Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:12:04 GMT

کاهش دما و بارش خفیف باران طی امروز در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۳۶۷۰

کاهش دما و بارش خفیف باران طی امروز در استان اردبیل

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتاً ناپایدار طی پنج روز آینده در غالب مناطق استان است.

وی از کاهش نسبی دمای هوا طی امروز و فردا در استان خبر داد و افزود: امروز با تداوم نفوذ زبانه‌های پرفشار در سطح استان جریانات شمالی تقویت شده و از دمای هوا طی امروز و فردا به صورت محسوسی کاسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به رخداد مه و بارش خفیف باران در برخی مناطق استان نیز اشاره کرد و گفت: این زبانه‌های پرفشار با جریانات مرطوب خزری همراه بوده و در نتیجه بر میزان ابرناکی در غالب مناطق استان افزوده خواهد شد و در برخی از مناطق بویژه نوار شرقی و به خصوص نواحی منتهی به استان گیلان شاهد رخداد مه و بارش خفیف باران خواهیم بود.

محمدی تصریح کرد: طی روز دوشنبه موقتاً جو استان پایدار شده ولی مجدداً از روز سه شنبه بر شدت ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مدت در پروازهای فرودگاه اردبیل اختلال ایجاد خواهد شد افزود: از روز سه شنبه تا اوایل جمعه در غالب مناطق استان آسمانی نیمه ابری تا ابری توأم با وزش باد خزری، رخداد مه و بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به کمینه و بیشینه دمای رخداده در ۲۴ ساعته گذشته در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: گرم‌ترین نقطه در استان مربوط به شهرستان پارس آباد با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و خنک‌ترین منطقه در شهرستان خلخال با دمای ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسید.

کد خبر 5313007

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل سازمان هواشناسی بارش باران هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 بوشهر اربعین حسینی ایلام واکسن کرونا بازگشایی مدارس آمار کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان خطبه های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی دفاع مقدس بارش خفیف باران استان اردبیل مناطق استان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران

رئیس سازمان هواشناسی گفت: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق جنوبی بی‌سابقه و حتی از رکوردهای به‌جامانده از طوفان گونو سال ۱۳۸۶ بیشتر بوده است.

سحر تاجبخش با تاکید بر بی‌سابقه بودن میزان بارش‌ها در برخی مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق حتی از رکوردهای به‌جامانده از طوفان گونو در سال 1386 نیز بیشتر بوده است.

تاجبخش افزود: در کُنارک ظرف 24 ساعت حدود 247 میلی‌متر باران بارید که 140 میلی‌متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال 1386 بوده، است. در زرآباد نیز در 24 ساعت 270 میلی‌متر باران بارید که این مقدار 200 میلی‌متر بیشتر از رکورد قبلی در سال 1376 این شهر است.

وی تصریح کرد:‌ این مقدار بارش در یک شبانه‌روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی‌سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، 146 میلی‌متر باران ظرف 24 ساعت بارید.بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل 10 رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاجبخش افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

به گفته وی،‌ تا صبح دیروز پنجشنبه از 380 ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آب‌گرفتگی گسترده، بالا آمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

tags # بارش باران سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان