Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - ساخت پردیس سینمایی به عنوان یکی از مطالبات فرهنگی مردم استان زنجان سال‌هاست به دلایل نامعلوم معطل مانده و سرنوشت آن در سال‌های پیشرو نیز همچنان نامشخص است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بیش از یک دهه است که سینما قدس و یاسمن استان زنجان تخریب شده و با اینکه مسئولان وقت در همان زمان وعده احداث پردیس سینمایی را به جای سینمای تخریب شده دادند و مقرر بود تا در عرض یک سال سینمای جدید ساخته شود اما با گذشت یک دهه هنوز از این پروژه، آجری رو آجر قرار داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پروژه‌ای که باید در اوایل دهه 90 احداث می‌شد، این روزها تبدیل به یک نقطه افتخارآمیز برای مسئولانی شده که با رایزنی‌های خود آن را در اولویت‌های سال 99 اعلام می‌کردند که هنوز هم نتیجه‌ای نداشته است.

متاسفانه هیچ کدام از مسئولان فرهنگی و عمرانی درباره پروژه پردیس سینمایی صراحت نداشته و هر یک تلاش می‌کنند تا این موضوع را به نحوی جلوه دهند که یک ساله ره 10 ساله را در این باره خواهند رفت.

حتی در این خصوص پیش از این محمود علی‌محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرده بود: شنیده‌ها حاکی از آن است که مجموعه سینمایی بهمن سبز، تمایل دارد پردیس سینمایی قدس را به عنوان یکی از پروژه های ملی خود در استان معرفی کند.

بنا به گفته وی، همان زمان وعده یک ساله برای احداث سینمای جدید داده شده بود اما متاسفانه اقدام کارسازی در این زمینه انجام نگرفت و وعده تحقق یک ساله حتی با گذشت یک دهه نیز به سرانجام نرسید.

با این وجود محمد ربیع احمد‌خانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه شیوع کرونا سبب شد تا فعالیت سینما‌ها به کمترین سطح خود در طول سال‌های اخیر برسد، اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان زنجان دو سینمای ثابت با ظرفیت صندلی 560 نفر وجود دارد اما سه سینمای سیار نیز در شهرستان‌های خدابنده، خرمده و طارم فعال است.

شهاب حسینی خود را به اربعینِ تلویزیون رساند/ بسته سینمایی- تلویزیونی سیماقول وزیر ارشاد برای بسیج تمام بخش‌های دولت در "خودکفایی کاغذ" / مشکل سینماداران بدهکار چگونه حل می‌شود؟!سید محمد حسینی مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد

وی با بیان اینکه در حال حاضر سینما امید خدابنده با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال احداث است، گفت: البته دو سینمای دیگر نیز در شهرستان ابهر در حال احداث است که امیدواریم با راه‌اندازی سینما امید خدابنده و دو سینما در ابهر بخشی از این نقیصه و کمبود برطرف شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تایید این موضوع که تعداد سینما در استان زنجان نسبت به جمعیت کمتر است، گفت: اما تعداد تماشاگران سینما حتی بسیار بیشتر از استان‌هایی است که تعداد سینمای بیشتری دارند و این امر نشان می‌دهد مردم زنجان فرهنگ دوست بوده و علاقه‌مندی بیشتری نسبت به سینما دارند.

وی با اشاره به اینکه سینما قدس سال‌های سال بلاتکلیف مانده است، تصریح کرد: احداث سینمای جدید در طول این سال‌ها مطالبه مردم بوده و ما نیز به جد پیگیری سرانجام‌ این پروژه را داریم.

ربیع‌خانی تاکید کرد: تلاش بر این است تا از محل اعتبارات استان، شورای شهر، بخش خصوصی و شهرداری زنجان این موضوع را پیگیری نماییم تا بتوانیم اعتبار مورد نیاز آماده کنیم تا عملیات اجرایی پروژه که مورد نیاز مردم است آغاز شود.

با این وجود آنچه که می‌توان از گفته مسئول مربوطه برداشت کرد این است که قصه احداث سینما در استان زنجان پایانی ندارد و آنطور که مشهود است با اینکه تا حال حاضر اقدامی در راستای ساخت سینمای جدید به جای سینما قدس انجام نگرفته تا مردم بتوانند آن را لمس کنند حتی سرانجام این پروژه همچنان بلاتکلیف است و انگار مردم سینما دوست استان تا می‌توانند باید منتظر بمانند بلکه شاید یک قدم در مسیر ساخت این سینما برداشته شود و بلاخره این وعده چندین ساله شکل واقعیت به خود بگیرد.

از سوی دیگر کارشناسان بر این باورند انتصاب مدیران ضعیف در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید سبب شده که مشکلات و نابسامانی‌های این حوزه بیشتر و بیشتر شود و باید منتظر ماند تا مدیران دولت سیزدهم این وضعیت را اصلاح کنند.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی پردیس سینمایی سینمای جدید استان زنجان سال ها یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳

تین نیوز

رییس هیأت مدیره شرکت عمران در بازدید از واحدهای مسکونی مهر پردیس از برنامه اتمام مسکن مهر در سال جاری خبر داد و گفت: منابع خوبی از صندوق ملی مسکن برای اتمام مسکن مهر و نهضت ملی در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری رییس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به همراه خلیل محبت خواه از پروژه های مسکن مهر پردیس و روند اجرا و تکمیل آن واحدها بازدید کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اهمیت اتمام مساکن مهر باقیمانده شهر پردیس، در پنجمین روز فروردین به اتفاق مدیرعامل شرکت عمران پردیس از کارگاه های اجرایی فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ بازدید کردیم. ما در شرکت عمران شهرهای جدید و کلیه شهرهای جدید تابعه، مطابق با دستور وزیر و رییس جمهوری باید مساکن مهر باقیمانده به ویژه پروژه هایی که در گذشته مشکل معارض نداشتند را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳، به اتمام برسانیم.  

وی افزود: حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقیمانده کشور مربوط به شهرهای جدید است که عمده این مسکن ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است. ما همت را بر این گذاشتیم پروژه ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم. 

رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از پیمانکاران به ویژه در فازهای ۸ و ۱۱ از همین روزهای ابتدایی پای کار هستند اما برخی کم کار هستند که با توجه به تذکرات قبلی، همچنان فعال نشدند. ما اخطارهای لازم را صادر کردیم و هفته آینده مجددا از این پروژه ها بازدید خواهیم کرد. همین طور در سایر شهرها بازدیدهایمان ادامه خواهد یافت. 

غفوری افزود: در پردیس شاهد شتاب کارها هستیم و در آستانه اتمام پروژه ها قرار داریم و به همین دلیل در ابتدای سال از تیم اجرایی شرکت عمران پردیس انتظار داریم پروژه های باقیمانده به ویژه آن دسته از پروژه هایی که معارض نداشتند را تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانند و دستگاه های خدمات رسان نیز باید همت کنند و به ویژه دستگاه های مرتبط با وزارت نیرو و وزارت نفت، پابه پای افتتاحات و تحویل واحدها باشند تا ما بتوانیم این پروژه ملی و پروژه ای که برای مردم است را تحویل دهیم. 

غفوری در خصوص تامین مالی پروژه نیز گفت: از نظر تامین منابع مالی، با همتی که وزیر راه و شهرسازی در این موضوع داشتند و منابع خوبی که از صندوق ملی مسکن در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته، ما تقریبا مشکل خاصی را در بخش مالی نخواهیم داشت. بر این امر واقف هستیم که از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی به ویژه در پردیس هیچ منابعی نداریم چرا که به اتمام رسیده و مطابق همین موضوع، ما منابع مالی مورد نیاز را از صندوق ملی مسکن تامین خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!
  • کیانوش عیاری با هدیه تهرانی تماس گرفت | امین حیایی انتخاب اول بود اما ...