Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی کرمان گفت: پرونده‌های تمکین باید به مراکز مشاور ارجاع شوند و چنانچه مسئله تمکین اصلاح شود قطعا شاهد کاهش چشمگیر پدیده طلاق خواهیم بود. چون منشاء اکثر دادخواست های طلاق نارضایتی جنسی است چراکه زوجین چگونه برخورد کردن باهم را یاد نگرفته اند.

حجت الاسلام"محمدامیر ابراهیمی" امروز چهارم مهرماه در جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره استان کرمان با اشاره به اینکه هدف ما کاهش فروپاشی بنیاد خانواده هاست، افزود: خوشبختانه قوه قضاییه به این نتیجه رسیده که در کنار دادگاه‌های خانواده باید مراکز مشاوره نیز حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پرونده‌های تمکین باید به مراکز مشاور ارجاع شوند و چنانچه مسئله تمکین اصلاح شود قطعا شاهد کاهش چشمگیر پدیده طلاق خواهیم بود. چون منشاء اکثر دادخواست های طلاق نارضایتی جنسی است چراکه زوجین چگونه برخورد کردن باهم را یاد نگرفته اند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مهم مراکز مشاوره صلح و سازش است، گفت: انتظار ما ایجاد صلح و سازش عمیق و ماندگار است و در این زمینه برخی مراکز مشاوره موفق عمل کرده و تجربه آنها به سایر مراکز نیز تعمیم داده خواهد شد.

وی وظیفه دوم مراکز مشاوره را آموزش زوجین برشمرد و بیان کرد: آموزش های قبل از ازدواج ضروری بوده و باید در دستور کار همه مشاوران قرار گیرد، همچنین توجه به آموزه های دینی برای استحکام بنیان خانواده ها نیز بسیار لازم است یعنی در کنار مشاوره هایی که با مکاتب غربی به مراجعین داده می‌شود باید به بیان مسائل دینی نیز پرداخته شود چرا که جامعه اسلامی نیاز به خوراک اسلامی نیز دارد.

رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی کرمان یادآور شد: سومین وظیفه مراکز مشاوره گوشزد اشتباهات زندگی افراد آسیب دیده به فرزندان آنها است تا از تکرار معضلات اجتماعی پیشگیری شود، به علاوه یک مرکز مشاوره خوب باید به سیره ائمه‌ علیهم السلام نیز توجه کند.

وی ضمن تاکید بر بومی سازی اسناد بالادستی، بیان کرد: نیاز است از حضور مصلحین در مساجد جهت صلح و سازش در پرونده های خانواده استفاده شود، همچنین باید یک گزینه به سامانه تصمیم افزوده شود تا پرونده ها در مراحل اولیه و قبل از ارجاع به دادگاه، به مصلحین و مراکز مشاوره ارجاع شوند.

به گزارش ایسنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۳۰ مرکز مشاوره در کرمان و ۴۱ مرکز در سطح استان فعالیت می کنند که در مجموع ۷۱ مرکز مشاوره به ارائه خدمات آموزشی به زوجین، صلح و سازش، پیشگیری از طلاق و سایر مهارت ها می پردازند.

"سیدمهدی قویدل" با اشاره به راه اندازی دبیرخانه شورای مشورتی مراکز مشاوره در کرمان اظهار کرد: در حال حاضر سامانه تصمیم در شهرستان های بالای ۵۰ هزار جمعیت فعال است و در سال جاری بر برگزاری دوره عملی کارآموزی مشاوران خانواده، ۱۴ کارگاه مداخله در طلاق ویژه مددکاران بهزیستی نیز برگزار شده است.

 وی افزود: ارزیابی و دستورالعمل ها حاکی از آن است که نظارت نسبی در سطح مرکز مشاوره استان وجود دارد، هرچند یکسری نقایص و معایب وجود دارد که بایستی اصلاح شوند، ضمن اینکه در مساجد گروه‌های مصلحین با تیمی سه نفره تشکیل شده اند که یک نفر از آنها مشاور و دو نفر از معتمدین محلات هستند.

قویدل در پایان تاکید کرد: در حال حاضر از طریق سامانه تصمیم خدمات مشاوره انجام می‌شود در حالیکه ضرورت دارد قبل از ثبت و ارجاع پرونده ها به دادگاه، از طریق دفاتر خدمات قضایی یا سامانه مذکور با ارجاع به مصلحین و مشاورین نسبت صلح و سازش و حل اختلاف در پرونده ها اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طلاق نارضایتی كرمان مركز مشاوره خانواده صلح و سازش مراکز مشاوره مرکز مشاوره صلح و سازش پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است

نشست قضات محاکم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان با حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در این نشست اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

وی ضمن رضایت از عملکرد قضات و کارکنان اداری شعب دادگاه تجدیدنظر استان، افزود: آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان طی یکسال اخیر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء به اجرای دستور العمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضاییه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضاییه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

* متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است

معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان گفت: طی یکسال گذشته به ۲۰ شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان ۴۱ هزار ۲۷۷ پرونده وارد شده است و در مقابل قضات در مجموع ۴۱ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده بوده است.

مسعود امیرمیجانی در نشست قضات دادگاه تجدیدنظر استان کرمان با رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از خلاصه عملکرد محاکم تجدیدنظر استان کرمان اظهار داشت: علیرغم حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده اند.

وی با بیان این مطلب که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر ۸۴ روز است، تصریح کرد: بایستی قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

این مقام قضایی از قضات درخواست کرد، متناسب سازی جرم با مجازات را در احکام خود درنظر بگیرند و در سال پیش رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرار‌های شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم