Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@11:08:18 GMT

معرفی راویان فتح و عکاسان جنگ در هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۵۱۸۱

معرفی راویان فتح و عکاسان جنگ در هفته دفاع مقدس

فرهنگسرای سرو در هفته دفاع مقدس به معرفی راویان فتح و عکاسان جنگ در هفته دفاع مقدس در فضای مجازی می‌پردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سرو، همزمان با هفته دفاع مقدس، فرهنگسرای سرو ویژه برنامه‌های متنوعی را برای پاسداشت شهدای دفاع مقدس و زنده نگه داشتن روحیه اثیار و شهادت برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ذیل این برنامه‌ها معرفی شده‌است.

* روایتی متفاوت از همبستگی مسجد و جبهه در «یار مقدس»

«یار مقدس» ویژه برنامه فرهنگسرای سرو در هفته دفاع مقدس است که با هدف یادآوری همبستگی و وحدت بی‌نظیری که در آن ایام میان مردم حاکم بوده است، برگزار می‌شود. این برنامه به بازخوانی نقش محوری مساجد در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد. «یار مقدس» با محوریت تولید پوستر و عکش نوشته بوده و فعالیت‌های مساجد در دوران 8 سال دفاع مقدس را بازخوانی می‌کند. این تولیدات در فضای مجازی منتشر می‌شود.

* دستاوردهای ارتش در نمایشگاهی به نمایش درمی‌آید

نمایشگاه کتاب و عکس دفاع مقدس همراه با ایستگاه رادیویی آن در اولین روز از هفته دفاع مقدس افتتاح شد. این نمایشگاه تا پایان هفته دفاع مقدس میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت واقع در خیابان فاطمی، خیابان سیدخت پیاده رو سازمان مهندسی ارتش است. در این نمایشگاه دستاوردها و اقدامات تأمینی مهندسی ارتش در زمان جنگ در قالب پوستر و عکس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

* معرفی راویان فتح و عکاسان جنگ

فرهنگسرای سرو در ویژه برنامه «راویان عشق» عکاسان و فعالان رسانه‌ای 8 سال دفاع مقدس را معرفی می‌کند. این برنامه در قالب فتوکلیپ در فضای مجازی منتشر می‌شود.

* بازخوانی «8 سال حماسه» در دفاع مقدس

دیگر برنامه فرهنگسرای سرو در هفته دفاع مقدس، مروری بر دستاوردهای 8 سال حماسه است. در این برنامه محورها و دستاوردهای مهمی در دفاع مقدس نظیر «اعتماد به نفس و خودباوری»، «شکوفایی استعداد و خلاقیت»، «رشد باورهای دینی»، «تولد تفکر بسیجی»، «حضور داوطلبانه‌ مردم در جبهه‌ها» در قالب ویدئوکلیپ تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

معرفی کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس شامل سنگر علاف ها (مجموعه داستان) نوشته اکبر صحرایی، طوطی و تاول نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه و... تولید مجموعه استوری مرتبط با نقش زنان در جنگ و دفاع مقدس، برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی نظیر نمایشگاه عکس، کتاب، خاطره‌گویی و ... از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای سرو در هفته دفاع مقدس است.

علاقه برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های فرهنگی و هنری با شماره 88881879 تماس بگیرند.

زمزمه جنگ-12|دلیل تلاش آمریکا برای فروش اسلحه به ایران در جنگ تحمیلی چه بود؟/ ماجرای دیدار ابراهیم یزدی با صدام در هاوانا + عکس و فیلمزمزمه جنگ-10|ارتش بعث در کدام عملیات یک میلیون خمپاره زد؟/ عملیات پرتلفات دشمن

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس دفاع مقدس هفته دفاع مقدس دفاع مقدس فرهنگسرای سرو در هفته دفاع مقدس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

مجتبی اخلاقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره آمار کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت گفت: کتاب‌های این حوزه تحقیقی و پژوهشی است و براساس اسناد موجود در مرکز به چاپ رسیده است.

وی افزود: در محور مقاومت هم سه کتاب «معمار حرم» درباره نقش شهید سلیمانی در شکل‌گیری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، «سربلند میدان» زندگی‌نامه سرلشکر شهید سیدمحمد حجازی و «روشنای بدر» مستندی روایی از زندگی شهید اسماعیل دقایقی بنیانگذار جبهه مقاومت، در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به نامزدی ۱۳ اثر این مرکز در بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این آثار در بخش کتاب‌های مرجع، خاطره و خاطرات شفاهی در جایزه کتاب سال دفاع مقدس بود که حاصل کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به همراه انتشارات مرز و بوم وابسته به این مرکزبود.

اخلاقی افزود: کتاب‌های «خاکریز‌های خط مقدم» یک و دو دایرةالمعارف جهاد سازندگی در دفاع مقدس، «محصلان مدرسه عشق» درباره نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، «بازسازی خرمشهر» در دوران پس از جنگ تحمیلی، «دستاورد‌های فرماندهان» تحلیل نقش فرماندهان آن دوران و کتاب‌های «روزشمار دفاع مقدس» از جمله آثار منتخب بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس بودند.

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • قبرستان بقیع در سطح بین‌المللی معرفی شود
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • اردبیل| ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • معرفی چهره‌های هنرمند شهرستان آباده
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود