Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مستند «یک پرچم دلتنگی» روایتی کوتاه از مراسم اربعین سال ۱۳۹۹ است که خیل عظیمی از مشتاقان اباعبدالله (ع) از کشور‌های مختلف خصوصا مردم ایران بدلیل شرایط کرونایی نتوانستند در این سفر معنوی شرکت کنند.

این مستند که سال گذشته در مسیر پیاده روی اربعین تصویر برداری شده است، در ابتدا به شرایط سیاسی و اعتراضات عراق می‌پردازد و سپس ضمن روایت تلاش موکب داران عراقی برای حفظ سلامت زائرین از ویروس کرونا، در مدت ۲۶ دقیقه به دنبال یافتن پاسخ این سوال است که: آیا رسانه‌های غربی توانسته اند در نحوه رفتار مردم عراق با زائران ایرانی تغییری ایجاد کنند؟

مستند یک پرچم دلتنگی با تلاش گروه مستندسازان روایت مقاومت و با همکاری کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پرچم دلتنگی به کارگردانی محمدحسین همتی نژاد و تهیه کنندگی محمدحسین رضایی و با روایتگری حسین پاک و تدوین جواد یقموری ساخته شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسبحان حسنی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین ایلام با موضوع تعیین تکلیف جانمایی مواکب در مرز مهران عنوان کرد: مقررات و جانمایی های اولیه اربعین در مرز مهران با توجه به قرار گرفتن اربعین در ماه‌های سرد سال صورت گرفته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته بر خلاف امروز وجود ویزا چندان ملاک نبود و گاهی با کارت ملی انجام می‌شد ولی اکنون گذرنامه زیارتی صادر می‌شود و کار بسیار تسهیل شده و سرعت تردد بالا رفته و ما با شرایط جدیدی در برگزاری اربعین مواجه هستیم.

وی گفت: با شرایط جدید و تحولات بزرگی که در حوزه اربعین در استان ایلام صورت گرفته و جانمایی مواکب، تردد اتوبوس بازرسی‌ها باید با این شرایط جدید وفق داده شود تا زائر سریع‌تر به مرز برسد و جمعیت زودتر تخلیه شود.

حسنی تأکید کرد: موضوع ساماندهی دستفروشان باید به طور جدی دیده شود و ملاحظات نیروهای انتظامی و مرزبانی و راهور در نظر گرفته شود تا مزاحمتی در برقراری نظم و تردد زائران ایجاد نشده و خللی در تردد میلیونی زائران ایجاد نشود.

کد خبر 6087538

دیگر خبرها

  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) + فیلم
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • پرچم کردستان عراق در خانه‌‌ای ویران شده در غزه خبرساز شد (فیلم)
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره