Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از فعالیت ۳۰ مرکز مشاوره در کرمان و ۴۱ مرکز در سطح این استان خبر داد و گفت: در مجموع ۷۱ مرکز مشاوره به ارائه خدمات آموزشی به زوجین، صلح و سازش، پیشگیری از طلاق و سایر مهارت‌ها می‌پردازند. خبرگزاری میزان - سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره استان کرمان با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای مشورتی مراکز مشاوره در کرمان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد هشت جلسه شورای مشورتی برگزار شده و ۱۰۴ مصوبه داشته است؛ همچنین چهار دوره بازدید و نظارت بر عملکرد مراکز مشاوره انجام و سه نفر از مدیران مراکز به عنوان نفرات برتر معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته کمیته علمی مراکز مشاوره نیز برگزار شده است، تصریح کرد: برخی مراکز که نیاز به اتخاذ مشاور داشته اند با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و همکاری بهزیستی و نظام روان شناسی یک نفر روان شناس انتخاب کرده‌اند که در این راستا صلاحیت ۲۸ نفر مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت شش نفر تایید صلاحیت شده اند.

قویدل در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر سامانه تصمیم در شهرستان‌های بیش از ۵۰ هزار جمعیت فعال است، گفت: در سال جاری گزینش، جذب و آموزش ۲۱ مشاور انجام شده و علاوه بر برگزاری دوره عملی کارآموزی مشاوران خانواده، ۱۴ کارگاه مداخله در طلاق ویژه مددکاران بهزیستی نیز برگزار شده است.   بیشتر بخوانید: دعاوی طلاق در شهر کرمان به مراکز مشاوره ارجاع می‌شود/ ثبت نام آنلاین مرکز مداخله در طلاق معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: امسال نیز با برگزاری یک جلسه شورای مشورتی سعی کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت این شورا و رصد دقیق موضوعات و مصوبات بتوانیم به نحو مطلوب تری برنامه ریزی‌ها را انجام و مصوبات را اجرا کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در حال حاضر ۳۰ مرکز مشاوره در کرمان و ۴۱ مرکز در سطح استان کرمان فعالیت می‌کنند که در مجموع ۷۱ مرکز مشاوره به ارائه خدمات آموزشی به زوجین، صلح و سازش، پیشگیری از طلاق و سایر مهارت‌ها می‌پردازند.

قویدل گفت: ارزیابی و دستورالعمل‌ها حاکی از آن است که نظارت نسبی در سطح مرکز مشاوره استان کرمان وجود دارد، هرچند برخی نقایص و معایب وجود دارد که باید اصلاح شوند؛ ضمن اینکه در مساجد گروه‌های مصلحین با تیمی سه نفره تشکیل شده اند که یک نفر از آن‌ها مشاور و دو نفر از معتمدین محلات هستند.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر از طریق سامانه تصمیم خدمات مشاوره انجام می‌شود؛ در حالی‌که ضرورت دارد قبل از ثبت و ارجاع پرونده‌ها به دادگاه، از طریق دفاتر خدمات قضایی یا سامانه مذکور با ارجاع به مصلحین و مشاورین نسبت صلح و سازش و حل اختلاف در پرونده‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری کرمان پیشگیری از وقوع جرم مداخله در طلاق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کرمان پیشگیری از وقوع جرم مداخله در طلاق مداخله در طلاق مراکز مشاوره شورای مشورتی مرکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان

همایون عمودی زاده اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و صدای مشاور ۱۴۸۰ جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی است.

وی اضافه کرد: ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع اورژانس اجتماعی و همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی نو پدید با توجه به گستردگی اهداف، سازمان بهزیستی بسیار مهم است.

 مدیرکل بهزیستی لرستان از فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در استان به صورت دولتی و غیردولتی به جامعه هدف خبرداد و افزود: در زندگی امروز با توجه به استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در زندگی وجود دارد همه مردم نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند و از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است موجب به وجود آمدن چالش‌هایی در زندگی افراد شود لذا خط تلفنی صدای مشاور سازمان بهزیستی، برای ارائه خدمات مشاوره رایگان فعال است.

عمودی زاده تصریح کرد: این سامانه تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ به صورت رایگان فعال است.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این مراکز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف در لرستان را دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است