Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-28@17:15:18 GMT

چرا حجم اینترنت رایگان دانشجویی کاهش یافت؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۴۷۶۵

چرا حجم اینترنت رایگان دانشجویی کاهش یافت؟

ایتنا -  محمود حبیبی - مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش هم امروز گفت: به زودی بسته ۴۰ گیگ اینترنت رایگان در اختیار معلمان، قرار خواهد گرفت. این بسته رایگان به منظور استفاده معلمان در ۶ ماهه اول سال تحصیلی خواهد بود.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه با دریافت اطلاعات دانشجویان و اساتید از مراجع مربوطه، ثبت‌نام برای اینترنت رایگان آغاز می‌شود، گفت: ما شرایط را رصد می‌کنیم و شتاب‌گیری واکسیناسیون در کشور این نوید را می‌دهد که به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی به‌صورت مجازی برای دومین سال متوالی و نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله اینترنت برای دسترسی به محتوای آنلاین آموزشی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این مدت با ارائه اینترنت رایگان و رایگان کردن سامانه شاد و سامانه‌های آموزشی، تلاش کرده بود فرآیند آموزش را برای دانش‌آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی تسهیل کند، بار دیگر به ارائه اینترنت رایگان اقدام کرد.

بدین ترتیب عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- روز گذشته اعلام کرد برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان شش‌ماهه در نظر گرفته شده است. از روز گذشته، برخی کاربران با مراجعه به سامانه ICTgifts اعلام کردند که هنوز ثبت‌نام برای دریافت اینترنت آغاز نشده است. همچنین دانشجویان به حجم بسته‌ها اعتراض داشته و عنوان کردند با توجه به اینکه سال گذشته بسته‌های ۶۰ گیگابایتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده، بسته‌های فعلی پاسخگوی نیاز آنها نخواهد بود.

در این راستا ستار هاشمی - معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان گفت: سامانه ICTgifts نیاز به یک سری اطلاعات دارد که توسط مراجع ذی‌ربط در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم فرآیند ثبت‌نام را شروع کنیم. این اطلاعات باید توسط سازمان‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، مرکز مدیریت مراکز حوزوی، آموزش و پرورش در اختیار ما قرار گیرد که بتوانیم در فرآیند ثبت‌نام از آن استفاده کنیم.

وی همچنین درباره زمان انجام ثبت‌نام توضیح داد: مکاتبات و هماهنگی‌ها با مراجع مربوطه و هماهنگی لازم با اپراتورها برای تخصیص بسته‌های اعلامی انجام شده که برای اساتید دانشگاه‌، ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان و طلاب ۳۰ گیگ در نظر گرفته شده است. به لحاظ زیرساختی، ‌آمادگی لازم را در وزارت ارتباطات داریم و در اسرع وقت این کار انجام می‌شود و امیدواریم در هفته جاری بتوانیم این فرآیند ثبت‌نام را آغاز کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اعتراض کاربران به حجم پایین اینترنت ارایه شده بیان کرد: برای حجم بسته مدنظر مطالعاتی صورت گرفته، اما با توجه به شتاب‌گیری فرآیند واکسیناسیون در کشور، نگاهمان این است که بتوانیم به‌سمت حضوری کردن آموزش حرکت کنیم. ما در وزارت ارتباطات متناسب با نیاز واقعی و امید به اینکه بخشی از آموزش حضوری شود، در ادامه کار در تعامل با بخش آموزش و در کنار نظام تعلیم و تربیت کشور خواهیم بود.

 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینترنت رایگان ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت رایگان وزارت ارتباطات ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات

ه گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه (هشتم فروردین ۱۴۰۳) با حضور خبرنگاران گفت: گزارش اتحادیه بین المللی مخابرات در مورد توسعه زیر ساخت های ارتباطاتی کشور ها منتشر شده است که شاخصی به نام «آی دی آی» یا شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد کشور ها است که در این گزارش که مربوط به سال ۲۰۲۳ ایران ۶ پله ارتقا پیدا کرده است و در بین حدود ۱۷۰ کشور از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده است.

وی‌افزود: شاخص های مورد بررسی فراگیر بودن ارتباطات و کیفیت و میزان استفاده مردم از زیر ساخت های ارتباطی است.

کد خبر 6063507

دیگر خبرها

  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۶ پله صعود کرد
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟