.

در این مدت ذرت با ۳ میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با ۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با ۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار، برنج با یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار و کنجاله سویا با یک میلیارد و ۶۲ میلیون دلار ۵ قلم اول کالاهای اساسی را به خود اختصاص دادند.

در بین ۵ قلم اول کالای اساسی ذرت و کنجاله سویا به لحاظ ارزش به ترتیب ۱۵.۸۸ درصد و ۲۴.۲۲ درصد افزایش و روغن‌های خوراکی ۶.۲۰ درصد، انواع دانه‌های روغنی ۶۷ صدم درصد و برنج ۴۴.۶۷ درصد کاهش داشته است.

در سال ۱۴۰۲، یک میلیارد دلار گندم، ۷۴۷ میلیون دلار جو، ۵۷۴ میلیون دلار لاستیک سنگین، ۴۷۷ میلیون دلار شکر خام، ۴۶۰ میلیون دلار کود شیمیایی، ۴۰۶ میلیون دلار گوشت قرمز سرد سنگین، ۳۰۰ میلیون دلار کاغذ چاپ و تحریر، ۲۹۳ میلیون دلار خمیر کاغذ، ۲۸۸ میلیون دلار گوشت قرمز سبک گرم، ۲۲۹ میلیون دلار چای خشک، ۲۱۷ میلیون دلار حبوبات، ۱۲۲ میلیون دلار سموم تکنیکال شیمیایی، ۸۸ میلیون دلار گوشت مرغ، ۵۰ میلیون دلار انواع بذر و ۲۰ میلیون دلار کاغذ روزنامه وارد شده است.

این گزارش در خصوص بیشترین افزایش در ارزش واردات کالای اساسی در سال ۱۴۰۲ می‌افزاید: گوشت قرمز گرم و سرد، کود شیمیایی، لاستیک سنگین و انواع بذر به ترتیب ۵ قلم کالای اساسی بودند که در بین اقلام اساسی از بیشترین افزایش به لحاظ ارزش برخوردار بودند.

چای خشک، گندم، برنج، شکر خام و حبوبات در سال ۱۴۰۲ در بین ۲۰ قلم کالای اساسی بیشترین کاهش را به لحاظ ارزشی به خود اختصاص دادند.

کد خبر 6062663 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران
  • کشف کالای دخانی ۱۰ میلیاردریالی قاچاق در بابل
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار واحد شد