Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@16:54:27 GMT

پیش بینی قیمت طلا در بازار

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۵۵۶۹

پیش بینی قیمت طلا در بازار

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: باتوجه به نبود تقاضا در بازار طلا و افت ۱۲دلاری بهای اونس، اگر نوسان دلار کاهش یابد تا پایان هفته شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه خواهیم بود. ناطقان:  محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلای تهران توضیح داد: امروز اونس با قیمت ۱۷۵۱دلار بسته شد که نسبت به آخرین معاملات حدود ۱۲دلار کاهش یافته که اگر بازار ارز نوسان نداشت، این عامل در کنار نبود تقاضا می‌توانست منجر به افت بیشتر قیمت طلا و سکه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





این فعال بازار طلا با گلایه از تشدید رکود بازار طلا اظهار کرد: نبود تقاضا در ایام محرم و صفر طبیعی است اما بلاتکلیفی برجام و اخبار سیاسی ضد‌و‌نقیص منجر به افزایش نوسان نرخ ارز شده و این موضوع بر انتظارات تورمی و رکود بازار تاثیر گذاشته است؛ لذا انتظار داریم دولت جدید آرامش را به بازار ارز و طلا بازگرداند تا بیش از این شاهد بیکاری فعالان صنف طلا نباشیم.

کشتی‌آرای تصریح کرد: هرچند شرایط نامناسب اقتصادی هم در این رکود نقش داشته اما اگر قیمت‌ها به ثبات برسد وضعیت نسبت به حال حاضر بهتر خواهد شد چراکه شاهد افزایش جزیی تقاضا و رونق نسبی بازار خواهیم بود.


وی درباره روند قیمت‌ها تا پایان هفته بیان کرد: باتوجه به نبود تقاضا و نوسان کاهشی اونس طی روز‌های گذشته، اگر تا پایان هفته دلار افزایش قیمت نداشته باشد در این بازار هم شاهد روند نزولی بهای طلا و سکه خواهیم بود.
قیمت طلا و سکه ۴مهر ماه ۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا در پایان به تشریح قیمت‌های امروز چهارم مهر ماه پرداخت و گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران قیمت هر قطعه سکه امامی با ۵۰هزار تومان کاهش در مقایسه با دیروز به ۱۱میلیون و ۷۵۰هزار تومان رسید و بهای سکه طرح قدیم هم بدون تغییر ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: همچنین امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۴۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان معامله‌ می‌شود؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم امروز به چهار میلیون و ۹۳۳هزار تومان رسید و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار با افت حدود چهار هزار تومانی به یک میلیون و ۱۳۸هزار تومان کاهش یافت.
برچسب ها: قیمت ، طلا ، بازار ، ناطقان ، سکه ، اتحادیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت طلا بازار ناطقان سکه اتحادیه نبود تقاضا بازار طلا طلا و سکه قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه در تمام قطعات و وزن‌ها کاهشی شد. اونس جهانی طلا بعد از بازگشایی بازارها در روز دوشنبه افت قابل توجهی پیدا کرد و همین موضوع طی دو روز گذشته روند بازارهای داخلی را نزولی کرده است. در سومین روز معاملاتی هفته، سکه امامی نزدیک یک میلیون تومان ارزان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه طی دو روز اخیر در سرازیری کاهش قیمت قرار گرفته و با ریزش اونس جهانی طلا همراهی می‌کند. همگرایی بازار فلز زرد با بازارهای جهانی قیمت سکه امامی را در کانال ۴۲ میلیون تومانی قرار داد و سکه بهار نیز به کانال ۳۹ میلیون تومانی برگشت.  

معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند با وجود اینکه اونس جهانی طلا در روند کاهشی قرار گرفته اما قیمت دلار نیز به ثبات رسیده و این دو فاکتور قیمت در بازار طلا و سکه را در مسیر کاهشی قرار داده است.

با وجود روند نزولی قیمت طلا و سکه اما معامله‌گران روند کاهشی در این بازار را نهایتاً تا ۱۰ درصد دیگر می‌دانند و معتقدند آنچه مهم‌ترین اثر را بر بازارهای مالی می‌گذارد تورم است و این موضوع تغییری نکرده است. بنابراین نباید از این بازار توقع ریزش‌های شارپی داشته باشیم.

سقوط سکه‌های امامی، بهار و گرمی به کانال پایین‌تر

قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با کاهش ۹۱۶ هزار تومانی با رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار افت ۶۸۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۵۱۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است در چهارمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم‌‌سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌‌سکه افت ۴۰۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاد. سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد

قیمت طلا روز دوشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۹۵ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۷۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۹۲ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۴۹ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در چهارمین روز معاملاتی برخلاف روز دوشنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۶۳۰ هزار تومان، سکه بهار ۴۲۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۶۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۳۲ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶۷ هزار تومان رشد کرد.

tags # قیمت طلا ، قیمت سکه سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا