Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به واکسیناسیون معلمان در استان گفت: طرح اجرای واکسیناسیون فرهنگیان در مرحله پوشش ۹۷ درصدی در استان رخ داده و مرحله دوم با پوشش ۶۶ درصدی به سرعت در حال انجام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، شیوع ویروس منحوس کرونا در استان باعث تعطیلی اجباری مدارس شده و پای آموزش مجازی را به خانه‌ها باز کرد بنابراین این بیماری نه تنها نظام‌های آموزش وپرورش دنیا را باچالش هایی روبه رو کرده است بلکه کشور ما را نیز عنوان اولین تجربه خالی با چالش‌های مختلفی روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم دسترسی تعداد زیادی از دانش‌آموزان به فضای مجازی، سطح پایین سواد رسانه‌ای به خصوص در معلم و نبود زیرساخت‌های الکترونیکی مناسب از جمله مشکلاتی بود که از زمان شیوع این مهمان ناخوانده در کشور آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد و امید است که با واکسینه شدن معلمان و دانش‌آموزان زمینه آموزش حضوری در مدارس فراهم شود.

بکارگیری تمهیدات بهداشتی و عدالت محوری دو رویکرد مهم آموزشی در آذربایجان‌غربی است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به واکسیناسیون معلمان در استان اظهار داشت: طرح اجرای واکسیناسیون فرهنگیان در مرحله پوشش 97 درصدی در استان رخ داده  و مرحله دوم با پوشش 66 درصدی به سرعت در حال انجام است.

مهین منافی عنوان کرد: هم اکنون نیز  زمینه برای واکسیناسیون پایه‌های دوازدهم فراهم شده و منتظر دستورالعمل وزارتی برای این امر هستیم.

وی عنوان کرد: امسال در قالب پروژه مهر نیز خرید ملزومات بهداشتی مراقبان سلامت استان برای سال تحصیلی جدید و تجهیز اتاق بهداشت در مدارس مناطق با اولویت مدارس شبانه  روزی در دستور کار قرار گرفت.

منافی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 40 نفر مراقب سلامت جذب شده است، عنوان کرد: بنابراین در مجموع آمار مراقبان سلامت استان به 160 نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش سطح سواد سلامت در پیشگیری از بیماری کووید 19، دوره کمک‌های اولیه برای فرهنگیان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دوره توانمندسازی فرهنگیان و مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان در فضای مجازی برگزار شده است.

جزئیات واکسن‌های وارداتی/ 71میلیون دوز تاکنون ترخیص شدپیگیری ها نتیجه داد| سهمیه دریافتی واکسن کرونا خراسان جنوبی به 80 هزار دز افزایش  یافت + فیلمافزایش شهرستان‌های با وضعیت زرد چهارمحال و بختیاری/ بیش از نیم میلیون دز واکسن کرونا تزریق شد

منافی با بیان اینکه به کارگیری تمهیدات بهداشتی و عدالت محوری دو رویکرد مهم آموزشی در آذربایجان‌غربی است، گفت: ترکیب تمهیدات حفاظتی از جمله واکسیناسیون، ماسک زدن و بهداشت دست‌ها، رعایت موارد بهداشتی و ایمنی یادگیری حضوری را برای همه ایمن و ممکن می‌سازد.

وی تصریح کرد: عدالت محوری در آموزش مهمترین رویکرد این نهاد در آغاز سال تحصیلی است و دانش‌آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایری استان هم باید از آموزشی با کیفیت برخوردار باشند و در این راستا این دانش‌آموزان سریعتر از سایرین سال تحصیلی جدید را با مرور درس‌های سال قبل آغاز کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: دایر کردن کلاس‌های خلوت با کمتر از 10 دانش‌آموز یکی از رویکردهای آموزش حضوری در مناطق روستایی استان بوده و درسنامه و همچنین محتواهای آموزشی نیز برای دانش آموزان مناطق روستایی آماده‌سازی شده است.

انتهای پیام/7548/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بررسی روند بازسازی واحد‌های خسارت دیده از زلزله  گفت: با هماهنگی خوب اعضای ستاد بازسازی و همکاری بانک‌های عامل  تاکنون از مجموع ۳ هزار ۲۲۰ واحد تخریب شده در سه زلزله  ۲ سال گذشته خوی عملیات بازسازی ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تکمیل و بهره برداری رسیده است.

رهبردین افزود: بقیه واحده‌ها نیر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۷ درصد در مراحل پایانی عملیات بازسای قرار دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین از اتمام  بازسازی جایگاه‌های دامی در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: با تلاش جهاد کشاورزی استان و مشارکت و همکاری روستائیان و شهرداری خوی ۳ هزار و ۵۲۲ واحد جایگاه دامی تخریب شده در زلزله‌های خوی بازسازی و به روستائیان تحویل شده است.

رهبر دین به بازسازی زیرساخت‌های روستا‌های خسارت دیده درزلزله‌های خوی هم اشاره کرد و گفت: در ۱۲ روستای خسارت دیده طرح‌های هادی و آبرسامی در ۴ روستا اجرا و بهره برداری رسیده است.

وی از پایان ساخت خانه بهداشت روستای مرتضی قلی کندی هم خبر داد و اضافه کرد: سالن ورزشی این روستا هم با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی باشاره به پیشرفت ۵۰ درصد مدارس خسارت در زلزله‌های خوی هم گفت: ۱۴ باب مدرسه  با ۱۲۳ کلاس درس با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال بازسازی و احیا است تا درمهرماه و سالتحصلی جدید آماده بهر برداری شوند.

در بررسی روند بازسازی مناطق زلزله خوی جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استانی و شهرستانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی را همراهی می‌کردند.

دیگر خبرها

  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان
  • واکسینه شدن نیمی از زائران قمی حج تمتع
  • تاکنون نیمی از زائران قمی حج تمتع واکسینه شدنه اند
  • برنامه‌های هفته معلم در دشتی باکیفیت برگزار شود