Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، محمد رضا جولایی با بیان اینکه مقدار مصرف گاز خانگی نسبت به زمان مشابه پارسال ۲ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است، افزود: مقدار مصرف گاز طبیعی در کل کشور در نیمه نخست امسال ۱۰۴ میلیارد و ۲ میلیون مترمکعب بوده که سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۳۷ میلیارد و ۴۷۹ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۲۳ میلیارد و ۹۹۴ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جولایی افزود: براین اساس مصرف گاز بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده نسبت به زمان مشابه پارسال ۲ میلیارد مترمکعب کاهش یافته، مصرف نیروگاه‌ها ۴ میلیارد مترمکعب افزایش یافته و مصرف صنایع عمده به‌طور تقریبی بی‌تغییر نسبت به نیمه نخست سال ۱۳۹۹ است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری در ۶ ماه نخست امسال هم ۱۲۵ میلیارد و ۳۶۴ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به دوره مشابه پارسال ۳ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

به گفته جولایی، مصرف گاز طبیعی در نخستین روز پاییز امسال هم ۵۷۷ میلیون مترمکعب بوده که تغییر محسوسی نسبت به زمان مشابه پارسال نداشته است.

پربیننده ترین جنجال این چند میلیون بشکه / صادرات پنهانی نفت آشکار شد؟ ۱۰میلیارد دلار برای میدان نفتی آذر مهران سرمایه‌ گذاری شد نزدیک شدن به توافق هسته ای قیمت نفت را متاثر کرد چتر خشکسالی بر سر ایران در فصل سرما وضعیت بدمعیشتی کارون را دوباره شور کرد! / مشکل آب خوزستان، یکی دوماهه حل می‌ شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مصرف گاز میلیارد مترمکعب میلیون مترمکعب مشابه پارسال مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها

به گزارش خبرنگار مهر، بارش‌های اخیر روزنه امیدی برای جبران بخشی از کسری آب سدها شده حتی سرازیر شدن آب از سد هیرمند این بخشی از نگرانی‌های تأمین آب سیستان و بلوچستان را در ماه‌های گرم سال رفع کرد، اما به طور کلی سدهای کشور چه وضعیتی دارند آیا وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته دارند یا ممکن است در تابستان با چالش‌های آبی مواجه شویم

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران ورودی سدها از ابتدای سال آبی تا کنون ۲۵ میلیارد متر مکعب بوده که سال گذشته ۲۷ میلیارد متر مکعب بوده است این در حالیست که خروجی سدها از ابتدای سال آبی تا کنون ۱۵.۷۱ میلیارد متر مکعب بوده که این عدد در سال آبی گذشته اندکی کمتر بوده است. و در حال حاضر پرشدگی سدها به ۶۱ درصد است.

بر اساس آمار ارائه شده، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۸۹,۹ میلیمتر می‌باشد.این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۲۰۹,۲ میلیمتر ۹ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۸۰,۸ میلیمتر ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 6084089 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها