Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@14:15:14 GMT

قیمت پراید 151 میلیون تومان ؟ + لیست قیمت ها

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۲۵۷۸

قیمت پراید 151 میلیون تومان ؟ + لیست قیمت ها

قیمت پراید دوباره تغییر کرده است.طبق آخرین اخبار از بازار خودرو قیمت پراید روند روبه افزایشی داشته است.در روزهای اخیر قیمت پراید تغییرات تازه ای داشته است.این چندمین بار است که قیمت پراید از سال گذشته تاکنون روند افزایشی به خود می گیرد.آخرین خبرهای مرتبط با قیمت پراید را با ما بخوانید.

قیمت پراید 151 میلیون تومان شد ؟

قیمت روز پراید در بازار آزاد را مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پراید امروز 3 مهر 1400

 

تاثیر قانون واردات خودرو بر قیمت پراید

فعالان بازار می‌گویند چنانچه کاهش قیمت ارز تداوم داشته باشد و مصوبه اخیر مجلس به سرعت اجرا شود قیمت خودروهای خارجی در کف بازار نصف می‌شود.

در شرایط فعلی که بازار آزاد شرایط مطلوبی ندارد، متاسفانه در زمینه قیمت‌ گذاری خودروها در کارخانه نیز چندان موفق عمل نمی‌شود. قیمت‌ گذاری خودروهای داخلی طی سال ‎های اخیر با بحث ‎ها و چالش‌های فراوانی مواجه بوده است.

از طرف دیگر افسار قیمت‌گذاری خودروهای خارجی نیز رها شده است و خودروسازان امید دارند تا دولت سیزدهم سرانجام مجوز آزادسازی قیمت خودرو را صادر نماید. این عوامل در کنار موضوع مهم سرنوشت برجام و تحریم‌ها می‌تواند سرنوشت بازار خودرو کشورمان را به کلی تغییر دهد و دامنه نوسانی از رکورد کاهشی تا جهش و افزایش قیمت‌ها را ظرف شش ماه آتی رقم بزند.

طی روزهای اخیر تعداد آگهی فروش خودروهای وارداتی در وب سایت های خرید و فروش خودرو زیاد شده است. برخی خریداران معتقدند با آزادسازی احتمالی واردات خودرو، حباب قیمت خودروهای خارجی شکسته می‌شود. حتی برخی منتظر ریزش ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت خودرو هستند. اما نصف شدن قیمت خودروهای خارجی واقعی است؟

فعالان بازار می‌گویند چنانچه کاهش قیمت ارز تداوم داشته باشد و مصوبه اخیر مجلس به سرعت اجرا شود قیمت خودروهای خارجی در کف بازار نصف می‌شود.

در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی از جمله قیمت پراید تغییر محسوسی ندارد و گاه با تغییر اندکی در طی چند روز، باز به قیمت های قبلی باز می گردد.

استارت ریزش قیمت پراید / طرح واردات کار خود را کرد

قیمت تمام مدل های پراید با افت مواجه شد. طرح واردات خودرو باعث شده که قیمت خودروهای داخلی نیز تحت تاثیر قرار گیرد. این در شرایطی است که هنوز این طرح منتظر تایید شورای نگهبان است.

در حال حاضر ارزان ترین مدل پراید که به صورت صفر کیلومتر می‌توانید بخرید حدود ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. گران ترین مدل نیز پراید وانت ۱۵۱ پلاس است که با قیمتی در حدود ۱۵۹ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

در ادامه جدیدترین قیمت انواع پراید صفر در بازار آورده شده است.

کاهش قیمت پراید و پژو / قیمت خودرو در بازار

در بازار روز شنبه با توجه به سیگنال‌هایی که از آزادسازی واردات خودرو به بازار خودرو داده شد قیمت خودروهای داخلی با کاهش قیمت همراه شد. قیمت تعداد زیادی از خودروها همچون پراید، پژو و دنا کاهشی بود.

 روز شنبه قیمت خودرو داخلی با کاهش قیمت همراه بود و تعداد زیادی از خودروها با کاهش قیمت همراه بودند.

قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۵۲ میلیون تومان، قیمت پراید ۱۳۱ به ۱۳۷ میلیون تومان و پراید ۱۳۲ به ۱۳۱ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار به ۳۰۵ میلیون تومان و خودرو ۲۰۷ دنده‌ای به ۳۵۰ میلیون تومان رسید. تعدادی از خودروهای گروه پژو پارس در روز شنبه کاهش قیمت یک تا سه میلیون تومانی را ثبت کردند.

تیبا هاچ بک ۱۵۹ میلیون تومان و تیبا صندوقدار ۱۴۱ میلیون تومان ثبت شد. خودروهای دنا معمولی و دنا پلاس دنده‌ای با کاهش قیمت دو تا سه میلیون تومانی همراه بودند.

همسو با خبر واردات خودروهای خارجی، انتظار می‌رود قیمت برخی خودروهای ایرانی و مونتاژی ارزان شود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار هنوز نسبت به طرح ساماندهی خودرو واکنش نشان نداده است.

اما آیا می‌توان انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی ارزان شود؟ فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: صرف تصویب طرح آزادسازی واردات خودرو، قیمت خودروهای داخلی ارزان نمی‌شود. چون نه قیمت ارز کاهش یافته و نه هزینه‌های سربار تولید تغییری کرده است. اما اگر از یک طرف واردات خودرو افزایش پیدا کند و از طرف دیگر عرضه خودروهای داخلی افزایش پیدا کند ممکن است وضعیت بازار تنظیم و خودروهای داخلی در بازار آزاد اندکی ارزان شود.

قیمت خودروهای خارجی نصف می‌شود؟

آیا با آزادسازی واردات قیمت خودروهای خارجی ممکن است نصف شود؟ زاوه به تجارت‌نیوز گفت: با اجرای طرح واردات، عرضه خودروهایی که در پارکینگ دپو شده بود به بازار بیشتر می‌شود. همین مساله اثر روانی در بازار خودروهای خارجی دارد. البته پیش‌بینی می‌شود خودروهای لوکس در فروردین ماه ۱۴۰۱ حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته باشند.

زاوه توضیح داد: هنوز در طرح ساماندهی بازار خودرو تبصره مربوط به دخالت شورای رقابت حذف نشده است. چنانچه این تبصره حذف شود یا دخالت دولت در واردات خودروهای خارجی کمرنگ شود، ممکن است سال آینده خودروهای خارجی بیش از ۵۰ درصد ارزان شوند.

قیمت پراید کاهش یافت

قیمت پراید هر روزه در حال تغییر است و این تغییر قیمت پراید برای مردم بسیار ناخوشایند است.

قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های سایپا با بازار فاصله‌ای ۳۰ تا ۵۰ درصدی دارد. کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که این تفاوت قیمتی به علت عرضه کم و تقاضای بالای موجود در سطح این بازار است.

با این وجود در حال حاضر خودروی ساینا با قیمت مصوب ۹۲ میلیون و ۹۲۸ هزار تومان به مشتریان سایپا عرضه می‌شود، اما قیمت خودرو در بازار آزاد در حال حاضر به ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است.    

همچنین تیبا و تیبا ۲ با قیمت مصوب ۸۷ میلیون و ۷۵ هزار تومان و ۹۵ میلیون و ۴۲۶ هزار تومان در بازار آزاد به ترتیب با قیمت ۱۴۸ میلیون تومان و ۱۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

البته کمترین تفاوت خودرو قیمت میان شرکت سایپا و بازار متعلق به کوییک دنده‌ای است. این محصول در شرکت سایپا با قیمت ۱۳۰ میلیون و ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود و در بازار هم قیمت ۱۷۴ میلیون تومانی دارد.

در این میان مدل‌های پرطرفدار پراید با وجود توقف تولید، همچنان مشتریان پروپا قرص خودشان را دارند. به شکلی که قیمت سایپا ۱۱۱ در بازار به ۱۵۵ میلیون تومان رسیده است. دو مدل سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ هم در بازار به ترتیب به قیمت ۱۳۹ و ۱۳۳ میلیون تومان عرضه می‌شوند.

در بازار امروز قیمت خودرو‌های سایپا تغییرات قابل توجهی را به ثبت رساندند. اما در معاملات امروز محصولات داخلی سایپا، آریو دنده‌ای با ۱۸ میلیون تومان بیشترین و سایپا ۱۳۲ با یک میلیون تومان کمترین رشد قیمتی را تجربه کردند. در این میان برخی محصولات سایپا همچون تیبا ۲ پلاس با افت قیمت یک میلیون تومانی مواجه شدند.

قیمت جدید پراید اعلام شد (۲۴ شهریور)

پراید صفر هاچ بک در بازار با قیمت ۱۵۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

در حال حاضر ارزان ترین مدل پراید صفر را می‌توانید با قیمت حدود ۱۳۱ میلیون تومان خریداری کنید. قیمت پراید وانت نیز به قیمت ۱۵۳ میلیون تومان رسیده است.

در ادامه جدیدترین قیمت انواع پراید صفر در بازار به صورت جدول آورده شده است.

قیمت پراید کارکرده در بازار + جدول

در جدول زیر قیمت روز انواع پراید کارکرده در بازار آزاد را مشاهده می‌کنید

تنها چاره ریزش شدید قیمت خودرو در بازار

بازار خودرو منتظر طرح جدید مجلس و دولت برای واردات خودرو است. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو بابل می‌گوید: قدرت خرید برای خودروهای خارجی وجود ندارد. چنانچه واردات خودرو آزاد شود، قیمت انواع خودرو در روزهای پایانی تابستان کاهش چشمگیری دارد.

هر چند با طرح اخیر مجلس مبنی بر آزادسازی واردات خودرو انتظار می‌رفت خودرو در بازار ایران ارزان شود اما این بار نوسان قیمت دلار اجازه ارزانی را نداد. فعالان بازار می‌گویند طرح آزادسازی واردات خودرو نه تنها در بازار واکنشی نداشته بلکه با رها شدن فنر ارز قیمت خودروها ساعتی افزایش پیدا کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روز چهارشنبه ۱۷ شهریور پراید، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ دوباره گران شدند! به عنوان مثال قیمت پراید ۱۳۱ به ۱۳۹ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۲۵۳ میلیون تومان معامله شده است و پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما مدل ۱۴۰۰ هم با قیمت ۴۳۵ میلیون تومان فروخته شد.

چرا خودرو گران شد؟

علت گران شدن این خودروها چیست؟ در حال حاضر پراید ارزان‌ترین خودرو بازار ایران است. فعالان بازار می‌گویند علت افزایش قیمت پراید توقف تولید آن است. نمایشگاه‌داران معتقدند برخی دهک‌های جامعه با اندک پس اندازی که دارند فقط توان خرید این مدل خودرو را دارند. بنابراین با توجه به تقاضایی که وجود دارد افزایش قیمت آن دور از انتظار نیست.

همچنین قیمت انواع پژو به دلیل کمبود قطعه و عدم عرضه از سوی خودروسازان فعلا روند افزایشی پیدا کرده است.

فروشندگان خودرو می‌گویند قیمت انواع خودرو، همانند طلا ساعتی افزایش پیدا می‌کند. آنها بر این باورند که چنانچه با هماهنگی دولت و مجلس واردات خودرو آزاد شود، خودروهای داخلی و خارجی کاهش چشمگیری دارند.

آینده قیمت خودرو چه می‌شود؟

نبی‌زاده با اشاره به پیش‌بینی خود درباره آینده بازار خودرو گفت: این روزها با جو روانی ایجاد شده اکثر افراد فروشنده خودرو شده‌اند. در حالی که معامله‌ای نمی‌شود. یعنی کسی توان خرید خودروهای خارجی را ندارد. بازار آن قدر راکد است که در هفته تنها پنج درصد معاملات در حوزه خودروهای خارجی شکل می‌گیرد.

هفته گذشته اما قیمت اکثر خودروهای ایرانی تا حدودی ارزان شده بود. برخی فعالان بازار گفته بودند علت کاهش قیمت خودروها وعده دولت مبنی بر افزایش تولید خودرو است. همچنین مسعود نبی‌زاده، رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی بابل گفته بود: در بازار، خودروهای دست دوم و با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

کف قیمت پراید صفر در بازار (شهریور)

پراید صفر در بازار در ارزان ترین حالت ممکن با قیمت حدود ۱۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت پراید هاچ بک و وانت صفر در بازار هم اکنون به رقم های عجیب ۱۵۶ و ۱۵۲.۵ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که تولید پراید متوقف شده اما همچنان تقاضا برای خرید این خودرو بالاست.

در ادامه قیمت انواع مدل های پراید در بازار آورده شده است.

محصولات سایپا در بازار چند؟ /قیمت پراید ترمز برید!

قیمت انواع محصولات سایپا در بازار امروز اعلام شد.

پراید وانت بالاخره کم آورد!

پراید وانت که مدتی قیمت آن به حدود به حدود ۱۵۴ میلیون تومان رسیده بود حال با ۳ میلیون افت قیمت با ۱۵۱ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

در حال حاضر ارزان ترین مدل پراید صفر را در بازار می‌توانید با قیمت ۱۳۲ میلیون تومان خریداری کنید. این در حالی است که قیمت پراید هاچ بک به ۱۵۶ میلیون تومان رسیده است.

در ادامه جدیدترین قیمت انواع پراید صفر در بازار آورده شده است.

 

آنچه دیگران می خوانند شرایط واریز یارانه ها تغییر کرد! + جزییات خبر مهم درباره قیمت مسکن؛ به هیچ عنوان خانه نخرید! قیمت پراید 151 میلیون تومان ؟ + لیست قیمت ها سانسور عجیب موهای مهتاب کرامتی | عکس دوتایی مهتاب کرامتی و نیکول کیدمن در جشنواره زلزله شدید کرمان را لرزاند؛ جزئیات وقوع زلزله کرمان

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت پراید قیمت پراید 99 قیمت پراید مدل 99 قیمت پراید 111 مدل99 قیمت پراید110 میلیون شد قیمت پراید ۱۱۱ قیمت پراید امروز قیمت پراید صفر قیمت پراید کارکرده قیمت پراید اردیبهشت 1400 قیمت پراید مدل 1400 قیمت پراید وانت قیمت پراید وانت امروز میلیون تومان رسیده آزادسازی واردات خودرو فعالان بازار می گویند قیمت خودروهای خارجی قیمت خودروهای داخلی پراید صفر در بازار میلیون تومان خودرو در بازار میلیون تومانی آورده شده بازار آزاد قیمت خودروها کاهش قیمت انواع پراید بازار خودرو افزایش پیدا حال حاضر ارزان ترین قیمت پراید پراید وانت قیمت انواع قیمت خودرو هزار تومان ارزان شود ترین مدل پژو ۲۰۶ قیمت ها دنده ای هاچ بک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت +جدول
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!
  • این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها
  • تازه‌ترین شاسی‌بلند چینی بازار را بشناسید: ۴۰۰ اسب ‌بخار قدرت و ۳۶هزار دلار ناقابل