Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو پیشکسوت فوتسال در رادیو گفت‌وگو با تاکید بر وجود جو نامناسب و پراسترس جام جهانی فوتسال، عملکرد تیم ملی را ضعیف توصیف کردند و از کادر فنی خواستند آرامش را به بازیکنان بازگرداند.

به گزارش برنا، حسین شمس، سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال و مصطفی نظری، بهترین دروازه بان فوتسال جهان در سال 2010 و دروازه بان اسبق تیم ‌ملی فوتسال در ارتباط تلفنی با برنامه « ورزش بدون ویرایش » عملکرد تیم ملی فوتسال در جام جهانی 2021 را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین شمس در ابتدا با بیان این که چهار بازی تیم ایران در جام هیچ فوتسال دوستی را راضی نکرده است، اظهار کرد: از بازی نخست با تیم صربستان تا بازی روز گذشته مسائلی به وجود آمد که ما را نگران و ناراحت کرد.

به عقیده وی شیوه بازی، تکرار اشتباهات و میزان استرس بازیکنان نشان دهنده این است که در اردو اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال به تغییرات ترکیب تیم ملی اشاره کرد و گفت: نرسیدن به ترکیب درست و تغییر مکرر آرایش بازیکنان گرچه موجب سرگردانی آنالیزورهای حریف شده است اما ضرر زیادی برای ما داشته است. از این رو بهتر کادرفنی با مشورت ترکیب اولیه را تعیین و به دنبال آن آرایش دوم و سوم را تعیین کند.

شمس تاکید کرد: متاسفانه کادر فنی به دلیل استرس بالایی که دارد به درستی تصمیم نمی‌گیرد. به عنوان مثال پس از آن که علیرضا صمیمی عملکرد خوبی نداشت و تیم ملی پی در پی گل خورد، این بازیکن را تعویض نکرد.

وی درباره ضعف بخش دفاعی تیم ملی گفت: از نظر من سختگیری در دفاع به هیچ وقت وجود ندارد و عملکرد رقیب در این قسمت بسیار ساده گرفته می‌شود و چون تعداد گل‌های ایران زیاد است، بازیکنان فاز دفاعی تصور می‌کند که حریف به آنها نمی‌رسد.

در بخش دیگری از برنامه « ورزش بدون ویرایش »، مصطفی نظری با بیان این که سطح بازی تیم ملی در حد انتظار نبود، اظهار کرد: توقع مردم از فوتسال بسیار بیش از این بوده است چرا که فوتسال ایران همواره جز سه تیم برتر دنیا بوده است و در این دور هم برای قرار گرفتن بر روی سکوی قهرمانی برنامه ریزی کرده بودند.

وی افزود: متاسفانه به جای آن که با گذشت زمان و ادامه روند بازی‌ها، بازیکنان با شرایط حاکم بر مسابقه آشناتر شوند و کیفیت بازی آنها افزایش یابد، سطح کیفی عملکرد بازیکنان در هر بازی نسبت به قبل کاهش یافت.

از نظر دروازه بان اسبق تیم ‌ملی فوتسال، دلیل اصلی کاهش کیفیت بازی تیم ملی استرس است. درواقع کادرفنی موظف است آرامش و اطمینان خاطر را به تیم منتقل کند اما عملکرد بازیکنان پریشانی و استرس را نشان می‌دهد.

نظری با تاکید بر این که بازیکنان تیم ملی فوتسال بهترین‌ها در جهان هستند، از کادر فنی و مربیان تیم درخواست کرد آرامش از دست رفته بازیکنان را به آنها برگرداند .

وی در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو مبنی براین که آیا تغییرات پی درپی ترکیب تیم ملی موجب چالش بازیکنان نمی‌شود، توضیح داد: مطمئنا تغییرات زیاد آسیب زا خواهد بود و موضوع دیگری که خوشایند نیست این است که کادرفنی برای تغییر آرایش تیم و تعویض، از بازیکنان هم نظرخواهی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فوتسال جهان تیم ملی جام جهانی بازی ایران صربستان استرس فوتسال تیم ملی فوتسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تمرین شاگردان شمسایی پیش از نبرد اول

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ایران فردا ( پنج‌شنبه) و از ۱۲:۳۰ در اولین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ به مصاف تیم ملی افغانستان خواهد رفت. جدالی هیجان انگیز و طعنه آمیز برابر تیمی که روی نیمکت خود از مربی‌ای ایرانی ( مجید مرتضایی ) بهره می‌برد و اسکلت اصلی آن‌ها را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در لیگ باشگاهی ایران به میدان می‌روند و تقریبا با سبک و تاکتیک ایرانی کاملا آشنا هستند. از این جهت، تب و تاب این مسابقه بسیار بالا رفته است.

دقایقی پیش، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۶ امروز به وقت بانکوک و به مدت یک ساعت، دومین و آخرین تمرین خود را پیش از نبرد حساس با افغانستان را برگزار کرد.

*در تمرین امروز تیم ملی فوتسال چه گذشت؟

۱- تمرین در سالن فوتسال FA Thailand برگزار شد، این سالن در ساختمان اصلی فدراسیون فوتبال تایلند قرار دارد.

۲- مسلم اولادقباد بهترین بازیکن آسیا در ۲۰۲۳ در اولین تمرین گروهی با آمادگی کامل حاضر شد و موفق به گلزنی شد که با تشویق سایر بازیکنان همراه شد.

۳- بازی تمرینی و گرم کردن به صورت ۸ نفره در فضای رقابتی و توام با کُری‌خوانی بازیکنان برگزار شد که تیم اصغرحسن‌زاده در این رقابت به پیروزی رسید.

۴- باقر محمدی و سعید مومنی دو گلر تیم ملی بسیار سرحال نشان دادند و در بازی تمرین و بعد از مهار هر ضربه برای بازیکنان کُری می‌خواندند.

۵- وجود پوستر «کارتون فوتبالیست‌ها» در لابی فدراسیون تایلند مورد توجه بازیکنان قرار گرفت.

۶- طبق پروتکل تمرین با کاور و توپ ویژه مسابقات انجام شد.

۷- شهاب سفال‌منش نکات فنی در خصوص تیم افغانستان و سبک بازی این تیم را با بازیکنان در میان گذاشت.

۸- وحید شمسایی سرمربی تیم دقایقی را به نرم‌ دوی دور زمین پرداخت. او هنوز هم به حفظ آمادگی جسمانی توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد.

۹- سعید احمدعباسی به عادت همیشه در پایان تمرین به سمت چارچوب دروازه ضرباتی را نواخت. این کار‌ توسط مهاجمان برای تمرکز بیشتر در چارچوب‌شناسی انجام می‌شود.

۱۰- بازیکنان به همراه کادر فنی و تدارکات تیم بعد از پایان تمرین اقدام به جمع‌آوری بطری‌های خالی آب و مرتب کردن سالن کردند که با تشکر مسئول سالن همراه شد.

گزارش تصویری تمرین را در پی می بینید:

دیگر خبرها

  • هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند
  • قدردانی مربی تیم فوتسال افغانستان از بازیکنان تیم + فیلم
  • ایران بی تردید شانس اول قهرمانی است/ امیدوارم افغانستان صعود کند
  • ایران منطقی بازی کرد/ سخت‌ترین دوره جام ملت‌ها را در پیش داریم
  • ترکیب تیم ملی فوتسال برای بازی با افغانستان مشخص شد
  • اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید
  • نبود یک بازیکن در دربی اصفهان به چشم آمد
  • آخرین تمرین ملی پوشان فوتسال پیش از شروع جام ملت‌ها
  • آخرین تمرین شاگردان شمسایی پیش از نبرد اول
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ برگزاری تمرین تیم ملی ایران