Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سعدی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال تحصیلی گذشته ۴۰ هزار دانش آموز مازندرانی فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی بودند که با همکاری و هم افزایی خیران و دستگاه های اجرایی و بانک ها برای ۳۵ هزار نفر این تجهیزات تامین شد ولی پنج هزار نفر تاکنون موفق به تامین تجهیزات مورد نیاز نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که با همراهی خیران و نهادهای حمایتی تلاش می شود در ماه‌های آینده مشکل تجهیزات هوشمند برای این دانش آموزان هم رفع  ش ود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه ریزی با شیوه آموزش مجازی و حضوری به صورت تلفیقی  آغاز شده است ، تاکید کرد که طی یک سال گذشته بخش زیادی از مشکل آموزش مجازی در روستاهای استان با تامین زیرساخت ها رفع شد.

وی با اظهار این که اولویت آموزش و پرورش استان در زمان همه گیری کرونا تجهیز دانش آموزان ، معلمان و مدارس به تجهیزات هوشمند و زیرساخت های مورد نیاز بوده  است، توضیح داد : یک هزار و ۸۶۸ مدرسه روستایی و عشایری مازندران در ماه های گذشته به اینترنت رایگان به مدت ۲ سال متصل شدند.

سعدی پور افزود : اولویت اصلی آموزش و تعلیم و تربیت در شرایط کرونایی سلامت دانش آموزان و معلمان است ، افزود : واکسیناسیون معلمان استان به پایان رسید و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل واکسیناسیون گروه سنی ۱۸ سال در حال انجام است که بخشی از دانش آموزان را هم شامل می شود.

وی با تاکید بر این که مخاطرات شرایط کرونایی همچنان وجود دارد و تا زمانی که اکثریت جمعیت کشور واکسینه نشوند این شرایط ادامه خواهد داشت ، ادامه داد : در مدارسی که به صورت حضور سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اعطای رایگان ماسک و مواد ضدعفونی کننده ضروری است و مدیران مدارس ملزم به رعایت و نظارت بر حُسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی هستند.

تحصیل مجازی دانش آموزان در نقاط شهری مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اینکه به صورت تدریجی مدارس استان همزمان با سراسر کشور از آبان ماه بازگشایی خواهند شد ، گفت : دانش آموزانی که در مدارس شهری بالای ۵۰ دانش آموز تحصیل می کنند در زمان حاضر به صورت مجازی و از بستر سامانه شاد آموزش خواهند دید.

وی افزود : در مدارس روستایی، عشایری و مدارس شهری که زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند از کل تعداد دانش آموزان، در دوره ابتدایی ۱۴ درصد، در متوسطه اول ۹ درصد، متوسطه دوم ، چهار درصد و دانش آموزان هنرستانی ۲۰ درصد می‌توانند به صورت حضوری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی وارد کلاس های درس شوند.

در سال تحصیلی جاری ۵۱۹ هزار و ۹۷۱ دانش‌آموز مازندرانی به صورت حضوری و مجازی تحصیل خواهند کرد.

چهار هزار و ۷۴ مدرسه و ۲۲ هزار و ۱۴۱ کلاس درس در استان مازندران وجود دارد.

برچسب‌ها مدارس مازندران محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مازندران محدودیت های کرونا مدارس مازندران محدودیت های کرونا تجهیزات هوشمند دانش آموزان سال تحصیلی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور