Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:44:26 GMT

«روستا گلخانه» در استان فارس ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۲۶۱۱

«روستا گلخانه» در استان فارس ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هدایت‌الله رحیمی افزود: احداث روستا گلخانه به ۳ مشکل اساسی آب و اشتغال و توسعه بازار به عنوان سه چالش مهم کشور پاسخ مثبت می‌دهد.

او افزود: رویکرد سازمان تعاون روستایی فارس مدیریت بهینه بهره وری در سیستم تولید، افزایش بهره وری آب و خاک و تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای در راستای اعتلای حداکثری کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رحیمی، با توجه به کم آبی، تنها راه تداوم حیات کشاورزی در این استان، توسعه کشت گلخانه‌ای است و از این رو سه مکان در شهرستان‌های کوار، لپویی و فسا به عنوان پایلوت احداث روستا گلخانه‌ای انتخاب شد.

او ادامه داد: با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های تحت پوشش در فاز یک ۲۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در روستای مظفری کوار و ۱۷.۵ هکتار در لپویی زرقان احداث شده و مجوز ۴۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان فسا نیز اخذ شده و در روند اقدامات قانونی قرار دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس افزود: با توجه به شرایط سخت آب و هوایی کشور و خشکسالی‌های پی در پی در تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای کشور، الگوی توأمان آب و خاک در اولویت قرار دارد تا بتوانیم با سه اصل (تولید اقتصادی)، (حمل و نقل ارزان) و (تعیین بازار هدف) به تثبیت تولید در فصول مختلف دست یابیم.

کد خبر 5313701

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاون روستایی فارس واحد های گلخانه ای جهاد کشاورزی فارس هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر ایلام واکسن کرونا بازگشایی مدارس آمار کرونا گرگان دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه عکس استانها گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد