Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «ماه آبی» شب پیش به عنوان بهترین فیلم جشنواره سن سباستین موقق به کسب صدف طلایی این جشنواره شد. این فیلم که ساخته آلینا گریگور رومانیایی است اولین فیلم بازیگری محسوب می‌شود که وارد عرصه کارگردنی شده است. این فیلم که مطالعه‌ای واقع‌گرایانه درباره یک زن جوان است که می‌خواهد خود را از زندگی روستایی جدا کند، موفق شد تا نام‌های بزرگی را در این رقابت پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین سال پیاپی است که یک فیلمساز زن با اولین فیلم بلندش جایزه اصلی جشنواره سن‌سباستین را از آن خود می‌کند. سال پیش نیز دئا کولومبگاشویلی نویسنده-کارگردان گرجستانی با اولین فیلمش «شروع» این موفقیت را کسب کرده بود. وی که سال پیش جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه را هم برای فیلمش برد امسال به عنوان رییس هیات داوران جشنواره در این جشنواره حضور داشت.

در عین حال جسیکا چستین از چهره‌های نامداری بود که یکی از ۲ برنده جایزه بهترین بازیگری شد. وی این جایزه را برای بازی در فیلم «چشمان تامی فای» دریافت کرد.

اما چستین این جایزه را به صورت مشترک با فلورا اوفلیا هوفمان لیندال بازیگر نوجوان دانمارکی برای بازی در یک درام خانوادگی به نام «مانند در بهشت» دریافت کرد. جایزه بهترین کارگردانی هم به تئا لیندبورگ کارگردان همین فیلم رسید.

برنده جایزه ویژه هیات داوری لوسیل هازیهالیلوویچ کارگردان فرانسوی-بوسنیایی بود که برای سومین فیلمش که داستانی سورآل و تاریک با نام «گوش‌خیزک» بود این موفقیت را کسب کرد.

در بخش رسمی جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر نقش مکمل هم به گروه بازیگران فیلم «کسی که دارد ما را متوقف می‌کند» رسید و جایزه بهترین فیلمنامه نصیب ترنس دیویس برای «دعای خیر» شد. جایزه بهترین فیلمبرداری را نیز کلر واتون برای فیلم «مخفی» برد.

کد خبر 5313746

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم سن سباستین جسیکا چستین جایزه سینمایی اربعین 1400 هفته دفاع مقدس فیلم کوتاه اربعین حسینی برنامه تلویزیونی حضور هنر ایران در جهان عکاسی شبکه دو سیما تئاتر ایران دفاع مقدس حسینیه مهر محمد مهدی اسماعیلی فیلم سینمایی موسیقی ایرانی جایزه بهترین بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر

ایسنا/همدان دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین، شیرینی و کلوچه محلی در موزه لطفعلیان ملایر با حضور مسئولان، مسافران، همشهریان و سایر شرکت‌کنندگان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر امروز در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره تاکنون ۱۰ دوره در موزه لطفعلیان ملایر برگزار شده است.

ابراهیم جلیلی هدف از اجرای این رویداد را علاوه بر احیای آداب و رسوم و سنن حسنه گذشته، ایجاد شور و نشاط و معرفی هرچه بیشتر موزه تاریخی لطفعلیان و خانه مصدقی دانست.

جلیلی با بیان اینکه در این رویداد پس از داوری به سه نفری که بهترین سفره هفت‌سین را چیده بودند، لوح تقدیر و جوایزی اهداء شد، افزود: به سه نفری که بهترین سبزه را پرورش داده و  به چهار نفری که بهترین شیرینی و کلوچه پخته بودند نیز لوح تقدیر و جایزه اهداء شد.

وی خاطرنشان کرد: به پاس احترام به شرکت‌کنندگانی که شیرینی خانگی و کلوچه آورده‌اند که به حرمت ماه مبارک رمضان امکان داوری و تست وجود ندارد، جوایزی اهداء شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • عکس| گلزن استقلال جایزه جنجالی را گرفت!
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • «آخرین شیهه...» یک جایزه ویژه زنان گرفت
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد