Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آستانه اربعین حسینی با اشاره به وضعیت شکننده کرونایی این استان از عزاداران خواست توصیه‌های بهداشتی را بیشتر جدی بگیرند تا به روز‌های ناخوش گذشته برنگردیم.

او افزود: شستن دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه، استفاده همزمان از ۲ ماسک مناسب و دفع مناسب ماسک آلوده از مهمترین مواردی است که می‌تواند جلوی چرخه ویروس کرونا را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برای پیشگیری از کرونا همچنان لازم است از یکدیگر حداقل ۲ متر فاصله داشته باشیم، ادامه داد: عزاداران اربعین حسینی برای حفظ سلامت جامعه از دست دادن و روبوسی با دیگران پرهیز کنند.

حیدرزاده تصریح کرد: ویروس کرونا ۲ روز قبل از ظهور علائم و تا ۱۴ روز پس از آن می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

در پیک پنجم کرونا در استان گیلان حدود ۲۲هزار نفر به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری و تقریبا همین تعداد هم سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دستورالعمل های بهداشتی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه با هم برای جوانی جمعیت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روایت گزارش چشم و چراغ این هفته، متولدان سال ۱۴۰۲ است. آمار‌ها از تولد ۲۳ هزار نوزاد در سال گذشته در استان یزد حکایت دارد، آماری که نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش روبرو بوده است.

یکی از ارگان‌های تاثیر گذار برای افزایش جمعیت و اجرای قانون جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی است. آنگونه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می‌گوید: نرخ ولادت در سال ۹۵، ۲/۶ بود، عددی که در سال ۹۹ به ۱/۹۹ رسید.

دکتر هاشمی افزود: پس از ابلاغ قانونی جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰، در استان یزد ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست استاندار وبه دنبال آن در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد، روند کاهشی ولادت متوقف و در سال گذشته نرخ ولادت در استان یزد به عدد ۲ رسید.

وی ادامه داد: راه اندازی کلینک‌های مشاوره، ارائه خدمات درمانی رایگان به مادران باردار، فعالیت مرکز مردمی نفس (مرکز نجات فرزندان سقط)، تولید محتوای فرهنگی و بسته‌های آموزشی و راه اندازی ۳۴ مهدکودک در مراکز علوم پزشکی برای ارائه خدمات به مادران شاغل از جمله اقداماتی است که در یکسال گذشته انجام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • همه با هم برای جوانی جمعیت
  • شناسایی ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟