Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات پارلمانی آلمان امروز ساعت ۸ صبح به وقت محلی در حالی آغاز شد که آنگلا مرکل در این دور دیگر نامزد نشده و کرسی صدراعظمی را بعد از چهار دور پیاپی به شخص دیگری تحویل خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انتخابات پارلمانی آلمان امروز ساعت 8 صبح به وقت محلی در سراسر آلمان آغاز شده و حدود 60 هزار شعبه اخذ رای باز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز شهروندان آلمانی در شعب اخذ رای در این باره تصمیم گیری می کنند که چه کسانی به پارلمان راه یابند.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در آلمان از همه شهروندان واجد شرایط خواست در این انتخابات شرکت کنند. وی تاکید کرد: هر رای به حساب می آید؛ از این رو من از شما می خواهم امروز به سوی این انتخابات بروید.

وی روز انتخابات را یک روز مهم و و جشنی برای همه شهروندان دانسته و گفت: آلمان در آستانه یک گذار سیاسی قرار دارد، اما چالش ها همچنان ادامه دارد. حدود 60.4 میلیون شهروند واجد شرایط رای دادن از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر امروز زمان دارند تا در این انتخابات شرکت کرده و درباره ترکیب پارلمان آینده تصمیم گیری کنند.

حدود 2.8 میلیون نفر برای اولین بار در انتخابات پارلمانی شرکت می کنند. بر اساس آخرین نظرسنجی ها حزب سوسیال دموکرات بیشترین آراء شهروندان را کسب کرده و اولاف شولتز، نامزد صدر اعظمی از این حزب شایسته ترین نامزد برای تصاحب این سمت از نظر شهروندان است.

به گفته کارشناسان این احتمال وجود دارد که پارلمان آلمان بزرگتر شود. در حال حاضر پارلمان آلمان حدود 709 نماینده دارد که بزرگترین پارلمان محسوب می شود.

چشمان فرانسه خیره به انتخابات پارلمانی آلمان/ نگرانی پاریس از دوران پسامرکل

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در این دور انتخابات صدر اعظمی شرکت نکرده و از سیاست کناره گیری می کند.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

رهبران و مسئولان اتحادیه احزاب متحد مسیحی رأی به نامزدی آرمین لاشت برای صدراعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم به‌اتفاق آرا، "آنالنا بائربوک" را به‌عنوان نامزد صدراعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«اولاف شولتز» که در زمان حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به‌عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

حالا این نامزدها و احزاب آن ها در انتخابات امروز رقابتی نفس گیر را خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان انتخابات پارلمانی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم دستگردی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون شطرنج ضمن اعلام این خبر، افزود: دو نفر از کاندیداها مدارک خود را پس گرفتند بنابراین ۱۳ نفر برای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند.

دبیر فدراسیون شطرنج تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان، انشاالله در اوایل تیرماه مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج برگزار خواهد شد.

اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج به شرح ذیل است:

۱. فاطمه ابوالقاسمی
۲. مجتبی ارشدی
۳. احمد علی بابایی
۴. مهرداد پهلوان زاده
۵. کمال جوانمرد
۶. علیرضا خسروی
۷. شهریار رحمانی اصل
۸. وحیده صوابیه
۹. حمزه علی پور
۱۰. حمید گودرزی
۱۱. محمدرضا محمدی بهابادی
۱۲. مسعود ناموری آذر
۱۳. امیرعرفان هاشمی

ثبت نام از داوطلبین احراز پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۹ فروردین‌ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج صورت پذیرفت.

کد خبر 6084549

دیگر خبرها

  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند
  • دورتموند ۱ - ۱ بایرلورکوزن/ روند شکست‌ناپذیری شاگردان آلونسو در ثانیه‌های پایانی حفظ شد+ فیلم
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج
  • آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت