Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:00:59 GMT

انگلیس رآکتورهای هسته ای جدید می سازد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۳۳۴۳

انگلیس رآکتورهای هسته ای جدید می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساندی تایمز، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس از ساخت نسل جدید رآکتورهای هسته ای تا سال ۲۰۵۰ در این کشور حمایت می کند.

روزنامه مذکور ادعا کرده است که وزرای کابینه درباره به اصطلاح «تغییر تمرکز» به سمت قدرت هسته ای چراغ سبز نشان داده اند که جانسون آن را برای دستیابی به اهداف دولت در عدم تولید گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ ضروری می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این روزنامه، «کواسی کوارتنگ» وزیر بازرگانی قرار است بودجه ای برای شرکت «رولزرویس موتورز» به جهت ایجاد ناوگان رآکتورهای هسته ای کوچک در انگلیس تصویب کند.

گزارش شده است که رولزرویس در همین زمینه قرار است حداقل ۱۶ نیروگاه هسته ای بسازد.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس نیز در همین رابطه تاکید کرد که انرژی هسته ای «به شدت در دستور کار دولت دارد و اگر دولت می خواهد تولید گازهای گلخانه ای را به صفر برساند و امنیت انرژی را تامین کند، باید اقدام کند».

خبر تلاش دولت انگلیس برای ساخت راکتورهای هسته ای پیشرفته در حالی منتشر می شود که صدها راننده در سراسر انگلیس جاده ها را مسدود کرده اند. این مسئله بعد از آن اتفاق افتاد که شرکت نفت و گاز «بریتیش پترولیوم» (BP) اعلام کرد که تعداد زیادی از پمپ بنزین های خود را در این کشور به دلیل کمبود رانندگان کامیون بسته است.

انجمن حمل و نقل جاده ای در انگلیس تخمین زده است که این کشور با کمبود حدود صد هزار راننده دارای مجوز برای کار با کامیون مواجه است.

کد خبر 5313767 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: بوریس جانسون انگلیس رآکتور هسته ای شرکت رولز رویس ایالات متحده امریکا افغانستان طالبان روسیه رژیم صهیونیستی عراق ایران مجمع عمومی سازمان ملل متحد فلسطین سوریه طالبان افغانستان ترکیه انگلیس فرانسه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • پیشکش عجیب انگلیس برای سربازان اوکراینی | رایگان دود کنید!
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس