Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات سراسری ۲۰۲۱ آلمان از ساعتی پیش آغاز شد تا جانشین آنگلا مرکل تعیین شود. خبرگزاری میزان – انتخابات سراسری ۲۰۲۱ آلمان را می‌توان همه پرسی ادامه کار حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی»، حزب متبوع «آنگلا مرکل» دانست که در ۱۶ سال گذشته، مقام صدرات اعظمی این کشور را در دست داشت.   به گزارش «سی ان بی سی و دویچه وله»، انتخابات سراسری آلمان از ساعت ۸ صبح امروز یکشنبه، به وقت محلی، آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت؛ انتخاباتی که نظرسنجی‌های نهایی، پیروزی حزب مرکل را بعید نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  انتخابات آلمان از دریچه آمار   از ۸۳.۲ میلیون نفر جمعیت آلمان بیش از ۶۰ میلیون آلمانی بالای ۱۸ سال واجد شرایط رای دادن هستند.   با وجود این، در آستانه انتخابات، بیش از یک سوم رای دهندگان هنوز مطمئن نبودند که به چه کسی رای می‌دهند.   تاکنون میلیون‌ها آلمانی آرای خود را از طریق پست به صندوق انداختند.   رای گیری پستی در آلمان قبل از شیوع کرونا رایج بود، اما سازمان دهندگان انتظار دارند که در مقایسه با ۲۸.۶ درصد آرای پستی انتخابات سال ۲۰۱۷، انتخابات ۲۰۲۱ به دلیل شیوع کرونا شاهد درصد بالاتری از آرای پستی باشد.   زمان اعلام نتیجه انتخابات   در پایان زمان رای گیری در ساعت ۱۸ به وقت محلی، نتیجه رای گیری تا حد زیادی مشخص می‌شود؛ زیرا نظرسنجی‌های مربوطه بلافاصله منتشر می‌شوند.   اما این امکان نیز وجود دارد که برنده انتخابات آلمان در یکشنبه شب مشخص نشود؛ در این صورت حزب پیروز برای تشکیل کابینه به ایجاد ائتلاف نیاز دارد.   البته ائتلاف بزرگ دو حزبی موجود شانس کمی برای تکرار دارد. بیشتر بخوانید: آرایش انتخاباتی در آلمان روز‌های پایانی حضور آنگلا مرکل در قدرت پیش بینی درباره نتیجه انتخابات آلمان   آلمان در حال حاضر با چالش‌هایی مانند تحول دیجیتالی، پیری سریع جمعیت، رشد کُند تولید و وابستگی به صادرات مواجه است.   ماه‎هاست نظرسنجی‌های انتخاباتی در آلمان مرتبا تغییر جهت داده‎اند؛ اما تا پیش از آغاز انتخابات، «اولاف شولتز»، از حزب «سوسیال دموکرات» و معاون مرکل از میان سه نامزد رقیب برای رسیدن به کرسی صدراعظمی المان، به شکل قابل توجهی پیش گرفت.   با وجود این، به نظر می‌رسد که وی حتی در صورت پیروزی به احتمال زیاد برای تشکیل کابینه به ائتلاف با ۲ حزب دیگر نیاز دارد.   در مجموع باید گفت، عدم قطعیت در مورد نتایج انتخابات بالاست.   نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دولت جدید آلمان احتمالاً یک ائتلاف سه حزبی خواهد بود که دستور کار سیاست اقتصادی آن در طول مذاکرات ائتلاف مشخص می‌شود و نخستین نتایج در سال ۲۰۲۳ قابل ملاحظه خواهند بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: آلمان آنگلا مرکل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آلمان آلمان آنگلا مرکل انتخابات سراسری آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!

به گزارش خبرآنلاین انتخابات برای تعیین سرنوشت ۵۴۳ کرسی مجلس سفلی پارلمان هند، موسوم به «لوک سابا» از امروز جمعه آغاز شد؛ انتخاباتی که به موجب آن نزدیک به یک میلیارد رای دهنده در مدت بیش از یک ماه تا تاریخ اول ژوئن در آن شرکت کرده و به نامزد و حزب مورد نظر خود رای می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دو رقیب اصلی در انتخابات سراسری پر جمعیت‌ترین کشور جهان عبارتند از «ائتلاف دموکراتیک ملی» که توسط حزب «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند موسوم به حزب «بهاراتیا جاناتا»، رهبری می‌شود و ائتلافی متشکل از ۲۶ حزب موسوم به «ائتلاف فراگیر توسعه ملی هند» که رهبری آن را حزب مخالف اصلی یعنی «حزب کنگره ملی هند» بر عهده دارد.

به نقل از ایسنا ۹۶۹ میلیون نفر رای‌دهنده هندی واجد شرایط شرکت در این انتخاباتی که در هفت مرحله برگزار می‌شود، هستند. اولین مرحله در بازه زمانی ۱۹-۲۵ آوریل در ۱۰۲ حوزه انتخاباتی و ۲۱ ایالت برگزار می‌شود. پس از این مرحله نیز تعداد ۴۴۲ حوزه انتخاباتی و ۵۸ ایالت دیگر تا اول ژوئن در مراحل بعدی انتخابات که تا اول ژوئن به پایان خواهد رسید، شرکت خواهند کرد. شمارش آرای انتخابات نیز از روز چهارم ژوئن شروع خواهد شد.

نخست‌وزیر هند همچنان امیدوار است برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات سراسری شود در حالی که احزاب مخالف می‌گویند در صورت ماندن او در قدرت، هندی‌ها بسیاری از آزادی‌ها را از دست خواهند داد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی و متحدانش برای سومین بار در انتخابات پارلمان هند پیروز خواهند شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897009

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور
  • آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد