Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@13:30:19 GMT

روایت فداکاری برای تپیدن یک قلب

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۲۳۷۸

روایت فداکاری برای تپیدن یک قلب

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، با مهدی حسین زاده راننده‌ای که به دلیل نقص آمبولانس حمل‌کننده عضو اهدایی کمک کرد تا عضو به گیرنده برسد، گفت وگویی ترتیب داده شد که در ادامه می خوانید.

به گزارش مشرق، راننده آمبولانس هراسان به بیرون نگاهی انداخت. لاستیک پنچر شده بود و برای رفع ایراد هیچ زمانی وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید هرچه سریع‌تر قلبی که در پوشش یخ و مواد نگه‌دارنده آرمیده بود.

در همین اثنا بود که "مهدی حسین زاده" که صدای آمبولانس را شنیده و متوجه مشکل فنی آن شده بود از فروشگاه نگاهی به بیرون انداخت. برای لحظه‌ای قلبش لرزید و چیزی در ذهنش گذشت و داستان یک فداکاری تمام‌عیار را رقم زد.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، با مهدی حسین زاده، راننده‌ای که به دلیل نقص آمبولانس حمل‌کننده عضو اهدایی، کمک کرد تا عضو به گیرنده برسد، گفت وگویی ترتیب داده شده که در ادامه می خوانید:

- چه شد که متوجه مشکل فنی آمبولانس شدید و تصمیم گرفتید به کمکشان بروید؟

من داخل محل کارم در فروشگاه نشسته بودم که متوجه صدای آمبولانس شدم همان لحظه یک حسی به من گفت که آمبولانس مشکلی دارد و وقتی جلوی در فروشگاه ما ایستاد دیدم راننده و پزشکی که داخل آمبولانس بودند سراسیمه از ماشین پیاده شدند. بعد دیدم که پزشک به خیابان رفت تا ماشین دیگری بگیرد. گمان کردم بیماری داخل ماشین است و فکر کردم شاید کمکی از من بربیاید. بیرون رفتم و متوجه شدم یک قلب در آمبولانس است که می‌بایست اهدا شود و خواست خدا بود که من آنجا بودم. ماشینم را روشن کردم و آن‌ها را به بیمارستان رساندم.

ـ چه زمانی متوجه شدید یک قلب داخل آمبولانس است؟

پزشک داخل آمبولانس به من گفت یک قلب داخل ماشین است که هرچه سریع‌تر باید به بیمارستان برسد. در مسیر هم آقای دکتر گفتند برای بیمار منتظر پیوند ثانیه‌ها حکم مرگ و زندگی دارد. من نمی‌دانستم چطور باید پرواز کنم فقط با بیشترین سرعت به سمت بیمارستان می‌رفتم. در آن لحظه فقط دعا می‌کردم که زودتر به بیمارستان برسیم تا حال بیمار منتظر پیوند خوب شود و به هیچ‌چیز دیگری فکر نمی‌کردم. فقط کسی که روی تخت بیمارستان بود در ذهنم بود.

- بعد که متوجه شدید این قلب در سینه یک کودک کاشته شده حستان چه بود؟

من بعد از اینکه از بیمارستان بیرون آمدم حس بسیار خوبی داشتم. احساس می‌کردم کاری کرده‌ام که خدا خیلی خوشحال است و تاکنون چنین حسی را تجربه نکرده بودم. احساس می‌کردم خدا کنارم نشسته است. 

وقتی هم امروز فهمیدم که قلب به یک دختر کوچک تعلق گرفته و عکس‌ها را دیدم باز همان حس در وجودم جان گرفت. من فکر می‌کنم چقدر خدا من را دوست داشت که اجازه داد من در این کار خیر دخیل باشم.

- واکنش اطرافیانتان چه بود؟

مادرم به این مسائل خیلی اعتقاد دارد و برای همین ماجرا را برای ایشان تعریف کردم. من که کاری نکردم و مطمئناً هر کس دیگری جای من بود همین کار را انجام می‌داد. اگر خدا بخواهد اتفاقی بیفتد حتماً رخ خواهد داد و الان خیلی خوشحالم که حال آن دختر خوب است. خداوند شخص اهداکننده را بیامرزد و به خانواده‌اش صبر دهد.

- شما با اهدای عضو آشنا بودید؟

من دراین‌باره شنیده بودم که اهدای عضو از افراد مرگ مغزی صورت می‌گیرد و کسانی که در سلامتی هستند می‌توانند کارت اهدای عضو دریافت کنند که اگر اتفاقی برایشان افتاد و مرگ مغزی شدند بتوان اعضای بدنشان را به بیماران منتظر پیوند اهدا کرد. خودم هم خیلی دوست داشتم کارت اهدای عضو دریافت کنم. 

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان قلب زندگی آمبولانس سلامت اهدای عضو یک قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه  این دانشگاه؛  ۴ عضو مرحوم مهدی قربانی  ۴۸  ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  زنده یاد مهدی قربانی در بیمارستان منتصریه  به آقای ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند و  قرنیه‌های این مرحوم  برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی ارسال شد.

وی گفت: قسمتی از پوست زنده یاد مهدی قربانی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: مرحوم مهدی قربانی از بیمارستان طالقانی به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند