Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@14:12:31 GMT

نجیب میقاتی به عربستان می‌رود

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۳۵۵۴

نجیب میقاتی به عربستان می‌رود

منابع رسانه ای اعلام کردند که نخست وزیر لبنان قصد دارد در آینده نزدیک به عربستان سعودی سفر کند.

 به نقل از النشره، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند. منابع رسانه‌ای اعلام کردند که زمان دقیق انجام این سفر مشخص نیست اما میقاتی برنامه ریزی های لازم در این زمینه را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، نخست وزیر لبنان همچنین قصد دارد به چند کشور عربی دیگر نیز سفر کند که از جمله آنها می‌توان به مصر، کویت و قطر اشاره کرد. این درحالی است که وی اخیراً به فرانسه سفر کرده بود.

در همین ارتباط، روزنامه لبنانی الجمهوریه نوشته است: میقاتی احساس می‌کند که به حمایت‌های کشورهای عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیازمند است. طبیعی است که در این میان، عربستان جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی میقاتی داشته باشد.

این روزنامه در ادامه آورده است: میقاتی قصد دارد از دروازه عربستان سعودی روابط و مناسبات میان لبنان با دیگر کشورهای عربی را تقویت سازد. این سیاستی است که نخست وزیر جدید لبنان در پیش گرفته است.

پیشتر ماکرون پس از دیدار با میقاتی با اشاره به اینکه پاریس به حمایت از بیروت ادامه می‌دهد، از لبنان خواست اقدامات فوری اصلاحاتی را انجام داده و مذاکرات با صندوق بین المللی پول را ادامه دهد.

وی خطاب به میقاتی گفت: با شما و وزرای شما، این فرصت را داریم که واقعاً در مسیر اصلاحات پیش برویم. ماکرون ادامه داد: لبنان همچنین باید مذاکرات حیاتی را با صندوق بین المللی پول آغاز کند که باید به سرعت تکمیل شود./ مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: صداوسیما

دیگر خبرها

  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد