Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در جریان تشکیل یک فقره پرونده تخلف محیط زیستی با موضوع نگهداری گونه‌های جانوری وحشی در یک باب ساختمان ویلایی بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست، متهم پرونده مزبور پس از طی فرآیند دادرسی در محاکم شهرستان، مجرم شناخته و از سوی دادگاه به مجازات قانونی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ محمد فریدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: از آنجایی که برابر قانون شکار و صید مصوب سال ۱۳۴۶ با اصلاحات بعدی و آیین نامه های مربوطه شکارو صید، حمل و نگهداری حیوانات و اجزای آن ها مستلزم اخذ مجوز از سازمان محیط زیست است، بر این اساسا هر اقدامی بر خلاف قانون یاد شده جرم محسوب شده و متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

او در تشریح دادنامه یاد شده بیان کرد: با توجه به اینکه در دادنامه صادره علاوه بر محکومیت متهم به مجازات مقرر در قانون شکار و صید در باب اعمال مجازات تکمیلی وفق ماده 23 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 با هدف اصلاح مرتکب، وی به ساخت سه باب آبشخور در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان تحت نظارت اداره محیط زیست برای استفاده وحوش محکوم شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند در پایان ضمن تحسین از دادنامه صادره از سوی قاضی شعبه ۱۰۳ دادگستری شهرستان دماوند و تشکر و قدردانی از مجموعه دادگستری شهرستان که اهتمام ویژه‌ای در راستای حمایت از محیط زیست دارند، اظهار امیدواری کرد: صدور اینگونه آرا زمینه اصلاح متخلفین و مشارکت آنها در حفاظت از محیط زیست را به دنبال دارد و چه بسا موجب علاقه متخلفین به حیات وحش و جلوگیری از کشتار و نگهداری آن ها شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قانون آیین نامه محیط زیست جرم حفاظت محیط زیست دماوند حفاظت از محیط زیست محیط زیست حیات وحش حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا علیمرادی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سرریز شدن بیشتر سدهای استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست. از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل‌زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 845347 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان گاندو سازمان حفاظت محیط زیست حوادث ایران

دیگر خبرها

  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند