Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون روحیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره توزیع «رفات کارت» دانشجویان دانشگاه علمی و کابردی اظهار کرد: این کارت از سال 97 بین دانشجویان توزیع می‌شد؛ اما این تسهیلات به دلیل نبود بودجه لازم و مشکلات مالی دانشگاه متوقف شده است.

وی با بیان اینکه  دانشگاه علمی و کاربردی مبالغی را برای ارائه خدمات تغذیه‌ای، به حساب دانشجویان واریز می‌کرد، گفت: این کارت به صورت ماهانه توسط دانشگاه شارژ می‌شد و دانشجویان از این کمک هزینه استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره کل امور دانشجویی دانشگاه علمی‌وکاربردی در پاسخ به این پرسش که توزیع مجدد «رفاه کارت» در سال تحصیلی جدید، برای دانشجویان این دانشگاه انجام می‌شود یا خیر بیان کرد: این موضوع به سیاست‌های کلان دانشگاه بستگی دارد. اگر سازمان برنامه و بودجه اعتبار شارژ این کارت‌ها را تامین کند، به احتمال فراوان خدمات تغذیه‌ای بازهم به دانشجویان تعلق خواهد گرفت.

وی درباره تسهیلات رفاهی دانشگاه علمی و کاربردی تشریح کرد: این دانشگاه خوابگاه دانشجویی دولتی و خودگردان و حتی سلف و خدمات تغذیه‌ای ندارد.

روحیان با بیان اینکه نبود خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی مشکل ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: بیشتر کلاس‌های درس این دانشگاه بعد از ظهر و در روزهای پایانی هفته برگزار می‌شود، در نتیجه دانشجویان به سلف یا خوابگاه احتیاجی ندارند.

نظام آموزش ترکیبی در دانشگاه علمی و کاربردی

رئیس اداره کل امور دانشجویی دانشگاه علمی‌وکاربردی با بیان اینکه امسال نحوه آموزش در دانشگاه علمی و کاربردی به صورت تلفقی است، گفت: کلاس‌های درس این دانشگاه در مهرماه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود؛ اما تغییر نوع آموزش برای آبانماه به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و رنگ‌بندی شهرها و شرایط استان‌ها بستگی دارد.

وی ادامه داد: کلاس‌های دروس عملی، کار ورزی، کاربینی و کارگاه‌ها مانند سال تحصیلی گذشته، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

روحیان درباره وضعیت واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علمی و کابردی عنوان کرد: واکسیناسیون دانشجویان، استادان و کارکنان این دانشگاه به اتمام رسیده است.

رئیس اداره کل امور دانشجویی دانشگاه علمی‌وکاربردی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی از نظر سنی با دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور تفاوت دارند، گفت: بیشتر دانشجویان این دانشگاه شاغل هستند و سن بیشتری نسبت به سایر دانشجویان دارند. در نتیجه آنها الزما واکسن را از طریق دانشگاه دریافت نکرده‌اند چراکه شامل اصناف و گروه‌های سنی بودند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1112552 برچسب‌ها دانشگاه علمی و کاربردی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه علمی و کاربردی دانشجویان دانشگاه علمی دانشگاه علمی و کاربردی دانشگاه علمی وکاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان ثبت نام وام شهریه نیمسال دوم تحصیلی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه ای زمان ثبت نام و شرایط وام شهریه نیمسال دوم تحصیلی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در این بخشنامه آمده است؛ صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳قرار گیرد، می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند؛ لذا ضروری است دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی نسبت به تبادل و بروزرسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع قبل از تاریخ شروع ثبت نام تا پایان فرآیند ثبت نام وام به صورت برخط اقدام نمایند.

 ارائه و ثبت اطلاعات سند تعهد محضری دانشجویی و ضامنین (دارای شماره شناسه مخصوص صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف و رمز تصدیق مطابق متن اعلام شده) توسط دانشجویانی که در نیمسال تحصیلی جاری برای اولین بار تقاضای دریافت وام‌های صندوق را دارند الزامی است.

سقف مبلغ ضمانت وام‌های دانشجویی (بند‌های ۱ و ۲ و ۳ ماده ۱۰ آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی) به ترتیب ۱۲۰، ۶۰ و بیش از ۱۲۰ میلیون تومان است و ارائه گواهی کسر از حقوق صرفًا برای دانشجویانی خواهد بود که مجموع وام‌های دریافتی آنان به بیش از ۱۲۰ میلیون تومان میرسد.

 مسئولیت کنترل و صحت سنجی مستندات، سند تعهد، شرایط ضامنین، کنترل سقف دریافت وام و تائید و رد درخواست وام دانشجویی بر عهده کاربران و معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها میباشد. از این رو معاونت دانشجویی دانشگاه قبل از تایید نهایی و ارسال درخواست‌های وام به صندوق رفاه، امکان رد هر درخواست وامی را خواهد داشت.

میزان اعتبار وام شهریه در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری نیز برای هر دانشگاه به صورت مجزا تخصیص داده شده که ضروری است دانشگاه‌ها در چارچوب اعتبار اعلام شده نسبت به تأیید وام‌ها اقدام نمایند.

 با توجه به ممنوعیت پرداخت وام به دانشجویان بورسیه و شاغل مطابق بند "ه" و "ز" و تبصره ۱ بند "ز" ماده ۲ آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی در چارچوب اعتبارات ابلاغی، شایسته است برنامه ریزی لازم برای اعطای وام به دانشجویان غیر شاغل با اولویت دانشجویان مستعد کم بضاعت انجام پذیرد.

 پرداخت وام مازاد شهریه به دانشجویان شهریه پرداز تحت پوشش نهاد‌های حمایتی (کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور) مطابق سنوات گذشته در اولویت پرداخت وام میباشد. ولیکن ثبت تقاضای این وام در سامانه یکپارچه صندوق توسط دانشجوی تحت پوشش الزامی است.

ثبت نام همزمان وام مازاد شهریه و وام شهریه برای دانشجویان تحت پوشش امکان پذیر نمی‌باشد. با توجه به اینکه بررسی و صحت سنجی تحت پوشش بودن این دسته از دانشجویان بر اساس اطلاعات أخذ شده از نهاد‌های مذکور میباشد برای تایید وام مازاد شهریه دانشجویان اخذ مدرک یا مستندات از دانشجو ضرورتی ندارد.

 

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • غزه چگونه دانشگاه‌های آمریکا را تغییر می‌دهد؟
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • انتصابات جدید شهردار تهران در سه بخش مدیریت شهری
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه است