Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، 

دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز شنبه در دیداری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با فواد حسین وزیر خارجه عراق در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، طرفین در خصوص توافقات صورت‌گرفته در سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران، سفر دکتر امیرعبداللهیان به بغداد و همچنین نشست همسایگان عراق که در نیویورک برگزار شد، رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دیپلماسی اقتصادی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود و در خصوص پیگیری برخی مسائل مربوط به صادرات گاز و برق به عراق توافقاتی بین طرفین حاصل شد. همچنین دو طرف توافق کردند تا برخی موضوعات فیمابین از جمله بحث انتقال پول‌های ایران نزد دولت عراق، جدی‌تر از قبل پیگیری شده و این موضوعات هرچه سریع‌تر حل شوند.

در این دیدار، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای، خلیج فارس و افغانستان نیز گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، دانمارک، ایتالیا، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، صربستان و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

‏وی افزود: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

کد خبر 6088623 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند