Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:58:20 GMT

امسال ۸۰۰ تن بادام از باغات ساوه برداشت شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۵۹۴۵

امسال ۸۰۰ تن بادام از باغات ساوه برداشت شد

«حسن شریفی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: سطح زیر کشت بادام در شهرستان ساوه یک هزار و ۳۰۰ هکتار است که به علت سرمازدگی بهاره ۸۰ درصد باغات دچار خسارت شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از باغات بادام در شهرستان بارور هستند و از هر هکتار ۲ تن بادام برداشت می‌شود، امسال پیش‌بینی ها در خصوص برداشت بادام در سطح شهرستان ۸۰۰ تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ساوه ادامه داد: سطح زیر کشت محصول گردو نیز در شهرستان ۵۵۰ هکتار است که امسال ۴۰ درصد باغات بارده هستند و مابقی دچار سرمازدگی شدند.

شریفی عنوان کرد: میزان برداشت گردو نیز در هر هکتار ۲ و نیم تا سه تن است و تا ۱۵ مهر ماه برداشت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشور نیاز به حمایت دارد، گفت: میزان پرداخت خسارت به باغداران پایین است و کشاورزان مایل به بیمه کردن باغات خود نیستند و این مهم باید بازنگری شود.

شهرستان ساوه دارای ۱۳۵ هزار هکتار سطوح زراعی و باغی است که بیش از ۱۲ هکتار از باغات را انار تشکیل می دهد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ساوه گردو نهال بادام اختصاصی ایرنا اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ساوه گردو وزارت جهاد کشاورزی ساوه گردو نهال بادام اختصاصی ایرنا اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: برنامه ابلاغی امسال کشت پنج هکتار از اراضی دانه روغنی کلزا بود که چهار هزار و ۳۵٠ هکتار از مزارع به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه در سال گذشته کشت کلزا در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده بود، افزود: این آمار نشان می دهد که سطح زیر کشت این دانه روغنی در مقایسه با پارسال در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

شهبازی، با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خرداد آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت،اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از اراضی سطح زیر کشت در استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب