Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:26:35 GMT

آموزش حضوری در جمهوری آذربایجان از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۲۶۰۰

آموزش حضوری در جمهوری آذربایجان از سر گرفته شد

  به گزارش ایرنا ، این  تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان در چارچوب لغو برخی محدودیت های رژیم قرنطینه به کار گرفته شده در رابطه با همه گیری کووید -۱۹ ، اتخاذ شده است .

با وجود این  که سال تحصیلی جدید در جمهوری آذربایجان همه ساله  از ۱۵ سپتامبر ( ۲۴ شهریور) آغاز می شود ولی در سال جاری بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان ، مدارس در سراسر این کشور فعالیت خود را با آموزش حضوری از ۲۲ سپتامبر ( ۳۱ شهریور ماه ) آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین طبق تصمیم  هیات دولت جمهوری آذربایجان دانشگاهها و دیگر مراکز آموزشی این کشور فعالیت خود را از ۲۹ سپتامبر (  ۷ مهر ماه )   به صورت حضوری از سر می گیرند .

  این در حالی است که بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، اساتید و معلمان و دیگر پرسنل مدارس و دانشگاهها بدون ایمنی سازی ( واکسیناسیون ) مجاز به حضور در اماکن آموزشی نیستند و همچنین استفاده از ماسک در مراکز آموزشی اجباری می باشد .

  در قالب مقابله با همه گیری ویروس کرونا، ایمن سازی شهروندان جمهوری آذربایجان از ۱۸ ژانویه (برابر ۲۹ دی ماه) گذشته ادامه دارد و در نخستین مرحله، شهروندان بالای سن ۶۵ سال این کشور واکسینه  شدند. 

  همچنین از ۱۰ می (۲۰  اردیبهشت ماه) ایمن سازی شهروندان بالای ۱۸ سال برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جمهوری آذربایجان با جمعیت ۱۰ میلیون نفر  آغاز شده است .

برای واکسیانسیون شهروندان در جمهوری آذربایجان بیشتر از واکسن‌های چینی «سینوواک» (Sinovac) استفاده می‌شود و بر همین اساس با این شرکت قرارداد دریافت ۴ میلیون دز واکسن امضا شده است.

  همچنین برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ از واکسن‌های «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه  و نیز «آسترازنکا»   و "فایزر بیون تک" در جمهوری آذربایجان استفاده می‌شود .

  به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تاکنون هشت میلیون  و ۲۹۳ هزار و  ۵۹۰ دز واکسن برای واکسیناسیون شهروندان استفاده  شده است که از این تعداد چهار میلیون و ۷۰۰ هزار و ۹۶ نفر دز اول و ۳ میلیون  و ۵۹۳ هزار و ۴۹۴ نفر نیز دو دوز واکسن را دریافت کرده اند  .

    در جمهوری آذربایجان همچون  دیگر کشورها ، شیوع ویروس کرونا از بدو بروز آن تا به حال روندهای صعودی و نزولی داشته است که دولت بر اساس آن در چند مرحله در اعمال محدویت های قرنطینه ای تجدید نظر کرده است .

  موارد ابتلای روزانه در جمهوری آذربایجان اگر چه  در ماههای آبان و آذر سال گذشته نزدیک به پنج هزار نفر می رسید ولی این شاخص در دی و بهمن ماه کاهش قابل توجه داشته  و به ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر در روز رسید به طوری که دولت باکو تصمیم گرفت برخی محدودیت های رژیم قرنطینه ای را لغو کند.

  این در حالی است که در پی شناسایی ویروس دلتا  در اواخر تیر ماه سال جاری در جمهوری آذربایجان موارد ابتلای روزانه  به ویروس کرونا در مقایسه با ماههای قبلی دوباره روند صعودی داشته و  به چهار هزار نفر رسید و  همچنین  شاخص مرگ از ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان به ۳۰ الی۴۰ نفر  در روز رسید.

  با این حال در دو هفته اخیر موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان کاهش قابل توجهی داشته است و بر اساس گزارش ستاد عملیاتی هیات دولتی در ۲۴ روز اخیر یک هزار و ۹۹ نفر به این ویروس مبتلا شدند که ۱۸ نفر از آنها جان خود را از دست دادند .

  به  گزارش ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با  کووید  -۱۹ ،  در مجموع ۴۷۹  هزار و ۸۱۴  مورد ابتلا به ویروس کونا در این کشور به ثبت رسیده است  که ۴۴۹ هزار و ۴۷ نفر از آنها درمان شده و شش هزار و ۴۳۳ نفر جان باخته اند  و در حال حاضر درمان ۲۴ هزار و ۳۳۴ نفر نیز ادامه دارد .

  به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان بیش از ۵۴ درصد موارد ابتلای به ویروس کرونا در باکو و نیز بیش از ۱۳ درصد در مناطق حومه پایتخت این  کشور ، ۱۱.۸  درصد در مناطق مرکزی ، ۶.۹ درصد در گنجه دومین شهر بزرگ و چند شهرستان حومه آن به ثبت رسیده است.

  پایین ترین موارد ابتلای به کووید-۱۹ با شاخص ۰.۰۶ درصد در جمهوری خودمختار نخجوان به  ثبت رسیده است .  

 در جمهوری آذربایجان نیز مانند سایر کشورها در دوره صعودی شاخص ابتلا به ویروس کرونا  کلیه مراکز آموزشی ، به صورت مجازی کلاس های خود را تشکیل دادند.

برچسب‌ها ویروس کرونا جمهوری آذربایجان باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جمهوری آذربایجان باکو ویروس کرونا جمهوری آذربایجان باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، صادق ستارى فرد به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربى، با حضور در مجتمع شهید رجایى ارومیه و استخر این مجموعه از طرح مهارت آموزى شنا بازدید به عمل آورد.

به گفته معاون تربیت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش، این طرح براى دانش آموزان دوره هاى چهارم و پنجم ابتدایی به صورت مهارت آموزى و براى دانش آموزان دوره ششم ابتدایى به صورت آموزش شنا خواهد بود.

٧ هزار و ٢٠٠ دانش آموز پایه ششمى در ارومیه تا پایان سال تحصیلى جارى در طرح شرکت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • فیلم/ حماسه حضوری دیگر از مردم یمن در حمایت از غزه
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • فیلم/ آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا