Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کوبا، رئیس جمهوری ونزوئلا با ابراز امیدواری درباره روند گفتگوها در حساب توئیتری خود تاکید کرد که پس از این دیدار توافق ها و نتایج مثبتی پیش روی مردم ونزوئلا قرار دارد.

عصر شنبه (سوم شهریور) هیأت نمایندگی دولت ونزوئلا به ریاست «خورخه رودریگز» رئیس مجلس این کشور برای آغاز دور سوم از مذاکرات با مخالفان وارد مکزیک به عنوان کشور میانجی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودریگز در رأس هیأت دولت تصریح کرد: در این دور از مذاکرات خواستار بازگشت دارایی‌های ربوده شده از کاراکاس در کشورهای خارجی خواهیم شد.

به تصریح رئیس جمهوری ونزوئلا طی سخنرانی در هفتادوششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، طلا و ذخایر قانونی بین المللی بانک مرکزی ونزوئلا در لندن و همچنین میلیاردها دلار حساب بانکی کاراکاس در ایالات متحده، اروپا و موارد دیگر توقیف و مسدود شده است.

«خراردو بلیده» به عنوان نماینده مخالفان دولت ونزوئلا نیز به نوبه خود گفت: این دور از گفتگوها که دوشنبه به پایان می رسد بر محور موضوع پیچیده و عمیق نظام عدالت در ونزوئلا متمرکز خواهد شد.

پس از دو سال فشار مخالفان و متحدان غربی آن‌ها برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو و همچنین پس از چندین تلاش ناموفق، سرانجام دور جدیدی از مذاکرات میان نمایندگان دولت مادورو و اپوزیسیون از روز جمعه (۱۳ اوت/ ۲۲ مرداد)  در مکزیک به عنوان میزبان و با میانجیگری نروژ و همراهی هلند و روسیه آغاز شد.

اخیرا نیز نمایندگان دولت ونزوئلا در این مذاکرات  نسبت به «لغو تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا» علیه دولت بولیواری و «احیای آزادی اقتصادی» در این کشور ابراز «امیدواری» کردند.

در دور دوم گفتگوها که ۳ تا ۶ سپتامبر (نیمه های شهریور) برگزار شد، دو طرف درباره دفاع از حاکمیت ونزوئلا و حمایت از تدابیر اجتماعی و مراقبت های بهداشتی مردم توافق کردند.

رییس جمهوری ونزوئلا در تشریح ظلم هایی که از طریق تحریم به کشورش اعمال شده گفت: حساب های مالی تحت تعقیب هستند، طلا ذخایر قانونی بین المللی بانک مرکزی ونزوئلا در لندن توقیف و مسدود شده است، میلیاردها دلار حساب بانکی در ایالات متحده، اروپا و موارد دیگر نیز توقیف و مسدود شده است.

برچسب‌ها تحریم رهبر مخالفان ونزوئلا کاراکاس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم رهبر مخالفان ونزوئلا کاراکاس تحریم رهبر مخالفان ونزوئلا کاراکاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد

رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

در این نامه آمده است: 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 213664/ت62097هـ مورخ 18/11/1402، موضوع: «اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت  اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«با نظر به بندهای «الف» و «ب» ماده (1) قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت -مصوب 1376- که سپرده ثابت بودن نوع هر دو حساب افتتاحی به منظور تشویق پس انداز و حمایت از کارکنان دولت را با تصریح هر چه تمام مورد تأکید قرار داده است، بنابراین، تبصره الحاقی به ماده (6) آیین‌نامه از حیث تغییر هر دو حساب از سپرده ثابت به قرض‌الحسنه که تغییر این عنوان به خاطر نیازمند بودن به قانون، خارج از صلاحیت دولت است، مغایر قانون است.»

در ادامه تصویر اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مشاهده می کنید؛ در تبصره این بخش آمده است:  «تبصره- در صورت رضایت کارکنان به انتخاب حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد هر یک از بانک‌های عامل به عنوان واریز منابع موضوع این آیین‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک عامل به کارکنان مربوط در طول دوره خدمت پرداخت می‌شود. استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در طول دوره خدمت، مانع از پرداخت اصل پس انداز در پایان دوره نخواهد بود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت مغایر قانون است
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد