Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مکتب اسلامی و حسینی را مکتب ساختن انسان کامل خواند و گفت: هیچ مکتبی نمی‌توانند همانند اسلام انسان کامل تربیت کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین اجلاسیه 3 هزار پیام‌آور ایثار که با حضور سردار سرتیپ بهمن کارگر، سردار ادیبی و جمعی از راویان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه این راویان روایت خود را نمی‌کنند، بلکه راوی سایر افراد هستند تصریح کرد: با وجود آنکه این راویان خودشان موضوع روایت بوده‌اند اما از خودشان صحبت نمی‌کنند و از دیگران که در عرصه جانبازی و شهادت درخشیدند نام می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه روایت حماسه باعث حفظ تمدن فکری و اعتقادی می‌شود، افزود: اگر درست دقت کنیم محرم و صفر و اربعین یک روایت تاریخی است و در طول تاریخ این فرهنگ را به دیگران نقل کرده‌اند و باعث توسعه این تمدن شده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حضور اقشار و افراد مختلف در راهپیمایی اربعین اظهار کرد: پرچم اغلب کشورها را در اربعین می‌بینیم، چرا که آنها حماسه حسین(ع) را باور کرده و در این مسیر حرکت می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود نقش روایتگری را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: ما باید تربیت شدگان راه حسین که در دفاع مقدس درخشیدند را به جهانیان نشان دهیم و به جهانیان بگوییم که تنها راه، راه حسین(ع) است.

وی ادامه داد: معمولاً تمدن‌ها، حکومت‌ها و مردم خود را با سایرین مقایسه می‌کنند، می‌توان گفت در همه عرصه‌ها با دیگران برابری می‌کنیم مثلاً رشد صنعتی، علمی و فناوری - در برخی مواقع بالاتر یا پایین‌تر هستیم - اما یک چیز هست که در انقلاب اسلامی وجود دارد و در هیچ جای دیگر نیست و آن هم تربیت انسان کامل در مکتب حسینی و اسلامی است.

معاون رئیس جمهور  در خاتمه سخنان خود با تأکید بر اینکه همه را باید به اسلام دعوت کنیم، افزود: هیچ مکتبی نمی‌تواند انسان کامل را همانند مکتب اسلامی و علوی تربیت کند.

پس از سخنان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از موکب مجازی اربعین تشکل‌های شاهد و ایثارگر و همچنین کتاب "روزگار بی‌تکرار" رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انسان کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار و آمادگی هستند
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا