Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری فارس، صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد که کشورهای جهان برنامه ریزی کرده اند تا سال 2050 میزان انتشار گازهای گلخانه ای را به صفر برسانند و این زمان طولانی نیست و باید کشورها تا دیر نشده هر جه زودتر در این زمینه اقدام کنند.

صندوق در گزارش خود تاکید کرده است که ارزان بودن سوخت های کربنی باعث شده استفاده از این نوع سوخت در سالهای گذشته افزایش بیش از اندازه ای داشته باشد ولی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کشورها باید به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر روی بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد بین المللی تصریح کرده است اگر میزان خسارتی که استفاده از سوختهای فسیلی به طبیعت وارد می سازد نیز قیمت گذاری شود نه تنها استفاده از سوخت های فسیلی و کربنی طرفدار نخواهد داشت بلکه در حقیقت نسبت به سوخت های تجدید پذیر بسیار گرانتر هم خواهد بود.

سوخت های کربنی باعث گرم شدن کره زمین، افزایش سطح دریاها و ایجاد خشکسالی در طبیعت می شود از سوی دیگر با آلوده ساختن هوا تهدید بزرگی برای سلامتی انسان ها محسوب می شود.

صندوق بین المللی پول تصریح می کند که اگر هزینه و فایده سوخت کربنی و سوخت های پاک را بسنجیم سوخت های پاک که از باد و خورشید و غیره به دست می آید بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و کشورها باید در آینده نزدیک به این سمت بروند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول گازهای گلخانه ای طبیعت جهان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند صنعت حمل و نقل در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، در تلاش کشور‌ها برای کاهش میزان انتشار گاز‌های گلخانه ای، سازمان حمل و نقل نروژ، شرکت کشتی سازی «Myklebust» «میکلبوست» را برای ساخت دو کشتی هیدروژنی انتخاب کرده است تا فاصله ۲۷۸ کیلومتری بین شهر‌های «بودو» و «لوفوتن» را طی کنند.

سوخت هیدروژنی این کشتی‌ها که در سال ۲۰۲۶ تحویل داده می‌شوند، در بودو تولید و تامین می‌شود.

اهمیت این پروژه آنجاست که حمل و نقل مسافر با سوخت هیدروژن در چنین مسیر سخت و طولانی قبلا هرگز انجام نشده است. تمام ملاحظات ایمنی باید در طراحی و راه حل‌های فنی برای کشتی‌هایی که مسافت‌های طولانی را در آبراه‌های دشوار طی می‌کنند، در نظر گرفته و پروتکل‌ها و استاندارد‌های ایمنی برای کلاس کاملا جدیدی از کشتی‌ها ارائه شود.

مقامات سازمان حمل و نقل نروژ می‌گویند: این پروژه یک تقویت قابل توجه برای فناوری و محیط کارخانه کشتی سازی نروژ است و مفتخریم که آن را در در این کشور انجام می‌دهیم.

بر اساس اعلام میکلبوست، این کشتی‌های ۱۱۷ متری که ۱۲۰ خودرو را جابه جا می‌کنند از هیدروژن سبز به عنوان منبع اصلی سوخت خود استفاده کرده و حداقل ۸۵ درصد از مسافت خود را در حین حرکت در آب‌های خشن قطب شمال طی می‌کنند.

این کشتی‌ها به دلیل سرعت متوسط ۱۷ گره دریایی با شرایط چالش برانگیزی مواجه می‌شوند، اما به گونه‌ای طراحی خواهند شد که به طور موثر با این چالش‌ها مواجه شوند.

واحد‌های ذخیره هیدروژن آنها، سوخت را از پیل‌های سوختی تامین می‌کنند که برای تامین انرژی سیستم‌های کمکی و نیروی محرکه کشتی ها، برق تبدیل می‌کند. به گفته شرکت آف شور انرژی، پیش بینی می‌شود این راهبرد جدید انتشار CO۲ را سالانه ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن در طول این مسیر کاهش دهد.

با متعهد شدن دولت‌ها به دستیابی به اهداف «خالص صفر»، پیش بینی می‌شود بخش حمل و نقل شاهد موجی از چنین تحولاتی در چند سال آینده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است
  • گام بلند صنعت حمل و نقل در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن
  • طلا در این کشورها ارزان است | نکته‌های مهم برای خرید طلا در سطح بین‌المللی
  • مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود
  • صندوق بین المللی پول به آمریکا هشدار داد | قیمت بیت کوین به کدام سو می رود؟
  • هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا