Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی تردید یکی از کسب و کارهایی که بیشترین آسیب را از گسترش ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد دید مشاغل مربوط به حوزه گردشگری است و اگر چه هنوز آمار دقیقی از میزان آسیب دیدگی این صنف در استان منتشر نشده است اما با محدودیت های اعمال شده در زمینه سفرها و فاصله گذاری اجتماعی می توان شرایط سخت فعالان این حوزه را فهمید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ ترین نهاد متولی گردشگری استان در حال برنامه ریزی برای ایجاد فرصت های گردشگری مجازی است تا آسیب های وارد شده توسط ویروس کرونا را خنثی و به فعالان گردشگری در ادامه فعالیت کسب و کار خود کمک کنند.

این اقدام که توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شده و از حمایت دولت برخوردار است، ممکن است بخشی از مشکلات این صنف را کم کند. 

مشاغل گردشگری مجازی در کهگیلویه بویراحمد مجوز فعالیت می گیرند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای گسترش گردشگری الکترونیک و حفظ علاقه گردشگران به مناطق دیدنی استان مجوز و فعالیت در زمینه کسب‌وکارهای گردشگری مجازی به فعالان این حوزه صادر می‌شود.

مجید صفایی با اشاره به قابلیت‌های گردشگری استان افزود: همه گیری ویروس کرونا آسیب زیادی به بخش گردشگری وارد کرده است و ورود به دنیای گردشگری مجازی سبب حفظ علاقه گردشگران به مناطق دیدنی استان و معرفی آن می شود.

 وی اظهار داشت: در راستای معرفی مناطق گردشگری و جذب گردشگر پس از فروکش کردن همه گیری کرونا کسب‌ و کارهای دیجیتال در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شود.

صفایی گفت: حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال نخستین گام برای افزایش درآمد فعالان حوزه گردشگری در استان است که در روزگار کرونایی هم‌ ظرفیت بهره‌برداری دارد.

وی بیان کرد: بر اساس این راهبرد به افرادی که برای معرفی هر یک از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تولید محتوا کنند، تسهیلات پرداخت می‌شود.

صفایی عنوان کرد: تحقق این طرح می‌تواند منجر به جذب ایرانگردان و جهانگردان در دوران پساکرونا شود.

۲۸۵ نقطه گردشگری طبیعی،۷۸۰ اثر ملی ثبت شده در فهرست آثار ملی، جاذبه های مردم شناسی نظیر آوا و نواهای محلی، آیین و رسوم سنتی به ویژه در مناطق روستایی از جمله جاذبه های گردشگری استان به شمار می رود.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۵هزار کیلومتر متر مربع بین استان های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

وجود دو نوع آب و هوای سردسیری و گرمسیری در کهگیلویه و بویراحمد بر زیبایی آن افزوده است به طوری که در زمانی که گل های بهاری در مناطق گرمسیری از جمله شهرستان های کهگیلویه، گچساران، باشت، چرام، بهمئی و لنده روییده‌اند در مناطق سردسیری بویراحمد و دنا برف کوه ها و دشت ها را سفید پوش کرده در حالی که فاصله این ۲ آب و هوای متفاوت کمتر از یک ساعت است.

قبرستان لما، پل پاتاوه، پل بریم، بخش تاریخی شهر دهدشت (بلاد شاپور)، چهارطاقی خیرآباد این سرزمین را با تاریخ کهن ایران پیوند می‌زنند.

۶۰ تور گردشگری مجازی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

 مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۶۰ تور گردشگری مجازی از جاذبه‌های مهم دیدنی استان تهیه و با بارگذاری در اینترنت در اختیار علاقه مندان قرار داده شده است.

صفایی افزود: در ماه های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مردم به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی توان بازدید از مکان های گردشگری استان را نداشتند، اما تعدادی از این مکان ها به صورت مجازی در اختیار این علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند تا بتوانند از راه دور از یک تور مجازی لذت ببرند.

وی اظهار داشت: رودِ رونه باشت، چشمه بلقیس چرام، بافت تاریخی دهدشت، چشمه میشی سی‌سخت، آبشار تنگ تامرادی، تنگ گنجه‌ای، طسوج چرام، موگرمون لنده و بنای تاریخی تنگ سولک بهمئی از جمله مناطقی است که مسافران می‌توانند با تور مجازی از آنان دیدن کنند.

صفایی بیان کرد: تصاویر سه بعدی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی کهگیلویه و بویراحمد طراحی و در صفحه اینستاگرام به نشانی kb_cthh بارگذاری شده که امکان گردشگری مجازی را فراهم کرده است.

 وی عنوان کرد: این تولیدات برای معرفی کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران خارجی و داخلی و با هدف معرفی روستاهای هدف گردشگری، بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی به ‌صورت ۳۶۰ درجه تهیه شده است.

 صفایی اظهار داشت: علاوه بر این، مستند ۶۰ دقیقه‌ای از ظرفیت‌ها و مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ۶۰ کلیپ تهیه و در فضای مجازی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بارگذاری شده است.

تور مجازی، به معنای بازدید مکان‌های توریستی بدون حضور فیزیکی در محل است. با کمک این فناوری می توان از مکان‌های تاریخی و مناظر طبیعی دیدن کرد بدون آن که به صورت واقعی به آن مکان سفر کرد.

به باور کارشناسان، پرداخت تسهیلات، برخی معافیت‌ها، تعویق مالیات‌های کسب و کارهای گردشگری، تسهیل یا بخشش عوارض شهرداری در بخش هتل‌ها، تخصیص وام کم‌بهره به راهنمایان گردشگری می تواند از راهکارهای جبران خسارت در حوزه گردشگری باشد.

اگرچه دولت در جهت خنثی سازی آسیب های وارد شده از حوزه کرونا قدم هایی برداشته که از نمونه های آنها می توان به حمایت از کسب و کارهای مجازی و تورهای مجازی اشاره کرد، اما کارشناسان معتقدند تا زمانی که گردشگر به صورت واقعی وارد یک فضای فیزیکی نشود سود اقتصادی درپی نخواهد داشت اما می تواند زمینه ساز سفر گردشگران پس از فروکش کردن این بیماری و رفع محدودیت ها شود.

هنوز باید درباره مسائل مهمی همچون اینکه فعالان حوزه گردشگری چگونه می توانند از این امکان جدید سود کسب کنند، چگونه در معرفی بهتر جاذبه های گردشگری از آن استفاده کرد و سرمایه اولیه چقدر باشد، بررسی شود، اما گردشگری گام اول را در گردشگری مجازی برداشته است.

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد گردشگری ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد گردشگری و صنایع دستی جاذبه های گردشگری گردشگری مجازی گردشگری استان میراث فرهنگی حوزه گردشگری ویروس کرونا مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سلیمان شهبازی، امروز، _ پنجشنبه، سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران در خصوص اجرایی شدن طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب»، اظهار کرد: پیرو اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مورد پوشش محلات هدف دفاتر تسهیل‌گری در امتداد اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه کتاب اجرا شد.

وی افزود: در مرحله اول این طرح ۸۰ جلد کتاب و یک تا دو عدد سرگرمی برای هر قفسه از طریق مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون به استان ارسال و طی مراسمی در مدرسه سمیه و شهید یوسفی بخش کم برخوردار مهریان جای گذاری شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کود بر و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس به استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله نخست این طرح دو قفسه به‌همراه کتاب و سرگرمی اهدا شد.

وی تصریح کرد: طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در راستای برنامه‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 745813

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • شهدای هنر و رسانه از تحریف وقایع جنگ جلوگیری کردند
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت