Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی جشنواره فیلم نوستالژیا، دومین جشنواره فیلم نوستالژیا که ۳۰ شهریورماه تا ۳ مهرماه ۱۴۰۰ به دبیری محمد قانع‌فرد در میلان ایتالیا برگزار شد، جمعه شب دوم مهرماه با حضور اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره، تعدادی از فیلمسازها و داوران این دوره به پایان رسید.  

دومین جشنواره فیلم نوستالژیا در سه بخش فیلمنامه، فیلم بلند و فیلم کوتاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره جشنواره، هزار و ۱۴۷ اثر شامل فیلمنامه و فیلم کوتاه و بلند داستانی به دبیرخانه ارسال شد که از بین آنها، ۳ فیلمنامه، ۷ فیلم سینمایی و ۲۸ فیلم کوتاه انتخاب شدند.

در این مراسم همچنین برگزیدگان در سه بخش فیلمنامه، فیلم بلند و فیلم کوتاه معرفی و از آنها تجلیل شد.

اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:

فیلمنامه
فیلمنامه جاشو نوشته اشکان چاووشی از ایران برنده بهترین فیلمنامه کوتاه شد.  

فیلم بلند
فیلم سینمایی امواج نرم دریای دوست، جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی به کارگردانی امیر کاوه و تهیه‌کنندگی امیر کاوه و مصطفی محمدخانی محصول مشترک ایران و ایتالیا اهدا شد.

در این بخش، همچنین جایزه صلح جشنواره نوستالژیا به فیلم سیمین به کارگردانی و تهیه کنندگی مرتضی آتش زمزم تعلق گرفت.

فیلم‌ کوتاه بخش مسابقه
جایزه بهترین فیلم کوتاه به فیلم کوتاه شورشی به کارگردانی پی یر فیلیپ شوونی از کانادا اهدا شد.

در بخش فیلم کوتاه، همچنین جایزه ویژه دبیر جشنواره فیلم نوستالژیا به فیلم کوتاه برادر به کارگردانی بپه توفارولو از ایتالیا رسید.

بر اساس اعلام محمد قانع‌فرد دبیر دومین جشنواره فیلم نوستالژیا، فیلم‌های کوتاه بخش غیررقابتی حاضر در دومین دوره جشنواره نوستالژیا در زمانی مناسب نمایش داده خواهند شد که اطلاع‌رسانی می‌شود.

جشنواره فیلم نوستالژیا، اولین جشنواره فیلم های ایرانی در ایتالیا است که با هدف ایجاد فضای نوستالژیک برای ایرانیان شمال ایتالیا و ارائه بخشی از فرهنگ و هنر ایران به ایتالیایی‌ها راه اندازی شده است و در ۲ بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه و بلند برگزار می‌شود.

برچسب‌ها ایتالیا سینما فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا سینما فیلم کوتاه ایتالیا سینما فیلم کوتاه جشنواره فیلم نوستالژیا دومین جشنواره فیلم فیلم کوتاه فیلم بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: فیلم‌های تولیدی توسط فیلم‌سازان جوان مهابادی و از فارغ التحصیلان این دفتر تولید شده و آماده‌ نمایش شده‌اند.

وی افزود: فیلم‌کوتاه داستانی دوراهی، به نویسندگی و کارگردانی شیدا فرجاد و فیلم‌کوتاه داستانی ژیان به نویسندگی و کارگردانی محمد ادیب خضر زاده تولید شد.

بایزیدی اضافه کرد: فیلم دوراهی داستان پسر بچه‌ای است که مادرش مسئولیت خرید وسایل خانه را به وی می‌دهد.

رئیس انجمن سینمای‌جوان مهاباد ادامه داد: فیلم‌کوتاه ژیان هم با موضوع مردی که پاکبان است و برای تسکین رنج‌ها و آرامش خود راهی برای خود می‌یابد.

وی همچنین بیان کرد: فیلم کوتاه داستانی سکالا به نویسندگی کامیار قادری و علی امینی نیا و کارگردانی کامیار قادری و فیلم کوتاه پاک کن به نویسندگی و کارگردانی علی امینی‌نیا آماده‌ نمایش شد.

بایزیدی ادامه‌ داد: فیلم‌کوتاه داستانی پاک‌کن، داستان‌مردی را روایت می‌کند که وی در حال تکمیل‌کردن و نوشتن‌رمان است که طی‌یک اتفاق زندگی وی دچار تحول می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد تصریح کرد: فیلم‌کوتاه سکالا با موضوع ازدواج و روایت جوانی است که برای خواسته‌های همسر آینده اش تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: پارسال هم ۱۲ فیلم کوتاه داستانی با موضوعات مختلف در این دفتر تولید شده‌ است.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های شصت گانه ایران است که در جنوب استان آذربایجان‌غربی با بیش از سه دهه فعالیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • جدول بیشترین قهرمانی سری آ / اینتر دومین تیم پرافتخار شد