Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@12:06:25 GMT

همه واکنش ها به درگذشت علامه حسن زاده آملی

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۳۱۲۶

همه واکنش ها به درگذشت علامه حسن زاده آملی

به گزارش جماران؛ واکنش ها به درگذشت آیت الله علامه حسن زاده آملی در پی می آید:

 

 

رهبر معظم انقلاب: آیت‌الله حسن‌زاده آملی چهره‌ نادر و فاخری بود

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسن‌زاده‌ی آملی رحمةالله‌علیه را دریافت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله. 

اینجانب به همه‌ی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۴ مهر ۱۴۰۰

***

تسلیت سید محمد خاتمی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در پیامی درگذشت آیت الله علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت عارف واصل و عالم متأله ژرف اندیش حضرت آیت الله حسن زاده آملی خسارتی است بزرگ به عالم دین و فضلیت و معرفت که تنها لطف حضرت پروردگار می تواند آن را جبران کند.

من این مصیبت بزرگ را به همه رهروان راه حقیقت و به همه اصحاب فضل و فضلیت و به انبوه به شاگردان و همراهان آن عزیز و بخصوص خاندان شریف و بزرگوار حسن زاده آملی صمیمانه تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت احدیت برای آن فقید علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می کنم.

سید محمد خاتمی

 ۱۴۰۰/۷/۳

***

رئیسی رحلت علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت 

متن پیام رئیسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

 رحلت عالم فرزانه و عارف پارسا، علامه حسن‌زاده آملی طاب ثراه، موجب اندوه و تاثر خاطر گردید.

این اندیشمند متبحر و جامع نگر، حیات طیبه خود را وقف تألیف و تبیین آثار گوناگون اعتقادی، فلسفی، عرفانی، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی نمود و کارنامه درخشان و پر باری از خود به یادگار گذاشت.

مقام والای علمی، پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا، اخلاص، اخلاق و تهذیب نفس، سلوک عرفانی و تعهد انقلابی و اجتماعی، از ویژگی های متمایز و ماندگار این چهره فرهیخته بود که باقیات صالحات ارزشمندی برای ایشان است.

اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، علمای اعلام، حوزه های علمیه، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت شریف آن عالم مجاهد تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) را مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

***

پیام تسلیت قالیباف

رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی رحلت آیت‌الله علامه حاج حسن حسن‌زادۀ آملی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت قالیباف آمده است:  یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً،  درگذشت عالم ربانی مصباح الهدایه نجم الدین علامۀ ذوالفنون یگانۀ آسمان حکمت و غریق دریای حقیقت، آیت‌الله علامه حاج حسن حسن‌زادۀ آملی، موجب تاسف و تاثر عمیق شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این پیام گفت: علامه حسن‌زاده یکی از سرمایه‌های بی‌نظیر حوزه‌های علمیه و جامع علوم و معارف بود که گنجینه حکمت بزرگانی همچون علامه طباطبایی (اعلی الله مقامه) در سینۀ ایشان جا داشت؛ ایشان که در سلوک الی الله و وقوف بر اسرار عالم هستی مقامی بی‌بدیل یافته بود، عمر پربرکت خویش را صرف تعظیم امر خالق و شفقت با خلق نمود و با بذل علم و دانش بی‌پایاب خویش، جان‌های آگاه و جویای حقیقت را از دریای معارف الهی سیراب کرد.

وی افزود: فقدان آن آفتاب تابان عرفان و فلسفه و پیشوای اهل زهد و ورع برای جامعۀ علمی به خصوص حوزه‌های علمیۀ جهان اسلام به معنای واقعی کلمه جبران‌ناشدنی و خسارت‌بار است.

قالیباف در این پیام خاطرنشان کرد:  اینجانب این ضایعۀ مؤلمه را خدمت ولی‌الله الاعظم قطب عالم امکان حضرت صاحب‌الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته)، مراجع معزّز و گرانقدر، علما و طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان و دوستداران ایشان، ملت مؤمن ایران اسلامی و بیت معظّم و مکرّم آن علّامۀ ذوالفنون تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای ایشان علوّ درجات و حشر با اولیاء الله را مسئلت می‌کنم.

 

***

تسلیت علی لاریجانی

به بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم است

دلی کو اعظم از عرش عظیم است

 

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

رحلت عارف روشن‌ضمیر و حکیم وارسته، جامع معقول و منقول، علامه آیت‌الله حسن حسن‌زادۀ آملی (قدس الله نفسه الزکیه)، داغی سوزان بر دل‌هایمان برجا گذاشت.

این مرد الهی که بحر معارف الهیه از علوم حصولی و شهودهای حضوری بود، با هستی و قلم و بیان عطرآگین و جذاب خویش قلوب انسان‌ها را در دنیای مدرن اما غفلت‌زدۀ معاصر، به‌سوی نفحات روحانی الهی هدایت می‌کرد. جوانان می‌توانند با مطالعۀ «الهی‌نامه» از محتوای جذاب آن بهره بگیرند و دانشجویان و طلاب با خواندن «دروس معرفت نفس» از برهان دقیق او مستفیض گردند. فلسفۀ او پشتیبان عرفانش، و دریافت‌های باطنی وی گواهی بر صدق نظرورزی‌هایش بود. این مرد بزرگ، قرآن و عرفان و برهان را در مکتب اهل‌بیت (ع) جمع نمود و یکجا متمثل کرد. آنگونه که در رساله‌ای در باب صدیقۀ کبری (س) به رشتۀ تحریر درآورده‌اند. 

وجود او سراسر تذکر و تنبّه در جهت عالم حقیقت بود. این ضایعۀ بس عظیم را به محضر امام زمان (عج)، و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید (دامت توفیقاتهم) و ملت بزرگ ایران و بیت شریف و شیفتگان و دوستان ایشان، به‌خصوص اهالی شریف دیار عالم‌پرور آمل، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. و از خداوند متعال علو درجات و هم‌نشینی با شهدای کربلا را برای این عالم ربانی مسئلت می‌کنم.

بندۀ خدا،

علی لاریجانی

***

پیام تسلیت حسن روحانی درپی ارتحال علامه حسن زاده آملی

انا لله و انا الیه راجعون

إذا ماتَ العالم ثُلِمَ فی ألإسلام ثُلمهً لایَسُدّها شَیء

ارتحال فقیه وارسته علامه ذوفنون، حضرت آیت‌‌الله حاج حسن حسن‌زاده آملی موجب تأثر و تألم خاطر فراوان شد.

این استاد فقه و فلسفه و عرفان افزون بر تسلط بر علوم حوزوی، ریاضیات، نجوم و ادبیات، شهره به اخلاق و تهذیب نفس بود و تمام عمر پربرکت خود را وقف ترویج و تبیین فرهنگ و معارف اسلامی، تربیت شاگردان فراوان و انجام  فعالیت‌های مختلف علمی و فرهنگی کرد که بی‌شک خدمات این عالم ربانی در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، عموم شاگردان و علاقه‌ مندان و به‌‌ویژه بیت مکرّم آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با ائمه اطهار(علیهم‌ السلام) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت ‌دارم. 

حسن روحانی

***

پیام تسلیت علی اکبر صالحی  

‎إنا لله و إنا الیه راجعون

‎« اِذا ماتَ ‌العالِمُ ثُلِمَ فِی‌الاسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسدُّها شَیءٌ»

‎با نهایت تأسف و تأثر اطلاع یافتم که در آستانه ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، عالم ربّانی و فقیه صمدانی حضرت آیت‌الله حسن حسن زاده آملی پس از سالها تلاش و مجاهدت مستمر و خستگی ناپذیر در مسیر روشنگری  و احیا و ترویج معارف و تعالیم  اسلام ناب محمدی (ص) دعوت حق را لبیک گفته و به لقاالله پیوسته است.بی شک تلاش‌های بی وقفه و خدمات ماندگار آن مجاهد نستوه و عالمِ عامل به مکتب انسان‌ساز اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)  در دیوان عدل الهی ثبت و بر علو درجات آن استاد معظم خواهد افزود.

‎اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، آیات عظام و شخصیت های فرهیخته حوزوی و دانشگاهی و ابراز همدردی عمیق با خاندان جلیل القدر حسن زاده آملی و بازماندگان ایشان، از درگاه ایزد منان برای آن فقید فقیه و فیلسوف خلد آشیان، علوّ درجات و همنشینی با اولیاء الله و ابرار و نیکان مسألت می نمایم.

‎" و سلام و درود بر او باد، روزی که زاده شد، روزی که دیده از جهان فرو بست و آن روز که برانگیخته خواهد شد."

‎علی اکبر صالحی

***

 

تکمیل می شود...

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا رهبر معظم انقلاب سید ابراهیم رئیسی علی اکبر صالحی علی لاریجانی علامه حسن زاده آملی آیت الله علامه حسن زاده آملی افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا بسم الله الرحمن الرحیم علامه حسن زاده آملی تسلیت می گویم حوزه های علمیه آیت الله علامه آیت الله حسن پیام تسلیت برای ایشان علو درجات حضرت آیت حسن حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا انجام می‌شود

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: همه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت آمریکا انجام می‌شود و عامل همه تمام مشکلات، گرفتاری‌ها و فسادها آمریکا است و بقیه کشورها از او پیروی می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به تنهایی کاری از دستش بر نمی‌آید و همه این جنایت‌هایی که انجام می‌دهد با حمایت و پشتیبانی آمریکایی‌هاست.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: حضرت امام (ره) با رهبری خود، توانست یک جامعه اسلامی را در راستای ایجاد نظام جمهوری اسلامی همراه کند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: رای بسیار بالای مردم به نظام جمهوری اسلامی برای دنیا غیرقابل تصور و وغیرقابل باور بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ایام لیالی قدر اشاره کرد و گفت: این ایام بهترین زمان طلب، عفو، بخشش، استغفار و خاصه دعا از درگاه خداوند است.در این ایام سرنوشت یک ساله انسان‌ رقم می‌خورد و فرصت خوبی است تا از خداوند بخواهیم بهترین‌ها را تا سال آینده برای ما در نظر بگیرد.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با گرامیداشت سالروز ارتحال آیت‌الله بروجردی، گفت: وی در دوران زندگی‌اش که همزمان با حکومت رضاخان بود، یک عالم مبارز و مخالف با جریانات رضاخانی بود.

وی افزود: آیت‌الله بروجردی در واقع شخصیت بزرگ عالم ربانی، مرجع عالیقدر در مرکزیت شیعه بود و خدمات ارزشمندی به عالم اسلام و تشیع داشت.

انتهای پیام/581

دیگر خبرها

  • جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا انجام می‌شود
  • آمریکا عامل اصلی فساد و مشکلات دنیا است
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • تسلیت محسنی اژه ای در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • اژه ای درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه آذربایجان شرقی در پی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی
  • بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد