Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، انباشت زباله‌ها در دوپشته دشت‌روم و ورود شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی معضل جدی در شهر یاسوج بود که هم سلامت مردم را تهدید می‌کرد و هم تهدیدی برای محیط زیست به شمار می‌رود.

کارخانه بازیافت زباله کار معطل مانده از سنوات گذشته بود که شهرداری یاسوج با کمک سرمایه‌گذار پای کار آمده تا به دو دهه دغدغه شهروندان شهر یاسوج پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آخرین وضعیت کارخانه بازیافت زباله خبرنگاران را بر آن داشت تا سرزده از دوپشته دشت‌روم بازدید کنند.بازدیدی که شهردار یاسوج را هم به دو پشته دشت‌روم کشاند.

نستهن مقدم در دوپشته دشت‌روم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نزدیک ۲۵سال دفن بهداشتی زباله در منطقه گردشگری و عشایری دوپشته انجام می‌شد،گفت: مخاطرات زیست محیطی و نفوذ شیرابه به آب‌های زیرزمینی تهدیدی برای سلامتی شهروندان یاسوجی بود و همین دلایل مدیریت شهری شهرداری را بر آن داشت که به جد پای کار بیاید.

وی ادامه داد: هزینه بالای کارخانه بازیافت زباله، شهرداری را مجاب کرد به سراغ سرمایه‌گذار برود و با وجود اینکه کمتر دیده شده سرمایه‌گذار در این مورد حاضر به سرمایه‌گذار شود اما سرمایه‌گذار برای کمک به شهروندان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

 

شهردار یاسوج با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های کارخانه بازیافت گفت: کارخانه بازیافت زباله یک پروژه آینده‌نگر است و با افتتاح فاز اول که طی ۳۰ روز آینده محقق  می‌شود ظرفیت روزانه ۴۵۰ تن پسماند وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود خط دوم این پروژه راه‌اندازی شود که ظرفیت ۹۰۰ تن پسماند را دارد و حتی آمادگی می‌توانیم پسماندها دیگر شهرها را هم بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه از این طلای کثیف می‌توان به عنوان یک سرمایه استفاده کرد، گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شده که خانوارها تفکیک زباله از منزل را انجام دهند، همچنین برای جمع‌آوری شیرابه زباله حوضچه‌هایی پیش‌بینی شده است.

مقدم ساخت کارخانه بازیافت را یک وظیفه قانونی دانست و گفت: زیرساخت‌های سایت دوپشته دشت‌روم ایجاد شده است تا به دو دهه دغدغه مردم پایان داده شود.

 

این مسئول با اشاره به تولید ۲۵۰ تن زباله در شهر یاسوج گفت: انباشت زباله در ورودی شهر یاسوج زیبنده نیست و با ایجاد کارخانه دوپشته دشت‌روم که یکی از بهترین کارخانه‌های بازیافت زباله است این مشکل و دغدغه حل‌ و فصل می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کارخانه بازیافت زباله شهرداری یاسوج زباله های شهر یاسوج کارخانه بازیافت زباله دوپشته دشت روم سرمایه گذار شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم

محمدعلی چراغیان سرپرست اداره طرح و برنامه ریزی صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح صنعتی با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون ۶۴ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی افزود: این طرح صنعتی در زمان بهره برداری زمینه اشتغال ۱۳۶ نفر را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

رشد۱۷۷ درصدی سرمایه گذاری‌ صنعتی چهارمحال و بختیاری

چراغیان اضافه کرد: نخ ابریشم خالص از الیاف‌های طبیعی و مرغوب با زیبایی و مقاومت عالی است که در بسیاری از کارخانه‌ها و نساجی‌های پارچه ابریشم بافی به عنوان مواد اولیه از اهمیت منحصر به فردی برخوردار می‌شود.

وی افزود: در کارخانجات تولید نخ ابریشم خالص ایرانی، این محصول به طور استاندارد و با تنوع بالا بر اساس نیاز مشتریان تولید می‌شود؛ بنابراین نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز به خوبی از آن استقبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد
  • گلایه از نیمه کاره رها شدن ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد